2 Nisan 2012 Pazartesi

salatalar


Bir şeyler yapma çabalarım

Fırsat buldukça kütüphaneye gider dergi- kitap karıştırırım. 
Yine öyle bir günde milletin harıl harıl kitap okuduğu bir saatte, zekinin biri  aşkla şevkle dergilerden not almaktadır. Görseniz dersiniz uzaya mekik gönderecek o yüzden bilgi topluyor. Nerde, yemek dergisi bulmuş not alıyor. Salata tariflerini oldum alası sevmişimdir. Bulmuşken kaçırmayayım dedim.

Pazılı bulgur salatası

Bulmuş olduğum tarifleri hiçbir zaman birebir yapmam. Birkaç tarife bakar sonra mutfağa bakar daha sonra kafama göre bir şey yaparım.

Çiğ pazı yiyemem diye düşünmüştüm ama güzeldi. Yeşil soğan yiyemediğim için pırasa koydum, yinede midem rahatsız oldu. Kuru soğanla deneyen olursa bizimle paylaşabilir.
4- 5 pazı yaprağı dilimlenmiş
2 su bardağı köftelik bulgur
1 bardak haşlanmış barbunya
1 adet küp doğranıp kurutulmuş domates ( ben fırında kuruttum, başka fikri olan paylaşabilir.)
4-5 dal dilimlenmiş pırasa
Yarım su bardağı dilimlenmiş yeşil zeytin.
Zeytin yağ, tuz, karabiber.

Islatılıp demini alan bulgura sebzeler ilave edilir.

Mercimek salatası

Hatice Özdemir Hanım’ın gazetede yazdığı dönemlerden bu tarifi saklamıştım, yıllardır severek yaparım.

1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 su bardağı haşlanmış pirinç
3 adet kuru soğan
3 adet rendelenmiş havuç
Bir tutam maydanoz.
Tuz, biber

Doğranmış soğan ve havuç hafif pembeleşinceye dek sote edilir ve pirinç, mercimek karışımına ilave edilir. En son maydanoz ilave edilir.
Dere otu bizim evde pek yenmediği için ben ilave edemiyorum isteyen ilave edebilir.  


fotoğraflar başka zaman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....