11 Temmuz 2013 Perşembe

Yazar ayları & Yaz boyu kitap okuma etkinliği

Pınarın ev sahipliği yaptığı yazar aylarını artık duymayan kalmadı. Bir ara bende katılıyordum. Mayısta girmiş olduğum sınavdan dolayı katılamamıştım ondan beride katılamadım. 
Polisiye/gerilim tarzı ile aram pek yok. Okusam severim büyük bir ihtimalle :)
Temmuz etkinliğine de katılamam büyük bir ihtimalle. Sadece unutanlar için hatırlatma yapmak istedim. 
Yazar ayları için 
tık tık

Sevgili Pınarın tüm yazı kapsayacak başka bir etkinliği de var. Etkinlik 9 temmuz - 9 ekim arasında yapılıyor. Kitaplar için Pınarın oluşturmuş olduğu bir puanlama sistemi var. Bize düşen o listeye göre 12 adet kitaplarımızı belirlemek.  

Puanlama ve benim aklımdan geçenlere gelirsek. 

5 puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara.

Aile saadeti- Tolstoy (120 sayfa)
Yunus emre- Sezai Karakoç (102 sayfa)

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.

Henüz aklımda bir kitap yok, önerilere açığım. 

10 puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara.

Elimde sadece Sinan Yağmur'un Aklın Gözyaşları II var. Ne yalan söyleyeyim bu aralar onuda okuyasım yok. Şimdilik dursun belki başka kitap bulurum. 

15 puan: Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.

Popüler kitapları çıktığı gibi okumam biraz zaman geçmesini beklerim. O yüzden son okuyan ben olurum. 
İsim vermem gerekirse;
 Nar ağacı, Yedinci gün, Sultanı öldürmek

15 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara. (Dünya genelinde yasaklanmış  kitaplar için buraya bakabilirsiniz)

Baba ve piç - Emanet aldım ama okuyasım yok
Madam bovary  - Çoook eskilerden okumuştum hatırlamıyorum bile
Böyle bir sevmek - Bu yazıyı yazmadan önce başlayayım dedim fark ettim ki serbest şiiri sevmiyorum 

20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.

Aklımda herhangi bir kitap yada tür yok. Dizüstü edebiyatı olabilir mi? Onlarda benim ilgimi çekmiyor o ayrı dava. Önerilere açığım.
 
20 puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.

Sinan Akyüz'ün İncir Kuşlarını kurgu olmayan kabul edebilir miyim :)
Babamın tarih kitaplarına bakarım bir ara yada Sezai Karakoçun Yunus Emre'sini okuyabilirim.

20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.

Yurt dışına çıkmadım o yüzden kitaplıktaki her kitabı yazabilirim :) 
Tabi ki yaz sonuna kadar okumayı düşündüklerim arasından seçeceğim. 

Hac -Gecen sene başladım bıraktım. Bu sene bitirmeliyim.
İncir kuşları- Geçen sene yarım bıraktıklarımdan
Habeşistanda dört mevsim

25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.

Nar ağacı, Habeşistanda dört mevsim.

25 puan: Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara.

Ah ah kanayam yaram. Herkesin ismine türküler şiirler yazılmış bir benim adıma yazılmamış. 
Hiç sanmam adaşım bir yazar yada roman kahraman olsun.

30 puan: Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara. (Bu web sitesi size bu konuda yardımcı olabilir).

Bir bakmam gerek hiç bir fikrim yok
5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.

Ayşe kulin- Bir gün 

Her an ilavede   olabilir. 


Güya kısa yazacaktım yazdım da yazdım. 
Menekşe ablanın vermiş olduğu kitapları bitirmeyi düşündüğüm için ve yeni kitap almayacağım için elimdeki kitaplardan ne varsa onlardan okuyacağım. 
Henüz hangi kitap hangi katogoride karar veremedim. 

Sizde katılmak isterseniz tık tık
Keyifli okumalar. 



3 yorum:

  1. İççinde renk adı geçen "EN Mavi Göz" Toni Morison'un. Ben bu kitabı da düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf ediyorum yazarı daha önce duymamıştım. Konusuna bir bakayım, olmadı elimde mayi saçlı kız var onu okurum. İlgimi çekmiyor o ayrı dava.
      Öneriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. merhaba takipçinim bana da beklerim

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....