21 Ağustos 2014 Perşembe

Okuma şenliği ikinci ay


Okuma şenliğinde ikinci ay oldu. Okuma hızımdan ziyade okuduklarımı önemseme başladım.
  Okuduğum kitaplar okumak için geç kaldığım kitaplar. Daha önce okusaymışım iyi olurmuş.
Roman okuduğumu gören birisi Şark edebiyatı okumamı tavsiye etmişti.   


 Şark edebiyatı deyince aklıma hep dini kitaplar geliyor. Ben yeterince dini kitap okudum, ihtiyacım yok havalarında idim. 


Kitap okumanın bir kültür olduğunu henüz idrak edememişim :(

Başlangıçi Şark edebiyatı ile yapmış bulunuyorum.

9. Kategori; Adında bir sayı geçen kitap

Üç müslüman bilge,  S. Hüseyin Nasr, insan yayınları, 

Cahillik had safhada :(


 Bahsedilen bilgiler hakkında hiç bir fikrim yoktu.  Halada yok, yani alt yapı olmayınca tek kitapla bilgi birikimi olmuyor. En kısa zamanda konu ile alakalı kitap okuyacağım.

30. Kategori; 17. 18. 19. Yy'da yazılmış birer kitap


Bir Papazın Osmanlı Günlüğü,  John cover,  dergah yayınları, 

Kitabı yıllar once Beyazıt kitap fuarından almıştık.  Bir ara başlamış bırakmıştım.  Her şeyin bir zamanı olduğu gibi bu kitabın da zamanı yeni gelmiş olmalı ki bir çırpıda bitti.


Kitap 17. Yy sonlarında yazılmış, 18 yy da yayınlanmış. 
Papaz Osmanlı topraklarında ki kiliselerin durumunu incelemek  için görevlendiriliyor.  Görevi süresince gördüklerini kaleme döküyor.  Kitabın ön sözünde detaylı bilgi verdigi için yazarın o dönemde sıkıcı bulunduğu yazıyor.  Ben detaylı bulmadım, hatta yüzeysel buldum.
 Bir papazdan bu derece yüzeysel bir kitap beklemiyordum. Gözlem yapıyor ama yaptığı gözlemi hakiki bilgilerle pekiştirmiyor. Tv değilki izleyip geçiyorsun e mübarek,  bir sor neden diye. 
Yabancılar gözünden Osmanlı Devletini anlatan başka kitap varsa okumak isterim. Konuya ilgi duyuyorsanız  ilk olarak bu kitabı tavsiye etmem :(

Şarktan Haber, Muhammed Ikbal, sufi kitap, 239 sayfa

Ben bu kitaba başlarken ablam üç müslüman bilge'ye başlamıştı.  Kitabı okumayacağım dedi. Bende bunu okumayacağım/ okuyamayacağım dedim. Baksana ne ağır dedim iki satır okudum, bırakamadı.


Gizli derdi olmayan insanın teni var ama canı yoktur.
Eğer can istiyorsan sonsuz bir aşk ve hummalı bir çırpınış iste!

29. Kategori; şimdiye kadar kitabını okumadığım yabancı yazar

Türk yazarları geçen ay okudum. Bu ay yabancı yazarları okuyup kategoriyi bitirdim. Yabancı erkek yazarıda değiştirdim. 

Siyasetname,  Nizamülmülk,  dergah yapanlar,  286



Kitaba sinir olduğumu daha önce belirtmiştim. Iran toplumunda kadına hoş gözle bakılmadığını bilmeyen kaldı mı? Detaylara girmeyeceğim.

En mavi göz, Toni morrison,  can,  190 sayfa

Bazı kitapları hiç alamayacağım. Sefillik başka şekilde de anlatılabilirdi. 


Cinsellik bile sayılmayacak olaylar bu kadar ön planda olmamalı.  
Daha önce iki defa başlayıp bırakmıştım.  Bu sefer bitsin istedim.

Benim için zaman kaybıydı.

19. Kategori; Halen yazmaya devam eden yazar

Canfeda Hz. Fatıma, Sibel Eraslan, Timaş,  366


Sibel Eraslan'ın okuduğum ikinci kitabı.  Dilinin ağır olacağını düşünüp daha sonra mı okusam diye düşündüm.  Dil diğer kitaba göre daha sade, başlamamla bitirmem bir oldu.

16. Kategori; herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap

Benden selam söyle adadoluya, Dido Sotiriyu, alan, 243

 Menekşe ablanın verdiği kitaplar o kadar çok ki oku oku bitmiyor. Bu kitapta onlardan biri. Daha önce başlamış ama bitirememiştim, nasip bu vakte imiş.


Kurtuluş savaşı ve savaştan önceki dönemi bir Rum köylüsü ağzıyla aktarıyor.  Daha önce de yazılanları dogruluğundan şüphe ettigim için yarım bırakmıştım şuan dahi fikirlerim değişmedi.
Bir Rum kitap yazıyor ve alttan alttan Türklerin Ermenileri katlettiği fikri veriliyor.  Amaç ne ise kitaba 1982 yılında  Abdi Ipekci Türk Yunan dostluk ödülü veriliyor.

5. Kategori; kişisel gelişim

Giderken bana bir şeyler söyle,  Mustafa Ulusoy, Timaş yayınları,  272 sayfa

Mustafa Ulusoy'u yıllar önce arkadaşım tavsiye etmişti.  Ay terapisini okuyordu. Aklımın bir köşesinde yer etmiş.

 Gazetedeki yazılarını arada bir takip ediyordum. Arada bir diyorum çünkü üst üste okunmuyor ağır geliyor.


Kitabı okurken kısmen begendim kısmen sıkıldım.  
Kitap bir üçleme imiş ben diğerlerini okur muyum bilmem.
Kisaca konuya değinmek gerekirse. Ölüm üzerine terapi öyküleri.  

13. Kategori; aynı zamanda çevirmenlik yapan yazar. 

 Sebahattin Ali, Değirmen,  Yapı Kredi Yayınları,  137

Yazarı ilk Kuyucaklı Yusuf ile tanıdım.  Tamam güzel kitap ama bir yazar neden bu kadar abartılır diyordum ki kürk mantolu madonna ile karşılaştım.


Kitap iki kısım ve kısa hikayelerden oluşuyor.
Kitabın başında yazarın notu var acemi işi notlar olduğuna dair.
 Anlayacağınız değirmen yazarın çıraklık eseri. Büyüyünce herkesin etkileneceği kitaplar yazacağım diyor satırlar.  Sanmayın ki hikayeler sıkıcı.  Hikayeler güzel olsada bir kürk mantolu madonna da değil.
Okuyun karar verin.

2. Kategori; sadece bir kitabını okuduğun ve sevdiğin bir yazardan ikinci kitap

Ellerin sesinin rengindeydi, Faik Baysal, can, 184

Faik Baysal ile hikaye sevdiğimi keşfettim.
 Yazarın ağır hikayelerine alıştığımdan mı bilinmez bu kitap daha sade geldi.
Yazarla birlikte duyguların rengi olabileceğini görmüş oldum.
Pembe bir dokunuş, mavi ses...
Yoksa siz hala yazarı keşfetmediniz mi?



15. Kategori masal kitabı

Nun masalları,  Nazan Bekiroglu, Dergâh,  150

Herkes her kitabı okuyamaz bir kez daha gördüm.  150 sayfa nasıl zorladı anlatamam. 



1. Kategori yaz mevsimini çağrıştıran bir kitap

Çıplak deniz çıplak ada, Yaşar Kemal,  Yapı Kredi Yayınları,  267

Daha önceki etkinlikte serinin üç kitabını okumuştum.  Dört gözle hikayenin olumlu bitmesini bekledim. Kitaba başladım yeni karekterler eklenmiş hikayeye.  Poyraz, vasili, Nişancı unutulmuş bir an.


Önceki kitaplarda savaş yaraları ağırlıkta idi bunda ise politik çıkarlar ve sevdalık.

Bir ayda böyle bitti.
Bu yazıyı bir ayda bitirdim. Bakalım okur kaç günde bitirir :)

12 adet kitap okumuşum.  Bunlardan 6 tanesi Türk yazar.
Kitapların 3 tanesi hikaye, 4 tanesi roman.
Yayın evi olarak 3 tane dergah, 2 şer tane can, Timaş ve yapı kredi yayınları, ardından insan, sufi, alan.

Geçen ay 9 kitap ile 2026 sayfa kitap okumuştum.

Bu ay ise 12 kitap ile toplam 2709 sayfa kitap okumuşum.

Geriye 14 Kategoride 19 kitap kaldı.  Hepsini okur muyum bilmem.  Daha ne okuyacağıma karar vermediğim kategoriler var.
Bu aylık bu kadar.  Gelecek ay buluşmak dileği ile esenkalın.


8 yorum:

  1. ne güzel görsel bir paylaşım olmuş :)
    tebrikler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''okunmuyor ama bakılıyor'' diye anlan mı çıkarmalıyım :)

      Sil


  2. çok pasif bir blog olmuş.tasarım kötü,yerleşim kötü.www.farklihayatlar.blogspot.com.tr tasarım ve kalite açısından güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog konusunda iddialı değilim zaten. Blog adından dan anlaşılacağı gibi bazen gerekli bazen gereksiz yazabiliyorum. Tasarımı değiştirmek istesem yardımcı olacak pek çok kişi bulurum. Bu şekilde söylenince pek hoş olmuyor.

      Sil
  3. hepsi çok kaliteli var ağır kitaplar, daha önce postu gördüm fakat yorum yapamadım ,yaşar Kemal'den bir seriyi bitirmişsin , bu serinin 2. kitabını henüz okumadım , ama kesinlikle edinmek , kitaplığımda bulundurmak istiyorum.Maşallah diyorum , daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya kaç kere yorum yazmaya çalıştım ben unuttum. Kitapların safya sayisi az ama ağı. Bu ay roman okuyacagim .

      Sil
  4. nun masallarını okumuş hiç sevmemiştim hatta o yuzden yazzara kıl kapmış uzun yıllar nazan bekiroğlundan uzak kalmıştım sonra ama ama sonra...
    nun masalları kütüphanemde bile dursun istemediğimden arkadaşıma vermiştim, ben de olsa bi şans daha verirdim.

    sibel erarslan okumayı çok isterim, umarım bi ara nasip olur.
    başka..
    başka sana kolay gelsin valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazan bekiroğlu sadece iki kitabını bitirebildim. Birkaç kitabı da yarım biraktim. Sibel Eraslanin da iki kitabını okudum. Çok şükür yarım kitabı yok :)

      Sil

Sizden alalım bir fikir....