28 Aralık 2016 Çarşamba

2016 değerlendirmesi / kitapları



Caravans theme eşliğinde yazı yazayım dedim. 3 dakika sonra etkisi puf diye geçse de nasıl huzur verici, rahatlatıcı anlatamam.
Efendim bir yıl sonu klasiği yapmaya geldim. Nasıl geçmiş 2016 yılım ?
Düşünüyorum düşünüyorum galiba yaşlandım. Aklıma bir şey gelmiyor.
Nereden başlasam ki ?

İstanbul da yaşayıp İstanbul'u gezmediğimi söyleyebilirim. Mazallah bir yerlerde patlama olur, kolum bacağım farklı kişilerle paketlenir tedirginliği gezemeyen insan olmamıza sebep oluyor.

Buna rağmen ilk defa Büyük Saray Mozaikleri Müzesine ve Zeyrek Bölgesine gitmiş oldum.
Havaların güzel olduğu bir ara muhakkak tekrar gideceğim.

Mayıs ayında Sirkeci Dergi Günlerine gitmişim mesela.
Aklımda kalan etkinlikte katılım oranının düşük olduğu ve buna rağmen atmosferin harika olduğu bir fuardı.
Bu arada aldığım dergilerin hiç birini bitiremedim.


Haziranın başında Haydarpaşa Garına kitap fuarına gitmişiz. Bol bol fotoğraf çekildiğimizi hatırlıyorum. Kitaplar için değilde fotoğraf çekilmek için gitmişiz gibi. 
  

Yeğenime aldığımız levent serisini severek okudu. Kartlara bakmamış olabilir. Biz yetişkinler pek beğenmedik ve anlamakta zorlandık. Bu konuda eksiği olan çocuklara yardımcı olamayabilir. 

Haziran sonlarında Beyazıt  kitap fuarına gitmişiz. 


Neyse ki alınan 4 kitabın üç tanesini okumuşum. 
Kasım başlarında da Beyoğlu Sahaflara gitmişim.  


Bu kitaplardan sadece bir tanesine başladım ama bitmedi.

Kitap fuarları dışında kalabalık ortamlara pek girmedim / giremedim. Artık başım kaldırmıyor kalabalık ortamları. Daha doğrusu sağımdan solumdan akıp giden kalabalığı takip edemiyorum. Başım dönüyor, psikolojik midir nedir kalabalıkta çok çok yoruluyorum. Halbuki gün boyu yürüyorum yerimde durmuyorum ama insan içine çıkınca farklı bir ruh halim oluyor.

O yüzden dışarı çıkacağım zaman kalabalık olmayan yerleri tercih ediyorum. Misal tarihi mekanlar, müzeler.
Yurdum insanları müzeye gitmiyor. Terör olaylarından dolayıda yabancı kimse gelmiyor. O mis gibi boş ferah mekan. Galata Kulesi hariç tabi. Yıl içinde 3 defa gittim. Dolmuş gibi kalabalık.

...


İstanbul da gezmek dışında Ramazan Bayramında Erikli de, Kurban Bayramında Trabzon da idik. Ramazan sıkıcı, Kurban ise dolu dolu ve yetersiz geldi. Aa unutuyordum Söke ve Milas'a gittim ama tarihi yerleri gezemedim. Halk pazarlarına gittim. Mis gibi organik sebzeler gördüm, tattım.


Gezip tozma dışında ise 2016 tüm patlamalara inat, evleniyoruz mutluyuz yılı oldu. Herkes mi evlenir ya. Birinden çık diğerine git. Acıyın bize. ''Olan var, olmayan var'' modunda Simge ye bağlamayacağım çümküm vaktim yok. Ne yeni biriyle tanışmaya ne de düğün derneğe icabet etmeye. Yüksek lisans ve AÖF yeterince vaktimi alıyor. Ayda sadece bir pazarım boş. Onu da ne yapsamlarla geçiriyorum.

Bu yoğunlukta spora gidemiyorum. Bir şey yapılacaksa direk spordan feragat ediliyor. Bu da kilo olarak geri dönüyor o ayrı dava.
...
Başka neler yapmışım ?

Blogu fazlası ile ihmal etmişim mesela


Yeğenlerimi, halamı ve amcamı aynı şehirde yaşamamıza rağmen çok sınırlı zamanlarda görmüşüm.

Başka da hobi niyetine hiç bir şey yapmamışım.
Annem örgü battaniye örneği almış ''sen yaparsın '' diyor. Evet güzel fikir ama vakit yok.

Kitap okuma hızım da oldukça düşmüş.
Neler okumuşum diye düşünüyorum. Blogda da pek bir şey paylaşmayınca unutuluyor.

Allah'dan geçen yıl başında okuduğum kitapları tek tek eklemişim. Yoksa onları da unuturmuşum.


Okuduğum 17 adet kitap;

Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler - Rasim Özdenören
Insan yayınları 4. baskı, 1988, düşünce, 155 sayfa


Bireysel ve Toplumsal Değişmenin Yasaları - Cevdet Sait
Insan yayınları,  2. baskı,  1986, düşünce,  189 sayfa


Toplum bilim Üzerine - Ali Şeriatî, bir Yayıncılık, 1. baskı,  1985, düşünce,  128 sayfa


Batı Kaynaklarına Göre Islam Medeniyeti, Derin Tarih kitap eki

Ya Tahammül Ya Sefer, Mustafa Kutlu, Dergah 



Küt'ül Amare Osmanlının Son Zaferi, Ismail Bilgin, Timaş yayınları,  Roman, 236 sayfa

  

Orkun Bilgesi, Yılmaz Gürbüz,  Ötüken,  Roman, 408 sayfa
 

Deniz Küstü, Yaşar Kemal, Milliyet Kitap, roman
Pascal Oyunu,  Mehmet Bayraktar, insan yayınları


Jane Eyra - Charlotte Bronte
Göğü Delen Adam - Eric Scheurmann 


Faik Baysal - İlk defa - Varlık yayınları - 79 sayfa
Kayıp Gül 2 : Ölümsüz kalp - Serkan Özkan -Artemis yayınları - 304 
Tozlu rüyalar Kitapcısı - Cynthra Swanson - Martı Yayınları - 432
Ermiş - Halil Cibran - Avrupa yakası yayınları - 144 sayfa
Ütopya - Thomas More - borda siyah yayınları - 134

kitap sayım 17 olunca kendimden utandım. Kalabalık olsun diye AÖF ders kitaplarınıda okuma listeme eklesem mi? Yüzeysel bilgi verseler de konu itibarı ile zevkli derslerim var. Tam da hobisine okunacak bölüm. 
Seneye AÖF'den ne okusam emin değilim. Belki Coğrafya yada iki yıllık Tıbbı ve  Aromatik Bitkiler bölümü okurum.  
Neyse ki Başvuru zamanına daha var. Bol bol düşünürüm. 
...
Eskiye ait yıl dökümlerine bakmak isterseniz.

2015  yılı 28 adet kitap,
2014 yılı okuma listemde 69 adet kitap mevcut,
2013 yılı listemde 53 kitap,
2012 yılı yeni keşfettiğim yazarlar listesinde ise 17 yazar var. Diğer yazarları saysam eminim 50 olurlar. 

Okuma performansım  gittikçe düşüyor. 

2017 için kitap sayısı hedefim yok. 


Evde okunmayı bekleyen kitapların yarısını okusam kendimi şanslı sayarım. 
Öncelikli kitap sıralaması yapmam gerekirse.

İbn Sina / İbn Fufeyl - Hay bin Yekzan,
İbni Haldun - Mukaddime,
İbni Rüşt -  siyasete dair temel bilgiler

Daha sonra Necip Mahfuz, İskender Pala ...
Bu listenin dolu ve verimli geçmesi tüm temellim. Yaşayıp göreceğiz.

...

Mayıs gibi köye gitmeyi düşünüyorum. Uzun zamandır aklımda baharda köy görmek var, bakalım bu yıl nasip olacak mı? Köy olmazsa Sinop olur. Özetle taze yeşillik görmek istiyorum.  Yağmur sonrası  salyongoz toplar, tarla ekerim. Ne güzel olur. 
Allahım bu küçük hayalimi gerçekleştir. 
Lütfen lütfen lütfen.

...
Benden bu kadar. Esenkalın.


5 yorum:

  1. 2017 her açıdan daha verimli bir yıl olsun dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sizin yeni yılınızda güzel geçer inşallah.

      Sil
  2. Blogda bir sorun mu var. Okuma listemden tıklayınca direkt yazı açılmıyor. Buna bir çözüm bul canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber verdiğiniz icin teşekkür ederim. Henüz bir sorun fark etmesemde bir iki kurcalama yapacağım, tabi becerebilirsem :)

      Sil
  3. Aradan geçen dört yılın ardından en çok özlediğim yıl oldu. Tüm yorgunluklarıma rağmen...

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....