4 Şubat 2018 Pazar

Drina'da Son Gün - Faik Baysal

Bir kitapı okurken arka fonda müzik dinler misiniz? Dinlemeseniz bile bir hikaye ile ufak bir tınıyı birbiri ile bağdaştırır mısınız?


Lizeta Kalimeri 'nin bu parçasını uzun zaman önce keşfetmiştim. Şarkı sözlerini okuyunca cakkıdı cakkıdı oynama hissi versede dinlerken hüzünlü. 
 Kitabı okurken de nedense birbirlerine yakışacağını düşündüm. 

Kitaba gelecek olursak.

Kitap hakkında hiç bir fikrim yoktu. Sahafta Faik Baysal görünce hemen aldım.


Yugoslavyanın dağılmasına giden süreci bir aile üzerinden okuyoruz. Benzer konuda neler okudum diye hatırlamaya çalışıyorum.  Türk yazarlardan savaş dönemi olarak aklıma incir kuşları geliyor, onuda sevememiştim. Bu kitabı severek zevkle okudum.
Bir ada hikayesini okurkende böyle zevkle okumuştum. Burada savaş dönemi anlatılıyor.  Bir ada hikayesinde ise savaş görmüş insanın ruh hali anlatılıyordu.



Yazarın dilini seviyorum, farklı bir yönü var. "Elleri sesinin rengindeydi" diye bir kitap adı düşünün.  O kitap bize hissettiklerimizi renklerle aktarsın. Mavi bir ses mesela bana güven veriyor. Pembe bir dokunuşta şefkat çağrıştırıyor. 

Bu kitapta ise pencereden bakınca gök yüzünü görmüyoruz. Küçük bir gök parçası bize camdan bakıyor.  Tamam ikisi aynı şey ama ifadeler aynı değil. 



Güzel olmayan hikaye etkileyici bir dille aktarılmış.  Okumanızı tavsiye ederim. 

4 yorum:

  1. Ah ne severim bu şarkıyı 2 yıldır hep dinlerim. Kitapla çok yakıştığını düşündüğüne göre vardır bir bildiğin.
    Bende Ayşegül Devecioğlu'nun Ara Tonlar kitabını okurken dinlemiştim bir bunu bir de ;
    https://www.youtube.com/watch?v=8rDV3WDnCKw

    gerçekten yakışıyordu ,o kitaba bu şarkılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu parça da çok güzel, bunuda severek dinliyorum. Keşfedeli çok olmadı o yüzden keşfedilmeyen yılların yerinede dinliyorum :)

      Sil
  2. Şuan İvo Andriç'in Drina Köprüsünü okuyorum, Drina'da son gün ile bağlasam güzel olur diye düşündüm. "pencereden bakınca gök yüzünü görmüyoruz. Küçük bir gök parçası bize camdan bakıyor." etkileyici... Ve şarkıda öyle :) sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabada baktım. Bilgi çekici duruyor. Belki onuda okurum.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....