19 Ekim 2022 Çarşamba

Artin Karagöl

Artvin ve Kastamonu benim çok merak ettiğim şehirler. Çadırımı alıp dağ tepe her dereyi her dağı görmek istiyorum. Kastamonu'ya yıllar önce gittim ama doyamadım. Artvin'e gitmek şimdiye kadar hiç nasip olmadı. Evlenince bir yanım Artvin'li olmuş oldu.

Nişanlanınca kayınpederle tanışmaya gittim. Hasta ve yaşlı olunca nişana gelmemişti.

Mayısta düğün vardı bir gece kaldık.
Öğretmen evinde kalmıştık. Yolunuz düşerse tercih edebilirsiniz. Bungalov tarzında ahşap bir yapıydı.

Kurban bayramında gittik.

Ağustos sonunda da fındık toplamaya gittik.

Bir yıl içinde dört defa gitmiş oldum. Gittim ama gezmek nasip olmadı.

Fındık bitti, satış için hazırladık. O günde Trabzon'dan kardeşler ve kuzenler topluluğu gezmeye geldiler. Bizim işimiz bitmediği için onlara Arhavi'de mencuna şelalesi ve çifte köprüler var oraya gidin dedik.

Ben telefonu kapattım eşim ''şelalenin yolu uzundur, yürüyemezler'' dedi. ''Sence onların yürümekten zorları var mı?'' cevabından sonra işimize baktık.
Az sonra ablam aradı. ''sen buraya gittin mi de bize git diyorsun. Yol bitmiyor ''
Velhasıl baya yürümüş, yorulmuşlar ama çok beğenmişler.

Sonrasında Hopa'da buluştuk ve Karagöl'e doğru yola koyulduk.

Az gittik, uz gittik. Dere tepe düz gittik, göle vardık. İlk defa bir göl görmüyor olsak da göle bayıldık.

Gidiş yolu ayrı güzel kendi ayrı güzel ağaçlar çok çok güzel.

Ağaçlara sarıldık, güzel sözlerimizi aktardık.

Bol bol fotoğraf çekildik.

Kayık için sıra vardı. Biz beklemedik göl etrafını turladık.

Yorucu ve güzel bir gündü.

Not: Bu geziye eylül başında gittik.