21 Mayıs 2012 Pazartesi

Mercimek salatası


Kırmızı mercimek ve ıspanak saplarından oluşan bu tarifi dergide görmüştüm. benim ki biraz ıslak oldu, belki mercimeği iyi süzmedi.
 Ablam  şevkim kırılmasın diye beğendiğini söyledi, arkadaşlar bir daha yapmamamı tavsiye ettiler.


1,5 su bardağı haşlanıp süzülmüş kırmızı mercimek,
iki bağ ıspanağın köke yakın sapları ( tuzlu suda  5 dk kaynatılıp süzülür soğuk su ile şok uygulanır ),
6 dal roka elle parçalanır,
2 çorba kaşığı kavrulmuş susam,
pul biber, limon, yağ

Ben susam kaymadım, roka yerine de marul koydum.
Daha farklı tarih bilen bizimle paylaşabilir. 


4 yorum:

  1. Ablan cevaplıyor:)
    Senin kendine güvenin yomş hiç canııııııııım.Ben şevk olsun diye söylemmeiştim, beğenmiştim.Sen de tarifte yazılı olanı yapmamaışsın ki kardeşim.(Bu lafta ilk defa bu kadar yerinde oldu:) ).O tarifi denemeli daha farklı bişey olacağı kesin.Kavrulmuş susam filan...

    YanıtlaSil
  2. :) teşekkür ederim ablacım bir daha ki kavrulmuş susamlı olur. Ama önce nohut köftesini tatmalısınız.

    YanıtlaSil
  3. tarifi okuyunca güldüm.fatih mahallesinin pazarında roka satılmıyor mu yoksa.ablanın kulakları çınlasın..

    YanıtlaSil
  4. selam, ilginç bir tarif olmuş umarım uygun tadı yakarsınız.

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....