19 Nisan 2014 Cumartesi

Istanbul Bir Masaldı- Mario Levi

Milattan önce bilmem kaçlarda bir kitap okumuştum.  Türkiye de öteki olmak diye. O vakitten beri Mario Levi okumayı düşünüyordum. Nasip bu vakte imiş. 
Yazar hakkında pek bir fikrim yok. Ne yazar, tarzı nedir bilmeden kitaba başladım. 


Kitabın başında kişilerin özeti var. "Ne gereksiz ayrıntı,  sonda olaydı bari" diyerekten serzenişte bulunsamda gerekli bir şey olduğunu daha sonra anladım.
Kitap birbiri ile alakalı gibi gözüken parçalardan oluşuyor.  Kitabı okumaya başlayınca cümlenin başı ile sonunu birbirine bağlayamadım.
Kitapta bir kişiyi anlatacak diyelim; nereye gitmiş ne yapmıştan daha ziyade onun içinde kalanlar ve yaraları ön plana çıkmış.  
Yerinde güzel tespitler var. 
Yerinde güzel tespitler var ama acemi blogger kendini kitaba vermemiş, neden ki? 
Kişileri anlatırken o kadar detay vardı ki kim kimdir, kimin nesidir karıştırdım.  Kitap üç hafta gibi bir sürede elimde süründü.
Bittide ne oldu, hiç birşey anlamadım
:(
En iyisi susayım.

1 yorum:

Sizden alalım bir fikir....