30 Ocak 2015 Cuma

yeni yıl okumaları

Her insan evladı gibi yeni yılla birlikte yeni yeni listeler yaptım ( şimdilik kağıda dökmedim, kafa bedava) .  Henüz yılın başında olduğumuz için de liste dışına çıkmadım. Listeme uygun kitaplar olarak, gezi ve şark edebiyatından seçtim.  Öncelikli tercihim bizi biz yapan kitaplar. O yüzden ilk kitabım Ömer Nasuhi Bilmen den.

Kendisini ilmihali ile tanıyoruz.  Nedense ilmihal yazdıysa yakın bir dönemde yaşamamıştır diye bir düşüncem vardı.  Cahilliğimi bir kez daha gördüm. Romanı görünce şaşırdım.  Hemen başladım, hemen bitiremedim. Dili ağır ilerliyor. Konu pek yok, sevgiyle büyüyen iki bireyin evlenip yuva kurmasını konu alıyor.  Kişilerin birbirine hitap şekli,  saygıları sadece kitapta olurmuş gibi geliyor. Güzel bir dille kitap ilerliyor, bitmesin istiyor insan ama bitiyor. 88 sayfanın bize bıraktığı hoş bir dille konu kapanıyor.  Bizde başka kitaplara doğru yol alıyoruz. 

Ikinci kitap gezi yazısı; Cihan Okuyucu dan göz gördü kalem yazdı. 


Yazarın farklı zamanlarda yapmış olduğu gezilerin derlenip toplandığı bir kitap. Bazı bölümler 1990 larda geçerken bazıları 2004 de geçiyor.   
Kitap sadece gezilen görülen yerlerden bahsetmiyor. Ülkelerin siyasi yapısından,  ekonomik durumlarından da haber veriyor.
Kitabın eksik yanı harita yada fotoğrafların olmaması.  Kitapta bir iki görsel olsaymış fena olmazmış. 

Üçüncü kitap Şark edebiyatından.

Sadi Şirazi - Gülistan

Süslü püslü cümleler kurmayacağım.  Kitabı sevemedim. Büyük bir ihtimalle çeviri hatasıdır. Şiir var ve bununla alakası olması gereken metin var. Ne yazık ki şiir ve metin birbirine parelel gitmiyor. Bu siirin yorumu bu olmamalı diyor insan. 
Neyse bekli başka çeviri bulur okurum.

Beş kitap ile yılın ilk ayını kapatmış bulunuyorum. Hangi beş diyorsanız.  Diğer iki kitap.
Sisle gelen yolcu
Habeşistan da bir mevsim

Benden bu kadar. Bakalım kısacık şubat dönemine kaç kitap sığdıraçağım.
Esenkalın efendim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....