20 Mayıs 2019 Pazartesi

Kitap fuarı ve daha fazlası


Anlatacak çok şey olsa da uzun bir ardan sonra söze nasıl başlanır ki.
Başlangıç  mutsuz iş hayatımdan mı, ülkenin gidişatından olmalı?
Hiç biri olmadan başlasam söz bir şekilde oralara gelmez mi?
Özetle yorgunum, hem ruhen hem bedenen.

Beni mutlu eden kitap okumadan başlayayım.

Yeni yıla girerken her şeyi değilse de en azından okuduğun kitapları yazarım diye ummuştum. 
Güzelde okuyordum ta ki göz nezlesi olana kadar. 
Bulaşıcı olduğunu yıllar önce abimin eşinde görmüştüm ama bu kadar açı vereceğini düşünmemişti. Resmen kalbim gözümün orada atıyormuş. Tüm hayat dengem değişti.  
Bugün iyiyim çok şükür derken akşama ateş ve göz batması başlıyor. 
Resmen kitap okumayı, film izlemeyi özlemişim. 
Zaten sokaklar kalabalık temel ihtiyaçlar için bile sokağa çıkasım yok en azından evde kaliteli vakit geçirelim dimi?
Ama olmuyor. 
Hastalığın seyri 10 günmüş. Bana sorsanız 10 yıl diyebilirim. O kadar canım kıymetli yani :)
Hastalık üç hafta sürdü, sonra annem ameliyat oldu. Sonra ramazan derken sürekli bir bahanem oldu.

Bahane bulmayacağım kitap okuyacağım, belgesel izleyip etamin işleyeceğim dedim.

İlk adım: Evdeki kitapları kasvetli bulduğum için  sahaftan kitap almak.

Fuarda yorulunca sahafa gidemedim. Fuarda da çok gezemedim. Sürekli kitaplarını okuduğum belli başlı yayın evlerinde de aradığım kitapları bulamadım. Gün ortası gittiğimden mi bilinmez katılım da çok azdı.


Aklımda geçenler olmayınca ilerde aklıma düşebilecek bir iki kitapla eve geldim. 
Her birinin bir hikayesi var ama başka zamana. 

Kendime okuma listesi yapacağım.
 ( daha önce yapmıştım öncelikleri değiştireceğim )
a. Çöl Masalları ( nihayet yarıladım) 
     b. Kaf Dağının Ardı ( son hikaye kaldı )
                                     c. Tek Kelimelik Sözlük ( iki yıldır parça parça okuyorum ) 

İkinci Adım : İzlenecek belgeseller ve filmler  listesi çıkarmak. 
Son zamanlarda netflix filmleri izledim / izliyorum. 

(Aklımda bunla ilgili paylaşım yapmak vardı)

Biraz İran sineması izlemek istiyorum. Eski telefonuma listeler yapmıştım. Ekran gidince liste de gitti. önerilerinize açığım. 

Üçüncü Adım: Alıp kenara attığım etaminlerimi değerlendireceğim. 
En son anneme ( aslında çeyiz için ) havlu işledim. 


Minik minik şirin bir şey annem beğenmedi. Sade olmuş, bende sağına soluna bir şey ( ama ne ?) işleyeceğim. 

Dördüncü Adım: ?

Bir şey bulamadım. Galiba küçük şeylerle mutlu olabiliyorum .

:)

Esenkalın.


13 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun. Saman nezlesi beni de çok hırpaladı bu sene. Aldığınız kitaplar arasındaki Müslümanca Yaşamak, Sur Kenti Hikayeleri okuduğum kitaplar. Babalar ve Oğullar ise yakın zamanda ikinci defa okuyacağım kitaplar arasında. Diğerlerini okumadım henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslümanca yaşamaya başladım, ardından sur şehrine başlayacağım.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. En son etamini ortaokulda el işi dersinde elime almıştım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun, mevsim geçişlerinde oluyor böyle aksilikler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bu sene tek fark kirpiklerimin iltihap kapması oldu :(
      Neyse ki geçti.

      Sil
  5. Geçmiş olsun.

    kitap listesi yapmak ve okuma sırası... ooof zor iş:)

    Havlunun kenarına filan pullar koyun bence:)

    YanıtlaSil
  6. iviit pek görünmüyorduuun. çok geçmiş olsun. göz nezlesi ilk senden duydum neyse çok uzun sürmemiş hadiii :))) tek kelimelik sözlük ne ki yaa :) köpek kalbi ve babalar oğulları okudum sevdimdi :) netflix dizileri belgeselleri çok var blogumda. bakıp seçebilirsin deee. sen de yaz tımams izlediklerini :) iran sineması çok çok iyi yaa. çok özel bir sinema. çok film önerebilirim. ama bak şu yönetmenlerden başlayabilirsin. olmazsa sölerim yineee :) abbas kiorastami, asghar farghadi, majid majidi, mohsen makbalbaf, samira makbalbaf :) gelirim yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmenleri not alıyorum. Izlediğim filmleri sindirdiğim zaman yeni bir liste yaparım :)

      Sil

Sizden alalım bir fikir....