14 Ocak 2020 Salı

Ocak ayı okumaları

2019 dan kaç tane yarım kitap devrettim ben bile bilmiyorum. Bildiğim bir şey varsa 
önceliğimin yarım kalan kitapları bitirmek olacağı.

Azda olsa bir şeyler yazmak istiyorum sonra yazması ve takip etmesi  zor oluyor. 



Lawrence Durrell  - Labirent


2019 sahaflar festivalinden konusu ilginç geldiği için aldığım bir kitap. Konusundan daha ziyade tarzı değişikti. Kişileri tasvir etmekten labirente gelemedik. Az biraz yazarı araştırdım. Dedim herhalde kitap yazarı İskenderiye dörtlemesinden o kadar ki kişilerden  hikayeye gelmedi. Tam hikayeye geldi ki kitap bitti. Onca detay verdin de akıbetleri ne oldu niye vermedin e mi ! Ben mi kaçırdım emin değilim. Üç kişinin akıbetini öğrenemedim. Buna rağmen kitabı ve yazarın dilini sevdim.

Murathan Mungan  - Mahmut İle Yezida


Daha önce yazarın kaf dağının ardı adlı kitabına  başlayıp bitirmemiştim. Dili ağır gelince son hikaye kalmıştı. Beyoğlu 2019 sahaflar festivalinde yazarın kitabını tereddütle aldım, severek okudum. Yazarın Mezopotamya üçlemesinden biri. Bir oyun olur ki oyun okumayı pek sevmem. Buna rağmen sevdim.
Oldum olası imkansız aşk muhabbetini anlamamışımdır. Birbirinizle olamayacaksanız denk gelip de aklınıza farklı fikirler sokmayın dimi ! Yok illa bir yerlerde denk gelinecek o anaların canı yanacak.

Oscar Wilde - Lady Windermere'in Yelpazesi


Kitabı Beyoğlu sahaflardan almıştım. Vakit sınırlı olunca pek bir şey araştırmadan serden 4 kitap almıştım. Eve geldikten sonra oyun olduğunu öğrendim. Oyun sevmesem de bunu sevdim. Düşündüm de 2020 de okuduğum ikinci oyun ve ikisini de sevdim. Demek ki daha önce güzel bir oyuna denk gelmemişim. Artık seviyorum diyeceğim J
Efendim yazarın dilini seveceğimi düşünerek aldım kitabı . Kitapta az biraz ilerleyince kitabın pek tanıdık geldiğini gördüm. İzlediğim ve saçma bulduğum bir filme benziyor. Oyun 1892 de yazılmış izlediğim film o kadar eski değil tabi. 
Filmi buldum geldim  Gizemli Kadın ( A Good Woman )  

Efendim kitabın yazıldığı yada  filmin çekildiği dönemi bilmediğimiz için bazı şeyleri anlamakta zorlanabiliriz. Sosyetenin samimiyetini birbirlerinde ağırlanmalar, balolar falan pek anlamıyorum. Demek ki biraz daha Jane Austen okumalıyım J
Filme nazaran kitabı güzel buldum. Tavsiyemdir.

Melih Arat  - El Yazısındaki Sır


E kitap olarak daha önce okumaya niyetlenip bitiremediğim bir kitap. Yanıma kitap almadığım zaman ara ara okuduğum ve e kitap olarak okuduğuma pişman olduğum bir kitap.
İçindeki verileri uzun araştırmalar sonucunda tespit ettiklerini yazmışlar. O yüzden bir kere okuyup geçmek yerine ( gerçekten ilgi alanınıza giriyorsa tabi ) baş ucunda basılı olarak bulundurup ihtiyaç olunca bakılmalı. Aslında bizim gibi sıradan insanlar için bir esprisi olan kitap değil. Yazıma bakarak kişiliğimi analiz ettim tamam da devamında ne olacak. Bana bir öneri sunmuyor haliyle sadece tespit ediyor. Bir işveren olsam birilerini işe alsam da kararsız kalsam belki yazıya bakarım. O da ülkemiz için imkansız. En ucuz kim çalışır ya da en torpilli kim. Piyasa özeti bu sonuçta.  Eee kitabı niye okudum o vakit ? Cevabı bende bilmiyorum. Sadece merak da olabilir. İlla bir cevap olmak zorunda değil. Bu kitabın ardından sadece  Erzurumlu İbrahim Hakkı’nın Marifetnamesine bakmak yetecek . En azından bizden diyeceğim de herkes de bir cerrahi müdahale var.

Ebubekir Hazım Tepeyran  -  Küçük Paşa 


Kitap hakkında bilgi sahibi değildim. Sahaflara özellikle eski kitap almak için gitmiştim. Varlık yayınları gereksiz pahalı olunca farklı yayınevlerine yöneldim.
Bir gezi yazısı beklerken köy romanı ile karşılaştım. Sefil mi sefil, vizdansız mı vicdansız. Çocukluğumuz da üvey ana kavramını karanlıklarda burundan solucan veren insan figürü ile korkutulma sebebimiz buymuş demek. Demek ki eskiden de zalim kişiler varmış.  
Efendim kitapları eski basım tercih etmem şuan ki basıma göre daha zengin kelime dağarcığının olması. Altını çizer yeni kelimeler öğrenirim dedim de cümlenin gidişatını bile anlamadığım oldu L
Ah cahil ben.
...
Ocak ayı okumalarının ilk postası bu şekilde. Devamı gelir mi, kitap okur muyum bilemiyorum. 
...
Sınava hazırlandığımı söylemiştim ya dördüncü kez başarılı olamadım :(
Ciddi anlamda insanın moralini bozuyor, hayata karşı motivasyonunu düşürüyor. Hiç bir şey yapasım gelmiyor. 
 Ders çalışmaya başlamam gerek o yüzden aklımdaki gibi bir okuma yapamayacağım. En azından mayısa kadar . 
Benden bu kadar , sizler neler yapıyorsunuz? 

...

Allah'a emanet olun. 

2 yorum:

  1. durrell ın hayatının da olduğu the durrells dizisini izleseneee. çok iyi. eğlenceli :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....