24 Ocak 2020 Cuma

Pancarlı Tabbule

8.1.20
Blog yazmaya ilk başladığımda bir heves her şeyi paylaşırdım. Daha dorusu yeni şeyler yapmaya ve paylaşmaya hevesim vardı. Belkide vaktim vardı. Artık hangisi ise pek emin olamıyorum. Bildiğim bir şey varsa paylaşmak güzel. Sonraki süreçlerde işime yarıyor. 
deneme yemek yapmayı pek severim. Yemek yapmadan önce nette üç beş tane tarife bakar sonra kendi bildiğime göre takılırım. Bir kenara not almayınca bir defa   yaptığım tarif ikinciye farklı bir tat almış oluyor.
Bir heves yıllar önce oluşturduğum bir tarif defterim vardı. Oradan bakıp yaptığım bir iki çorbam vardı. Barbunyalı mısır unlu misler gibi çorba! Keşke tarifi buralara da yazaydım. Yazaydım da kombi borusu patlayınca mahvolup gitmeyeydi. Halbuki Kuşaktan kuşağa gidecek bir tarifti. Olmayan torunlarım adıma çorbacı açıp köşeyi dönecekti :) 
O kadar değilse de evdeki insancıklar geçen sene çok güzel ekşili pancar çorbası yapmıştım mis gibinin devamını yenmeyecek kadar ekşi ( limon kabukları baştan itibaren çorba içinde olunca ) çorba olarak görmeyeydiler iyiydi :)

Pancar kültürümüz yoktu bizim. Pazarda bir turşucumuz vardı oradan turşusunu alıp ablamla yerdik. Aile boyu kansız oluşumuz bizi  bolcana kırmızı meyve ve sebzeler tüketmeye yönlendirince hayatımıza girmiş oldu. 
Dediğim gibi geçen sene şahane bir çorba yaptım ama tarif olmadığı için bu seneki hüsran oldu. O zaman denenmiş bir tarif olsun  dedik. 
Diyetisyen arkadaşın ( @kevsernalbantoglu_ )  hesabından  gördüğüm tarifi denemeye karar verdim. 
Kinoalı pancarlı tabbule .
 9.1.20
Tarifi okurken aklımda kara buğday vardı. Iyy ne biçim nimet demiştim denediğimde.   Gerçi biz onu yıllar önce üç günlük detoks programında kullanmıştık. O günden sonra dahada yemedim. Neyse markete geldim. Bir baktım kinoa başka bir şey :) neyse ki evde var dedim. Eve geldim bir heves yemek yaptım, resmini çektim.  
Ablam ''bunu çok pişirmişsin, Kevser'in resmi  böyle değil ''dedi. Sonraki gün  iş yerinde anlatıyorum tarifin hikayesini. Arkadaş ''kinoa ne bilmiyorum '' deyince bende netten açtım gösteriyorum ki kineo değil chia yapmışım. 
:)
Gülsem mi ağlasam mı bilmiyorum. 
Ne tarifmiş kara buğday, kinoa ve chia her biri ile yakıştırıldı. Yani ben yakıştırdım :)





Muhtelif yerlerden bulduğum fotoları paylaşıyorum. Eminim sizde ayırt edemeyeceksiniz.
Etseniz de '' yok ya onlar neymiş falan '' diyeceksiniz. Yani demeniz gerekiyor :)

Neyse efendim benim chialı yapış yapış tarifimde güzel oldu. En azından biz beğendik.

En kısa zamanda Kevser Hanımın tarifini de deneyeceğim. Önce bir kaç kişiye sorup teyit edip öyle alacağım kinoayı :)

Durumu Kevser Hanıma anlattım. Bana diyet yemekleri konusunda ders vereceğini söyledi. 
Diyet mi yazdım ben! Yok ya ne diyeti , benim ki yeni tatlar denemek. Yoksa boy kilo indeksine göre kilolu gözüküyor olmam sorun değil :)
...

24.01.2020
pancarı kısırlık bulgurla yaptım. Çok güzel oldu. Hatta tekrar denersem içine nar ya da greyfurt ilave etmeyi düşünüyorum. 

...

Bir sonraki paylaşımı şeker pancarıyla yapmak istiyorum. Paylaşmasam da bir şeyler deneyeceğim. 
Gecen gün bir adet şeker  pancarı aldım pazarcı güldü bana '' abla çok sevecek az aldığına pişman olacaksın'' dedi. Sevdim mi? Fena değil. 
Yeni şeyler deneyeceğim kesin. Şimdilik sadece haşlayıp yedik. Bir sonrakini  tahinle yiyeceğim. Yada artık Allah ne verdiyse :)



Tarifi benim gibi hatalar yapmayın diye Kevser Hanımın sayfasından alıyorum :)
Allah'a emanet olun.

MALZEMELER
1 su bardağı kinoa
1,5 su bardağı su (kinoayı haşlamak için)
2 küçük kırmızı pancar
Yeşil soğan
Dereotu
Maydanoz
2 yk zeytinyağı
3 yk limon suyu
1 yk nar ekşisi
Tuz .
👉Kırmızı pancarları güzelce yıkayıp,haşlıyoruz.
👉Pancarlar haşlanmaya yakınken, kinoayı yıkıyoruz ve 10 dakika kadar haşlıyoruz.Ardından altını kapatıp dinlenmeye alıyoruz.
👉Haşlanan kırmızı pancarları blendırdan geçirip, kinoa üzerine döküp karıştırıyoruz. 2 dakika kadar kısık ateşte ara ara karştırıp, 5 dakika tekarardan dinlendiriyoruz.
👉Doğradığımız yeşillikleri, tuzu, zeytinyağı-limon ve nar ekşisini de ekliyoruz.
👉İsterseniz kornişon turşu da ekleyebilirsiniz.

Pancarı sevmiyorsanız alternatif olarak salça/domates sosu ekleyebilir veya yeşilliklerini arttırarak sossuz da hazırlayabilirsiniz.




6 yorum:

  1. Pancarı severim ben. Genelde az haşlayıp soğanla kavurarak yemeğini yaparım. Bu da değişikmiş.

    YanıtlaSil
  2. Kinoa hiç kullanmadik biz ama merak ettim yazıyı okurken. :))
    Denk gelipte alırsam deneyeyim bu tarifi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kış çıkmadan pek çok versiyonunu deneyeceğim.

      Sil
  3. Gülümsetti içeriğiniz beni, açıkçası bu tatların hiç birine alışık değilim. Eminim güzeldirler, denemeliyim diye düşündüm. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....