7 Ocak 2020 Salı

2020 'ye girerken havadan sudan

2 ocak 2020
Ne çok severiz yıl sonu / başı  mütalaası yapmayı. düşünüyorum ne yazsam ki? Geçen sen ne yazmışım diyorum. Az biraz yazmama kızmışım :)
Zorlamalıyım bir şeyler yazmak için. 
Az biraz daldan dala olsa da.
...
2018 bol sıkıntılı , hastalıklarla geçti. 2019 da değişen bir şey olmadı aslında.  Sadece hayata bakış açım değişti. Daha sakin biri oldum. Alerjim hala var. Nefes alamıyorum ama ilaçta kullanmıyorum. Kullanınca da aynı durum nihayetinde. Kendimi iyi hissediyordum. Ta ki eğitime gidene kadar. Arkadaş durdu '' Sen hırlıyorsun '' dedi. Bu benim nefes alma rutinim.  Hırlıyorum :)
Şaka bir yana geçen seneye göre daha iyiyi.
Bu sene migren ve sinirsel göz seyirmelerim var sadece.

Geçen gün göz kapağı yaptırmak için doktorla görüşmeye gittik. Yanımda patron olduğu için gözümün seğirdiğini söyleyemedim. Sonra bana ''evde sorunların mı var?'' diye sorar :(
Geçen  sene mide bulantım ve kulak ağrım var diye doktora gittim. Dişlerini sıktığın için kulağım ağrıyormuş. Mide bulantım da psikolojikmiş. Bunu söyleyince sorunun kendi takıntılarından değilde benim evimden kaynaklı olduğunu söyleyecek kadar yüzsüz. 
 İki yıldır bu adamla çalışıyorum alışmış olmam lazım . Alıştım umursamıyorum diyordum ki şiddetli  baş ağrısına uyandım. 
...
Aslında güzel şeyler yazmaya gelmiştim. 
Ne var güzel bir şey ?
Sağlıklıyım, huzurluyum, kimseye muhtaç değilim. 
Yeter mi ? Mutsuzluğumuza bakılırsa yetmiyor. 
...
Neler yapmışım 2019 da?
Sinemaya, tiyatroya gitmedim galiba. Tembellik  edip yazı yazmayınca böyle oluyor. 
Konser ?
Şerefiye sarnıcında iki konsere gittim. Müthiş bir yer . Kesinlikle bir konser dinlemelisiniz. 
Sarnıç Haricinde biraz yöresel takılmış. Farklı zamanlarda, farklı  yerlerde Resul Dindar, Ekin Uzunlar ve Samida dinlemişim. 
A unutuyordum tatile gittiğim yerde Ayna konserine denk geldim ama tamamına katılmadım. Açık hava konserleri gençken güzel oluyor. 
...
Üç farklı tatile gidip üçünde de problem yaşadık. 

Amasra , Safranbolu gezisinde üç gün diye niyetlenip. İki güne döndük. 


Amasra 'ya ikinci gidişim. Birileri masraflarımı karşılasın Koşa koşa tekrar giderim. 


Tekne ile açılamadım içimde kardı resmen. 



Bursa gezisinde koltuk olmadan araç buzluğu üzerinde gezdik. 





İğneada ya giderken otobüsü kaçırdık. Bir günümüz gitti. Bir sonraki sefer için hem bekledik hem aktarmalı gittik. 





Tüm bunlara rağmen üç gezimde güzel geçti. 
Bunların dışında İstanbul için de gezdik ara ara. Karda kışta çiçekte böcekte. 
...
Azda olsa kitap okudum. 
Okuduğum kadar düşündüm mü? O konudan pek emin değilim. Sadece okumak için değil.  Bana bir şeyler katmasını da önemsiyorum. 
34 kitap okumuşum
15 tane yeni yazar keşfetmişim. Kadın yazar ağırlıklı okuyacağım demiştim ama olmamış . Bu yeni yazarlardan 12 tanesi erkek, 3 tanesi kadın. 
2019'un bana kattığı en güzel şeylerden biri. Ali Ayçil, Poe ve Münire Danış  ile tanışmam oldu. Münire Danış'dan tek kitap okudum. En kısa zamanda ikinci kitabı da okumak istiyorum. 
...
2019 dan 20'ye pek çok yarım kitap bıraktım. Öncelikle onları bitirmeyi düşünüyorum. 
...
Sıkıldıkça etamin işliyorum. Bir ben değil annemde etamine sardı. Tabi onunkiler daha makul şeyler. Benim gibi yapıp yapıp kenara atmıyor. Direk akraba kızlarına havlu işliyor. 


...
Etamin dışında 2019 başında teraryum hevesim vardı. Sedum tarzı çiçeklere kafayı  takmıştım. Baktım ki olmuyor, sade takılıyorum artık. 


...
Hayattan ne istediğimi bilmek adına yazmam gerekiyormuş. Kendimi zorluyorum ama yazacak bir şey bulamıyorum. 
Ramazanda Şükür defteri tutuyordum. Oruç tutmakta çok zorlanıyorum. eski enerjim kalmadı diye sürekli dua ediyordum ramazandan önce. Fiziksel  anlamda zor olsa da eskiye nazaran daha rahat geçti. Bu sefer iş ortamında gerginlikler yaşadım. Bolca dua ettim ve yazdım. 
Gerginliği kendi adıma sakin geçirdim. Karşı taraf hiç bir şey olmamış gibi davranıyor diye gıcık oluyordum. Ortak plan yapmayarak tavrımı gösterdim. Biraz sert oldu ama hak ediyorlar. 

Neyse ki konu bu değil. Konu 2020 den neler beklediğim. Klişeler dışında bir beklentim, hayalim yok. Ne istesem ki bilemiyorum. 
Bolca dua etmem gerektiğini Manevi yönden az biraz zayıfladığımı fark ettim. Tek temennim bu yönden. Rabbim cümlemizi hayırlı kullarından eylesin. Karşımıza hayırlı insanlar  çıkarsın.
Allah'a emanet olun. 
07.01.2019

6 yorum:

  1. her geçen yıl bir öncekini aratıyor sanki bende, niye bilmem böyle hissediyorum, oysa genel olarak bir şikayetim yok hayattan, yaşla gelen bir hal belki de, 2020 iyi gelsin hepimize...

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun...İnsanın sağlığı biraz bile bozulsa karamsarlık basıyor, bende öyle en azından...Yaşamaya mecburuz diyerek bir yerinden tutmalıyız işte. Gezmek de güzel bir yolu... İğneada'ya çok gitmek istedim Lüleburgazdayken ama eşim ağırdan aldı gidemedik. Ukde kaldı ya şimdi ankaradan ta oraya da gitmem herhalde...Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olmayınca başka bir şeye motivasyon kalmıyor haliyle. Umarım yolunuz iğne ada talan olmadan o tarafa düşer. Zira gittikçe apart bölgesine dönüyor.

      Sil
  3. masrafsız tatil en güzeliiii :) yine sağlıklı ol ama bu seneee :) hırlama hihhihi :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....