3 Kasım 2013 Pazar

savas sanati

Uzun zamandır elimde sürünüyor.  Bir ara ben bu incecik kitabı bitiremeyeceğim  dedim. 
Kitaba başlayalı bir ay olmuş olabilir. İlk 60 sayfasını bir günde bitirdim. Kütüphaneden aldığım kitapları iade edeceğim diye yarım bırakıp Alamut ve Uyumsuz Defne'yi okudum. Araya bayram girdi, ardından ales hazırlıkları kitabın kapağını açamadım. Çözdüğüm deneme seti bitti de kitabı bitirdim ( deneme seti 5 li idi, 10 olsa kaç ayda çözerdim bilmiyom ). 
Ales yüzünden kitap okumayı özledim. Ablam alesten sonra okursun diye teşvik etmiş olsa da İngilizceyi yapamazsın demeyi de ihmal etmiyor. Çalışma şevkim kırıldı, Hem istediğim bölümler bahar dönemimde öğrenci almıyor. Seneye kim öle kim kala. 


Kitap hakkındaki düşüncelerimi yazmam gerekiyordu galiba :) Başlarda gayet iyi idi. Araya mesafe girmiş olmasından mı yoksa savaş sanatını arazi üzerinden örneklendirilmesinden mi bilinmez sonlarında sıkıldım. Savaş sanatı genel olarak güzel bir kitap, benim beğenmediğim kısmı Sun - Tzu dan sonra ki kumandanların yorumları idi. Zamanla üzerine yeni bilgilerin eklenmesi gerekirken aynı bilgiler tekrar edilip durulmuş çok az kişi yeni yorumlar katmış. 
Sonlarında sıkılmış olsam da kitabı okumanızı tavsiye ederim.

kısa kısa alıntılar
Derin bilgi, sıkıntıyı sıkıntının oluşmasında önce,  tehlikeyi tehlikenin oluşmasında önce, yok olmayı yok olmadan önce,  belayı bela gelmeden önce kestirebilmektir.

Hareket oluştuktan sonra hissedip anlamak, anlamak sayılmaz.  Büyük çabalardan sonra başarmak,  başarı sayılmaz.  Gördükten sonra bilmek, bilmek sayılmaz.  Bu üç durum hissetmek ve karşılık vermekten uzaklaşmayı gösteri. 

Akıllı olan savaşı önceden kazanır,  oysa cahil asker kazanmak için savaşmak zorundadır. 

Savaşmadan kazanmak en büyük başarıdır. 

Esenkalın. 


4 yorum:

  1. Merhaba,
    Uzun zamandır devamlı gittiğim kitağçıda bu kitabı görür ve elime alır alır bırakırdım. Çok kararsız kalmıştım ve almamıştım.
    Doğru bir seçim yapmışım :)
    İyi haftalar, iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ara verdiğim için sonlara sıkıldım kitap kötü değil hatta günümüz ün iş dünyasına uyarlanan bilir.

      Sil
  2. Biraz daha,
    uzunca bir biraz daha beklesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yuzyillar öncesinden günümüze kadar gelen bir kitabı iki satırda karalamisim hissine kapıldım. sıkıldım dediğime bakmayın kitap okunması gerekenlerden.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....