13 Haziran 2019 Perşembe

Sur Kenti Hikayeleri - Ali Ayçil

Kitabı ilk nerede duydum hatırlamıyorum.  Muhtemelen bir yudum kitap gönderimi ile tanıdım ki aklımda yazarın dili yer etmiş.
 Kitap fuarına gidince aklımda başka kitaplar vardı. Dergah yayınlarından beğendiğim kitaplar şuan ki ruh halime ağır gelince bu kitabı almış oldum.  İyi ki de almışım.  Şuan tamda bu kitaba ihtiyacım vardı.  


Masal tadında etkileyici bir dil. Hangi satırı çizsem hangisini paylaşsam emin olmadım. 
Bir birinden bağımsız ama bir bütün halindeki pek çok hikaye var. Her biri ayrı merak uyandırıcı. 



Alıntılar

''insan yalnızca aklına güvenince, önce bir suyu kirletip, sonra onun berraklığın inandırır kendini. o kirli suya damlattığı ne varsa, hepsini de insanca bir meşrulukla onaylar. bir gün kalbime yeniden çağrıldığımda, bir başına kalmış aklın kirlettiği sulara son bir kez baktım. son bir kez baktım ve dalgaları birbirine çarparak parçalanan on yılımı gördüm orada."

"anladım ki; kalbinden uzak düşenin kalbini üfleyip, onu yeniden içimize konduran bir kuş nefesi vardır."

"cevher kararmadıkça, her hayat için tetikte duran bir mucize vardır."


''Uğurlayan, uğurladığıyla beraber pek çok mesafeye bölünüyordu. ''

'' Bazıları, kimsenin anlayamayacağı bir eziyetin nöbetini tutarlar, bir türlü kapatamazlar dünyayla aralarındaki uçurumu.

6 yorum:

  1. Uzun yıllar önce bir deneme kitabını okumuştum. Bu kitabını bulamayınca almıştım...
    Sevmiştim ben de. Adını çıkaramadım ya kitabın sabah sabah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki kitaplardan bir kaç tane okuduğum zaman kendime Ali Ayçil den kitap hediye alacağım :)

      Sil
  2. Bu kitabı bende severek okumuştum. Bende bloğumda bu kitaptan bir alıntı paylaştığımda hangi sini paylaşsam diye tereddüde düşmüştüm. O kadar güzel satırlar var dı ki. En son, Seyit Behramın Genç Çırağında ki bir satırda karar kılmıştım: "Kırbaç yola gelecekler için zaten bahane"

    YanıtlaSil
  3. sevdim bu yazarı da not aldım saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende başka kitaplarını okumak istiyorum, umarım hayal kırıklığına uğramam.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....