31 Aralık 2022 Cumartesi

Nereleri gezmişim

2022 yılı hareketli bir yıl oldu. Radikal bir karara aldım ve evlendim. Şuan için iki farklı iş değiştirmiş oldum. Bolca gezdim. Unutmamak için kronojik sıralamaya göre gitmeye çalışacağım.

Ocak ayında nişan içim memlekete yani Trabzon'a gittik. Kayınpeder hasta olduğu için nişana gelmemişti. nişandan sonra onu görmeye Artvin 'e gittik. Tüm kuzenler gidecektik ablamın migreni tuttu. Evinde toparlanması gerekiyordu o yüzden kuzen K ile gittim, geldim.

Deniz kenarında Makriali Kilise kalıntısını ziyaret ettik, yol manzaralarına bayılarak geri döndük.

Nişan dönemi yukarı ki köylere keşfe çıktık. Planlamadan kendimizi Çamlıyurt'ta bulduk

Şehir içinde nişan pastası bakmaya gitmişken Ayasofya ya gittik.

Köyde gezdik az biraz

İstanbul içinde pek gezemedim. Vardiyalı çalıştığım işten mayıs ayında ayrıldım. Vardiyalı çalışınca bir başkası ile plan yapamıyor insan.

Çok güzel bir kar gördük İstanbul da. Bir kar klasiği olarak İstanbul ormanlarına gittik.

Bu sefer Mağlova su kemerine gittik. Çok güzeldi. Su seviyesi çok yüksek olduğu için kemer girişi su altında kalmıştı.

Bu çalılardan toplamayın çok toz döküyor.

Kına yeri Balat'ta olduğu için sık sık Balat'a gittik.

Balat'a gitmek müze turu atmak gibi bir şey her köşeden farklı bir ayrıntı çıkıyor. En sevdiğim de antikacılar, yolunuz düşerse Ceres Antika&müzayede evine gidin.

İstanbul içerisinde Yoroz Kalesi, Cam ve Billur Müzesine gittim.

Mayıs ayında Trabzon'a gittik. Uzun zamandır baharda köye gitmeyi istiyordum. Mini mavi çiçekleri ( unutma beni) Komar ağaçlarını çok özlemişim. Sakin bir hafta geçirdik. Kuzenin isteme merasimi, salonda nişanını yaptık. Minik yeğenin 2 yaş gününü teyzeler olarak kutladık. Tüm gün sakin bir şekilde acele etmeden geçirmek güzel bir duygu.

Mayıs ayında İstanbul, Trabzon, Artvin, Ankara, Antalya ( Alanya, Düğmeli evler, Side)  gezmişim.

Haziran ayında yıllar önce yaşanan bir iş kazası için mahkeme vardı. İstanbul'a gittim geldim. Dolandırıcı, çevresini tehdit eden insanlarla aynı yerde saatlerce sıra bekledim. İki hafta sonra Kuzenin nişanı için tekrar İstanbul'daydım. O arada eski iş arkadaşlarımla buluştum. Zeyrekte takıldık. Manzarayı hep sevmişimdir.

Kurban bayramında memlekete gittik. Gittiğimizde hava güzeldi sonraki günler hiç yağmur dinmedi. Allahtan gittiğimiz de denize girdik içimizde kalmadı.

Dönem dönem Ankara civarında gezdik biraz. Beypazarı, Eskişehir/ Sivrihisar, Gordiyon Antik Kenti, Altınköy, Eymir Gölü, Göksu Parkı

Ağustos sonu tekrar memlekete fındık toplamaya gittik. Fındığı Artvin'de topladık. Eylül başında kuzenin kına ve düğünü için Trabzon'a  git gel yaptık. O arada Sürmene de Çamburnu ve Memişağa Konağına gittik. Eski konaklara zarif işçiliğe bir kez daha hayran kaldım.

Memlekette Fındık toplamaya gittiğimiz için gezme tozma yapamadık. Bir gün Bizimkiler Trabzon'dan geldiler Karagöl'e gittik. Son günler de de denize gittik. Çok güzeldi. Tam Sarp sınır kapısının yanında sakin temiz bir bölgeydi. Biz gittiğimiz de sakindi akşama doğru yerel halk geldi. Artin'e giderken de dönerken de sağanak yağmur vardı. Hatta giderken şimşek yağmuru vardı.

Memlekete giderken yol üstünde Hattuşa'ya gittik.

İş mahkemesi için aralık ayında tekrar İstanbul'a gittim. gezip tozmadan geri döndüm. Çok yoruldum.

O kadar yoruldum ki eylül sonrası ne yaptığımı bile unuttum :)

Şimdilik bu kadar.

Bol gezmeli, sağlıklı huzurlu bir sene temennisi ile satırlarımı sonlandırıyorum.