17 Ocak 2016 Pazar

Trabzon gezmeleri; Ayasofya

Resimleri düzenlerken yazlık geziden paylaşmadığım resimleri fark ettim. Bir iki resim paylaşayım aklıma gelince bakarım artık.

Ayasofya ya yıllar yıllar önce gitmiştim. Aklımda kalan kocaman küplerdi. Aklımda yanlış mı kalmış bilemedim. 
Tekrar gittiğimde küpler yoktu.
 Netten baktım küplere dair bir şey bulamadım.
Allah'ım yoksa görünmeyen varlıkları mı görüyorum. Ay ay yoksa gizli hazineleri mi görüyorum :)


Efendim Ayasofyanın camiye çevrildiğini biliyordum ama bu kadarını beklemedim. Tam olarak nasıl bir politika izlenmiş bilinmez. Bilindiği bir şey varsa saçmalıktan başka bir şey değil.


 İlk olarak dış cephedeki freskeri inceledik.



 Fresklerin altında kısa bir açıklama var. kimseye danışmadan anlayabiliyorsun.

 Daha sonra ben namaza gideyim dedim. Madem cami olmuş düzgün bir yer olmalı değil mi?



Bayanlar bölümü için labirentten geçip gittim. Bulamadım dedim güvenliğe geri döndüm. İşte burası diye bir kolonun altını gösterdiler. Beş kişilik küçücük bir yer. İçince Arap çocuklar ayakkabı ile gezinmekte.
Daha sonra camini içine  gireyim dedim. Giremezsiniz bu kısımdan bakabilirsiniz dediler.
Azıcık bakıp çıktım.


Biraz manzaraya karşı oturduk. Fotoğraf çekimi için gelenleri izledik. 
Bol bol gevezelik yaptık eve döndük. 


4 yorum:

  1. oh oh ne güzel hayat da sana güzeel :)

    YanıtlaSil
  2. 2015'de biraz fazla gezmişim :)

    YanıtlaSil
  3. Oturduğum yerden gezmiş gibi oldum. Ancak böyle gezerim zaten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün yerinde gezmeside nasip olur inşallah.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....