27 Mart 2017 Pazartesi

5 yıl

İyiki yazdım,  gördüm mü  bak 5 oldum.
Nil olsam 5 dk da bir şarkı sözü yazar blogumun 5. yıl kutlamasını unutulmaz bir şekilde yapardım. Neyse ki Nil değilim,  kimsecikler yorum yazmaz bende yüzlerce hayranıma "ah efendim beni sizler var ettiniz " demek zorunda kalmam.
Onun yerine  "Ah yalnızlığım, beni sizler var ettiniz " diyorum. 

11 yıllık yatılı okul düzeninden / düzensizliğinden ev hayatına  dönüş yapmışsın.  Tek bir arkadaş kalmamış, kimsin nelerden hoşlanırsın bilen.   Anne, baba, kardeşler ile aynı evi paylaşacak iş arayışına girecek, yeni düzende uyum sağlamaya çalışacak ama başarılı olamayacaksın.

İste böyle bir yalnızlık halinde başladım blog yazmaya. O beş yıl içinde de pek bir şey değişmemiş zaten.

Ev ortamına alışmış, iş bulmuş, kendimce bir düzen oturtmuşum.

İnsan ruhu bunlarla doymuyor, dostluk arkadaşlık hava gibi su gibi bir ihtiyaç. Olmayınca da hiç bir şey tam olmamış gibi hissediyor insan.

Kitap okuyorsun birlikte yorumlayacak arkadaş yok.
Gezmeye gideceksin aynı esere bakınca aynı duyguya girecek arkadaş yok.
Aynı lezzet uğruna yolları arşınlayacak arkadaş yok.

Büyümek böyle bir şey mi blog?

Kimseciklerle paylaşamayınca yaptığım her şey olmasa da pek çok şeyi sanal alemde sanal kişilerle paylaşmışım.

Neler olmuş bu beş yılda.

En çok kitap yazmışım.


En çok kitap yorumlarım tıklanmış demek isterdim ama değil. İlk on içerisinde iki kitap var. Birinde de saçma bir yorum yaptığım,  ne kadar sığ olduğum yorumu yazılmış. O yorumu yazan engin fikirlere sahip derin insan incelik gösterememiş o ayrı dava. 

Bu tarz yorumlara rağmen bol bol okumuş,  etkinliklere katılmış,  karşılıklı birbirimize kitap göndermişiz.  Sanal alemde bolca hediyeleşmişim. Katıldığım çekilişlerin 5 -6 tanesinde talihli olmuşum.

Bu zaman zarfında sanal bir dostluk ortamı kurmuşuz. Yazmayınca hal hatır sormuşuz. 
Birbirimize önerilerde bulunmuşuz. 

1Az ve öz 272 izleyicim olmuş. Toplam 105,203 kez görüntülenmiş,  1619 yorum almışım. 
Bu yorumlardan sadece küfür içeren iki yorumu  yayınlamadım. Sığsın, basitsin yorumları yayınladım. Kendi basitliğini görsünler istedim. 

Az biraz gezmişim bu zaman zarfında. Bu geziler Karedeniz ağırlıklı olmuş.  Bol yeşilli, doğa ile baş başa.  Karadeniz dışında Ankara, Eskişehir gibi karasal iklime sahip İç Anadolu Bölgelerine gitmişim. Şehir turizminde öne çıkan etken insandır. Bol kalabalık ortamlarda kendi içinizde kalmışız.
Ege Bölgesinde Milas ve Söke'ye gitmiş.  Hiç bir tarihi yer gezmeden pazarları gezip dönmüşüz.
Bol otlu, sakin huzurlu ortam görmüşüz. Aklımızın bir köşesine not almışız. ''geniş, geniş gezilmeli demişiz''

Bir dönem kaktüs yetiştirmişim. Vaktim olsa tekrar uğraşabilirim. 


Yemek tarifi vermişim bir kaç defa. Yemek masasını şenlendirecek arkadaş olmayınca ondan da vazgeçmişim. 

Fark ettim ki doya doya sohbet etmeyi özlemişim, çenen ağrıyana kadar. 
Bol kahkaha, kilo düşünmeden yemek, ayaklarım su toplayana kadar yürümek, gezmek tozmak. 
Hepsini özlemişim. 
Aman Allah'ım yaşlanıyorum. İsteklerim farklı bir alana mı kaymalı. Sessiz sakin huzurlu bir yaşam. Tamam onuda istiyorum. İkisi de olmaz mı Allahım.

Bu zaman zarfına yorumlarıyla beni yalnız bırakmayan tüm takipcilerime teşekkür ederim. Beni sizler var ettiniz :) 
Tamam tamam her şey yalnızlıktan :)
Şaka bir yana pek çok şeyi keşfetmeme blog alemi vesile olmuştur. 
Yeni fikirlerle reklam kokmadan hep var olun.
Esenkalın.

22 yorum:

  1. Seviliyorsun ve iyi ki varsın..daha nice beşliklere :)

    YanıtlaSil
  2. Ben bu postu sevdim 😃 çünkü bir kaç aydır burda olan bana kısaca kaçırdığım şeyleri anlattın ve özete aldın acemi bloggerı 😃 nice nice yıllara 😃 var eden biz olamayız ancak senin varlığınla mutlu olabiliriz sevgiler 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişi kişinin aynasıdır efendim. Blog arkadaşlarımız olmazsa bize kim olduğumuzu hatırlatan olmaz :)

      Sil
  3. Daha nice yılları olsun bloğunuzun.
    Benimde en çok yakındığım şeydi okuyan, gezen ve sohbet etmeyi sevenler grubumun olmayışı.
    vet çok arkadaşım var ama okumak ve kitaplardan konuşmak, tavsiye etmek başka bir şey bence.
    Daha nice yazılarınız olsun.
    Okurken yer yer gülümsedim.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  4. ayy heey hayırlı olsuuun ve beş yıl sonra da burada paylaş bizimle. büyümeyi de boşver yaaa büyüme daha iyi. arkadaşlık da öyle kolay değil haklısın. benim de en iyi arkadaşlarım burada. bu yazın çok iyiydi sen yine kitap yemek gezi her şeyi anlat bizeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep kendimi dondursam mı ?
      Uyandığım zaman şoklara girerim. İnsanlık nereye gitmiş der, ararım bir aşına yüzde bulamam.
      Yok yok ben yavaş yavaş akranlarımla büyüyeyim :)

      Sil
  5. Güzel bir kutlama yazısı olmuş. Eline sağlık acemi blogger. Nice beşlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim nice beşlere hep birlikte girelim. Siz bize yüzeysel baktığımız şeylerin arkasındaki derinliklerden bahsetseniz :)

      Sil
  6. Çok güzel bir kutlama yazısı olmuş.....
    Nice başarılı, etkileyici, çok okunan, bilgi sunan yazılar yazmanız dileğiyle....
    Genç yaşınıza rağmen biraz pesimist olsa da arkadaşlığın önemini ne güzel özetlemişsiniz.
    Büyüyüp yaş almak demek; daha çok sevmek, daha çok üzülmek, daha çok yanılmak ve yine güvenmek yeni yeniden başlayabilmek oluyor.....

    YanıtlaSil
  7. Cahil acemi blogger yeni bir kelime öğrenmiş oldu. Pesimist. Tam da beni ifade ediyor. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Blog âleminde uzun soluklu olmak güzel bir şey. Benim gibi zırt pırt silmemişsiniz en azından blogunuzu. Nice 5 yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En saçma bulduğum post bile duruyor. Yıllar sonra fikirlerimde neler değişmiş görmek için silmeyi düşünmüyorum.

      Sil
  9. Ah atlamışım bu yazıyı, çok tebrik ederim, severek takip ettiğim bu güzel blogun daha nice yıllar bizlerle olmasını diliyorum, bu vesileyle de çok güzel bir döküm yapmışsın, ne güzel, blog insana geçmişi de hatırlatıyor böyle:) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efendim, hep birlikte nice nice yıllarımız olsun.

      Sil
  10. Merhaba,
    Yalnızlık bazen güzel de insan dost sohbeti de arıyor işte. Bloglar iyi ki var :)
    Nice 5-10-15 yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bloglar iyi ki var. Bir nebze yalnızlığımızı gideriyor.

      Sil
  11. siz hep yazın efem , az olmasın ama , arada gözlerimiz arıyor yani , nice 5 yıllara , iyi ki bu alemdesin :) çene aprıyana kadar muhabbet zor burada ama imkansız değil inan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efendim, bir ara karşılıklı çene ağırtmak nasip olur diyelim :)

      Sil
  12. :))) çok hoşuma giderek ve zaman zaman aynı hisleri yaşadığımı anımsayarak okudum. Benim blog maceram 2006 da başladı bi geri dönüp bakasım geldi ilk postlarıma:)) Zaman zaman uzak kalsam da seviyorum buraları. Kesinlikle samimi ve özel bir yer, her şeyi boş ver kendi gelişimini görebilmek için harika bir kayıt sistemi. Kimin ne dediği, ne düşündüğü önemli değil. Burası senin çöplüğün ve canın nasıl isterse öyle yazmakta özgürsün. Beğenen beğenir beğenmeyen kendi bilir ;) Sevgiyle...

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....