28 Haziran 2019 Cuma

İran Sineması - Allah Yakındır


İran sinemasından izlenecekler listesi yapıp kaybettiğimi daha önce söylemiştim. Ara vermeden ikinci filmi izleyeyim dedim. 


Bu filmi de bir klip ile tanıdım. Sözleri nedir bilmesek de dinlerken insanın içine işliyor. 


Bir leylayı arama hikayesi .
Beşeri aşktan ilahi aşka uzanan sessiz sedasız bir yol.
İnsanların aklında hep rıza kalsa da ben rızanın annesine üzüldüm. 
...

Neden böyle üzgünsün?

- Öğretmen hanım. Öğretmen hanım artık ‘su’ dersini öğretmiyor. Kimse artık ‘su’ dersini öğrenmiyor.
– Çocuklar şimdi ne yapacak? Çocuklar ne mi yapacak? Yoksa sen mi ne yapacaksın?

  
Ey aşk  Ateştir senin nesebin…
Niteliğin dumandır kaynağın ise rüzgar 
Su tufana dönüştü toprak da küle 
Senin kokunla ateş rüzgara karıştı 
Şirin’siz her saray bisütûn gibi viranedir 
Ferhat’sız her dağ bir saman çöpüdür rüzgarda 
Yedi nesil öteye tüm atalarımız gâmdı 
Bize miras kalan hep sonsuz keder oldu  
Rüzgar esince toprağımızdan senin kokun geliyor  
Sadece Sen kalacaksın; 
Biz hepimiz gidince.

 ...
Nereye gidiyorsun, Rıza? Tamamen hazırlanmışsın.

- Leyla’nın peşinden gidiyorum, Seyyid Yahya. Leyla’yı arıyorum.
– Leyla dün kendi ayağıyla sana gelmişti, sen gitmesine izin verdin.

- İki Leylayı  birden sevemem. İnsan nasıl olur da Leyla’sız yaşar?


...

Geldi üstüme üç bela.
Yalnızlık, esaret ve sevginin hasreti. 
Yalnızlık ve esaretin çaresi var ama sevginin hasreti...

Sadece bu satırlar içinde izlenebilir.

4 yorum:

  1. Özellikle dramda İran filmlerini çok beğeniyorum. bu filmi de not aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dram filmlerini not almışım. Acaba başka tür yok mu :)

      Sil
  2. Merbağğ ((: tafsiye verim mi bi tene İran filmi;
    İzlemedi iseniz tabi ((:
    Sonsuzluk ve Bir Gün (2016)
    İncelediğiniz filmi izledim, hoştur...

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....