12 Kasım 2019 Salı

İNTİHAR

Ne çok duyar olduk.
 Fatih'de dört kardeş, başka yerde dört kişilik bir aile. Gözlerini içi pırıl pırıl miniçik bedenler.

Eskiler ne güzel sabredermiş. 
Savaş görmüşler , kıtlık görmüşler, yokluk görmüşler ama öyle böyle değil yine intihar etmemişler. Mücadele etmişler. Hayata daha sıkı sıkı sarılır olmuşlar. 

Gecenler de eski İstanbul fotoğraflarına bakıyorum. Dizleri yapalı bir hamal fotosu var. Kim bilir ne zorluklarla geçiniyor. Bundan çekinmiyor, utanmıyor çalışıyor. 
Rabbim zorluklarla kazandıkları lokmalarına haram bulaştırmasın. 
Her şeye rağmen çalışan düştüğü yerden kalkan insanlara hayranımdır. Üzerine çok konuşulur ama onun için gelmedim.
Geliş sebebimi nasıl anlatsam ki !
Kelimeler nasıl dizilir yan yana ! 

Bir insanın tanıdığı bir kişiye ulaşamaması !
Bir kaç ay önce konuştuğu kişinin canına kıydığını duyması nasıl anlatılır ki. 
Çok tanımıyordum buna rağmen hakkında çok şey duydum, ''ne bicim insan eve gelmesin'' dedim.  
Çünkü seviyoruz insanları ötekileştirmeyi'
Kurbanda bayramlaşmaya geldi. Anlatıldığından farklı olduğunu gördüm. Aklı başında bir kadının toplumda yer edinememesinin verdiği ızdırabını gördüm. Görmemle kaybolması bir oldu. 
Kurbandan bu yana ne kadar süre geçti ki kadının ölüm haberini aldım. 
...
Lütfen günahkar cümleleri kurmayın.
 Kadını bu hale getiren insanlar günahkar. 
Rabbim insanlarımıza bunu zorlayanları islah eylesin, kalplerine merhamet versin. 

Rabbim cümlemize de sabır versin. En ufak şeyi abartmamayı. Hayatla mücadele etmeyi nasip eylesin.  

15 yorum:

  1. Çok çok acı. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir kere gördüm. Annemin ameliyatında babamın rahatsızlığında hep ziyarete gelen, hal hatır soran biriydi. Çok üzüldüm/üzüldük.

      Sil
  2. “İntihar, geride kalanlara yönelik ağır bir suçlamadır." Kimin sözü bilmiyorum ama düşündürücü :(

    YanıtlaSil
  3. Rabbim kimseyi çaresiz bırakmasın

    YanıtlaSil
  4. dün de dört beş kişiyi öldürmüşler, sormaaa toptan delirdi dağıldı bizim ülkeee yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden bu kadar çok olur muydu? medya bu kadar yaygın değil diye mi bilmiyorduk? Diziler reklamlar lüks yaşamı özendiriyor o yüzden mi?
      doğru bir tane değil ki , ne yapmalı nasıl ulaşılmalı bu insanlara bilemiyoruz :(

      Sil
  5. iyi geceler geçerken uğradıım, nasıl gidiyo çalışmaların sınav içiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spordan çıktım yürüyerek eve gidiyorum yol üstünde kaktüsleri dizmişler . Alıp alıp kurutuyorum diye karasızlıktan az biraz bekledim ama üç tane almadan da duramadım. Eve geldim bir şu köşede bir bu köşede fotoğraf çektim. E gece oldu uyku saati falan. Sabah oldu işe geldim. Mesai gitse de çiçeklerle ilgilensem diye bekliyorum.
      sınav sormuştunuz di mi, ders çalışmamak için bu tarz bahanelerle günler geçiyor :)

      Sil
  6. Çok acı zamanlar yaşıyoruz. Giderek de zorlaşacak gibi durum. Her habele insanın içi acıyor.

    YanıtlaSil
  7. çok acı bir şey, başınız sağ olsun, diyecek söz bulamıyorum...

    YanıtlaSil
  8. başınız sağ olsun, acı büyük sabır zor, hele de adaletin olmadığı bir dünyada sabretmek... ben de severim yaşam mücadelelerini, belki de hiç içinde bulunmadığımdan. Uzaktan izlemek kolayı işin içinde olan, yaşayan biliyor ne yaşadığını. Ne kadar empatik olsak ta yetmiyor gücümüz bazı şeyleri anlamaya...

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....