26 Mayıs 2013 Pazar

Mısır'da Şahlanış - Ali Ahmed Bakesir

Kitabı uzun zaman önce sahaftan almıştım. Aklımda nisan ayında okumak vardı, sınav telaşı kitap okumayı yarım bırakınca kitapta bu günlere kaldı. 

 

Aklımda yarım bıraktığım kitapları okumak vardı. Hevesim kaçınca yeni bir şeye başlayayım dedim. 

Şark edebiyatı olarak daha önce Şarkın serçesi'ni okumuştum. Sahafta bu kitabı görünce hemen aldım. Hemen okumadım o ayrı dava :)

Tarihi romanları severim. Birde şark kültürü üzerine bir şey okumadığım için değişiklik olur dedim. Ama beğenmedim. Tarihi olaylara paralel gidecek diye duygu verilememiş. 

Neden savaşılıyor?
 İslam ülkeleri neden bir olmalı, aslı düşman ki?
 Moğollar mı, iktidar hırsı mı? 
Pek çok şey havada kalmış.

Olay akışından ziyade fikirlerin olmasını beklerdim. 

Bir kişinin pek çok ismi/lakabının olması olağanda. Her olay anlatışında farklı ismi telaffuz etmesi olağan bir şey mi bilemedim.  
İlk başlarda bu kadar çok kişi var mıydı diye şaşkınlık yaşasam da aynı kişiden bahsettiğini anlayıp yapılan saçmalığa anlam veremedim.  

Özetle kitabı beğenmedim. 
Kitapla ilgili sitelere baktım bir Allah'ın kulu yorum yazmamış. Benden başka okuyan yok mu ne?

Neyse okuduklarımı sindireyim Abdulhamit Sahhar'ın Meryem oğlu İsa adlı kitabını okuyacağım. 
Henüz almadım, kütüphaneye de bakmadım bulurum herhalde.

Sabah Çengi'ye başladım. Kişilere uyuz oldum o yüzden son 30 sayfada bırakıp post yazayım dedim. 
Ben kitabımı bitirmeye gidiyorum. 

Esen kalın.

Keyifli okumalar. 

3 yorum:

  1. Merhaba. Bu kitabı bende devamlı kitap aldığım yerde gördüm ama kararsız kalmıştım. İyi ki almamışım dedim yorumunu okuyunca.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  2. Kardeşim, senin öncelikle olumsuz eleştiri yapabilmen sorgulanmalı. Eleştiri yaparken de kitaba hakim olmanı tavsiye ederim. Anladığım kadarıyla tek solukta okuduğun için kitabı anlayamamışsın. Havada kalan isimler cisimler yok. Olay örgüsü gayet açık. Düşman da aynı şekilde. Bence olumsuz yorumu hiç mi hiç haketmiyor onu geçtim kitabı o kadar sevdim ki 2 kere okudum. Yazılarına dikkat et.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle ''Yazılarına dikkat et.'' üslubu pek hoş olmasa da o kısmı geçip direk kitap üslubuna giriş yapacağım. Herkes her şeyi beğenir diye bir kaide yok, ben akademik araştırma gibi bir kitap okumaktansa edebi bir üslup okumayı tercih ediyorum. Bu kitabı beğenmeme sebebim o, yoksa yazılanların doğruluğu hakkında bir şüphem yok. Gerçek tarih bilgilerinden kurgu oluşturmak kolay bir şey değil, yazar benim ilgimi çekemedi o kadar. Başkasının ilgisini çeker mi? Muhakkak çeker. Zevk meselesi sonuçta. Bize düşen başkalarının fikirlerine saygı göstermektir.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....