22 Mart 2017 Çarşamba

Mahsa Vahdat - Ha Leyli


Dünyadan sesleri severek dinlediği söylemiştim.
 Farsca dan zerre anlamayan bile  şarkının etkileyici olduğunu dinleyince anlar. Tekrar tekrar dinlemek ister. 
Benim sık sık dinlediğim şarkılardan biridir. Hem herkesle paylaşmak istiyorum hem istemiyorum. 

Kendi beğendiğimi paylaşıp ilgilenenlerine haberdar olmasını istiyorum ama bir kesim var ki insanı hayattan soğutur. 
Sadece bir şeyi popüler olduğu için dinlemek, izlemek, okumak, giymek ama içeriğinin ne olduğunu kavramak için zerre çaba göstermemek. 
İşte bu grubun diline düşsün istemiyorum, onların elinde en değerli meta bile değersizleşiyor. 
Ah lütfen anlayarak dinleyerek dinleyin. 

Neden böyle bir şey paylaştığımı merak edenlere acıklama yapayım. Akşam Hayat Şarkısında geçti. Kırmadığı ceviz kalmayan Bayram Cevher'in istek şarkısı.

Yurdumun insanı ''Arapça Atmaca şarkısı'' arar gibi ''Bayram Cevher şarkısı'' diye aramasın lütfen. Silin onları yer yüzünden.

Yazık etmeyin bu sözlere, bu sese.

Hakikat değil mecazdır, meyyhanenin kapısı açık ki bu hikaye uzundur. 

Mecnunun gam yükü, Leylanın saçının kıvrımındandır.
Ha leyli, ha leyli, ha leyli

Neyse efendim siz dinleyip kendiniz karar verin 


Şarkının Türkçe versiyonu da varmış. Yorum yapacak kadar dinlemedim. Sakin bir zamanda dinleyeceğim. 


Bu arada eserin Sadi Şirazi ye ait olduğu rivayeti var. Doğru ya da yanlış, eser güzel dinleyiniz efendim. 





10 yorum:

  1. Hiç bilmediğim parçalar, sanatçılar...

    YanıtlaSil
  2. Dizi de duymuştum, çok da beğenmiştim. Türkçesi de güzelmiş, Mehtap Demir'de güzel söylemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Demiri bende yeni keşfettim güzel ama farklı.

      Sil
  3. ah sağol hemen dinliycem. ben de seviyorum bu müzikleri, fars, lübnan gibi. mesela mark eliyahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa Mark Eliyahu ! Hatırlattığınız iyi oldu. Uzun zamandır dinlemiyordum.

      Sil
    2. mor karbasi.
      fairuz.
      emel mathlouthi.
      lena chamamyan.

      bunları da bi dene bak :)

      Sil
    3. mor karbasiyi biliyorum, diğerlerinede bakarım. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Mahsa Vahdat bugün ikinci kez karşıma çıkışı.Üstelik aynı parça.İlk dinlediğimde de çok beğenmiştim.İnsana huzur veren bir havası var.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne söylediğini anlamasakta etkileyici bir tınısı var.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....