26 Ekim 2017 Perşembe

Bir iki satır karalamaca # 2

20 ekim 2017

Efendim ben neden bir iki satır karalamaya gelmiştim unutmadan karalayıvereyim. 
Kitap okumak güzel şey vesselam. 
Daha önce yazdım mı bilmem B sınıfı  güvenliği uzmanlığı  sınavına hazırlanıyorum. Hal böyle oluncada kitap okumaya fırsatım olmuyor. Daha doğrusu elimin altındaki kitaplar pratik okunacak kitaplar değil. En geniş zamanda dahi modern dünyanın bunalımını okuyamamış insan sınava hazırlanırken hay bin yekzan mı okusun mukaddime mi?
Kaldı ki sınava bile doğru düzgün çalışamıyorum. Sadece 24 konu bitirdim. Geride kaç konu var onu bile bilmiyorum.

Neyse efendim geçen hafta amcama gittim. Okumak istediğim ne kadar kitap varsa kuzende var. Bende abartmayayım dedim  emanet iki adet kitap aldım. Okuyamıyorum. Çünkü sahibi kitaplarını dik bir şekilde bile istiflemiyor ki yıpranmasın. Bir şekilde birini okumaya başladım. Kenerını kırmışım o kadarda dikkat etmiştim. Kendi kitabımı yatarken okudum, kitap yatağın içinde kayboldu gitti de kitaba bir şey olmadı emanet kitap olmayacak yerinden  ( cilt kısmından ) kırılmış.


Uzatmadan efendim bu incecik iki kitap, kitap okumanın güzel bir şey olduğunu hatırlattı. 
İki yazarında dilini de severim. 
Stefan Zweig'in okuduğum 5. kitabı; Diğer kitapları kadar etkileyici bulmasam da güzeldi.
Yaşar Kemal'in okuduğum kaçıncı kitabı? Emin olamadım. 
Ada hikayesini tek sayıyorum, galiba 6 ya da 7 kitabını okudum. 
İkisini de tavsiye ediyorum. Tabi dile aşina olanlara tavsiye ediyorum. 

25 ekim 2017

Bu zaman zarfında sipariş verdiğim İSG sınavına hazırlık kitaplarıda geldi.  Dört gözle beklediğim kitaplardan konu anlatımın beğenmedim.
 resmi  çeviremedim

Tamam özet çıkarmak kolay bir şey değil bunu kabul ediyorum da o konuları neye göre kategorize etmişler, neden içindekiler bölümü yok? Hevesim kaçtı.

26 ekim 2017

 Bir yudum kitabı bilmeyen var mı?
 Her sabah " var olun " diyerek kitaplardan, dergilerden kısa pasajlar gönderen uygulama.
Uygulama diye bahsetmek uygun olmsada kullanmam gereken kelimeyi bulamadım.
 Ekip başka bir uygulama yapmış.
"Bir kutu kitap "
Aa biliyor muydunuz, neden haber vermediniz.

Efendim uygulama başlayalı bir kaç ay olmuş ben yeni haberdar oldum. Açıkçası kutunun seçmece olmayıp editörlerin seçtiği kitaplar olmasi cazip gelmedi. En azından bir iki kutu olsa biz o kutulardan birini seçsek daha güzel olurdu.
Bu kutudan  yola çıkarak başka kutulara bakayım dedim.  Resmen insanlarlan dalga geçiyorlar.

iki kartpostal, bir not defteri, çorap kalem 60 tl.


Ayraçları yazmayı unutmuşum, kınadım kendimi.

Birde kendi hobi kutunu kendin oluştur sitesi var. Ahsap kasaya 32 tl verip, içine 35 liralık makas ( tuvafiyede 12 tl), 50 tl hafif işleme pano ( kasnak 10 tl evde mevcut, etamin ipi ve kumaşı da evde bol) ve üç liralık deftere on lira verip kutu uluşturuyorsunuz. 

Bu kutuları alanların hiç mi piyasa bilgisi yok.
Paraları bolda harcayacak yer mi bulamıyorlar.
Yoksa yetenek mi yok?

Rahatsız olmasam en alasını hazırlar nispet yaparım.
 En iyisimi hiç kınamayayım, sonra dar vakitte bunlardan birine para vermek zorunda kalırım.


14 yorum:

  1. bi kutu mutluluk'tan kutu alıyordum ben de az daha. fakat ilk zamanlar daha kaliteliydiler, şimdilerde çok bozdular dediğin gibi. tekrar almak için baktığımda aynı senin dediğini dedim. galiba insanlar parayı çok kolay kazanıyorlar, aksini kabul etmiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daha güzeldi diye hatırlıyorum, tekrar bakınca hayal kırıklığına uğradım.

      Sil
  2. heeey hadi kolaylıklar başarılar dua edelim sanaaa :)

    YanıtlaSil
  3. baak bii son yazıma amaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba..
    "Emanet malın canı cebinde olur" derdi annem.Sizinki o hesap olmuş :)
    Eee becerikli insanın hali başka.Yapabileceği şeylere para vermek insanın içinden gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dar bir zaman olacak ki hazır kutu hediye alınsın. O da kişiye özel olmaz.

      Sil
  5. Merhaba deepden geldim :) takibe alıyorum banada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Kitaplarımın kıvrılmamasına ben de dikkat ederim, ciltleri benim için de önemli.. Bu kutulara merak etmiştim geçen sene ama verilen parayı hak etmediğine karar vermiştim.
    Sınavında başarılar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden daha kaliteli kutular vardı. Herşey ulaşılabilir olduktan sonrada hazır kutunun anlamı olmuyor.

      Sil
  7. Ben de 3.üniversite olarak Sosyoloji okuyorum,normal kitap okumak için fazla vakit kalmıyor :( Yine de yatmadan önce,metroda orada burada zihni rahatlamak için farklı tür kitaplar okumalı :) Umarım sınavı kolaylıkla geçersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene ki halim. Yüksek lisans ve AÖF birlikte okuyup yaninda da kitap okuyordum. Sonra finallerde kaldı tüm duzenim alt üst oldu.

      Sil
  8. ben sınavlara da hazırlansam kitap okuyorum hatta sınavları kör topal geçip /kalıp :D sınav dönemleri daha çok okuduğumu fark ediyorum , herhalde kaçışın büyüğü olarak onlara sığınıyorum halbuki okulu da gayet rahat okumam lazım değil mi :D neyse sana kolaylıklar dilerim , o kutu olaylarının makyaj bloglarında falan görüyordum ama kitaplı versiyonları olduğunu bilmiyordum , enteresan , benim kendi listelerimden bile alınacak o kadar çok kitabım var ki liste dışı kitap okumak herhaşde imkansıza yakın , :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınavlardan kaçmak için kitap okumak! Yapmayalı uzun zaman oluyor.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....