22 Ekim 2019 Salı

Kitaplık Düzenleme Çabalarım

Kitaplarınızı nasıl düzenlersiniz?
Yayınevine göre,
yazı türlerine göre ,
yazarına göre.
Benim aklıma bunlar geliyor. 
Ne zormuş kitaplık düzenlemek .



Eski mutfak dolabını terasta çiçek dolabı olarak kullanıyordum. Odadaki kitapları çıkarmak isteyince bir dolaba ihtiyaç duyduk ( mevcut  kitaplığı çanta dolabı olarak kullanıyoruz ). İlk başta tembellik ettim boyamayaçağım dedim. Ablamlar kabul etmediler . Koyu renk odayı boğar diye. Sonra ikna ettim. Kitapları dizer kenarları kaplama yaparım diye.
Dolabı silince bunun pek mümkün olmadığını gördüm. Az biraz deforme olmuştu. Mecbur boyadım. 

Canım varoş mahallemde istediğim boyayı bulamadım .
5. nalburda boya makinesi vardı. Katalog verdi elime seç istediğini dedi. 
Tabi önce zımpara yapmalısın dedi. Bende uğraşamam dedim. Renkler koyu olduğu için astar yapmak gerekiyordu. İlk gün astar yaptık ablamla. 


Astarlı halini bile sevdim de boyayı almışız bir kere diye sonraki gün boya yaptık.


Boyanmış boş hali yok. 


Odada elektrik de yok. Gün ışığında evde olmadığımız için led ışıkta ancak bu harika fotolar çıktı. 
:)


 Kitaplık boyamak işin en kolay kısmı imiş. 
Boyarken inanılmaz dinlendirici. 
Dinlendirici derken zihinsel olarak dinlendirici. 


Kitaplığı yerleştirmeye sıra gelince ne zor şeymiş ya.

Ben yayınevi dedim. Ablam renk ve boy sırası dedi.

Kitapları sağdan sola , soldan sağa almaktan perişan ettim kendimi

yok yine içime sinmedi. 

                                  
kitapları cinsine göre sıralayayım dedim. en azından eskiden öyleydi. Seyahatnameler,  şiirler bir arada idi. Sonra yayınevlerine göre diziyordum. 


O kadar yoruldum ki ablama he he dedim. Daha kolay çünkü :)

Daha yayınevi katoloğlarını düzenlemedim.


Resim severim ama ilgili yayınlar o kadar farklı boyutta ki nasıl yerleştirsem bilemedim. 


Daha kolilerden çıkarmadığım şehir yada müze tanıtım broşürlerı var ki en sevdiklerim. 
Nasıl yerleşsem bilemedim. 

...

Birde kitaplarımın ne kadar az olduğunu gördüm :(
...
Eski kitaplık rafları ıvır zıvır süslerle çok doluydu. bu kitaplığı doldurmayacağım dedim ama çok yavan geldi gözüme. Renkle uyumlu objem de yok. En kısa zamanda sarı yada turuncu renk alıp bir iki saksı boyamayı düşünüyorum. 
Zıt renk güzel durur yoksa kırmızı yok yok mavi mi boyasam?
Ben biraz düşüneyim sizlerde fikirlerinizi yazarsınız. 
Esenkalın.




16 yorum:

  1. kitaplar ne güzel şey. Ben seriye göre sıralıyorum sadece başka bir kıstasım yok :D Belki tür olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri kitaplarım yok. O da zaten yayınevi ve ya yazar türüne uyuyor. Düzenlemesi kolay oluyor.

      Sil
  2. Kitaplık dizmek gerçekten en zor işlerden biri olabilir. Sanırım öncesinde nasıl dizeceğini planlamak lazım, planlamadan girişince kitapların içinden çıkılmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafamda planladıklarımın boyları hiç birbirine uymadı. Kitaplık renkli olduğu için koyu renkleri ilk rafa koymak istemedim. Falanlar filanlar... Özetle plan yapmak bile zormuş.

      Sil
  3. Ben sayfa sayılarına göre dizmeyi tercih ediyorum.Kalından inceye doğru hoş duruyor bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da olabilir tabi. ablamın Boyuna göre dizelim demesi oluyorsa ki çok mantıklı buldum .Kalınlığa göre dizmekte olur.

      Sil
  4. Turuncu saksı yeap :b ben yayınevine göre diziyorum ,

    YanıtlaSil
  5. ben yazarına göre diziyorum. benim için düzen ikinci planda arayınca hemen ulaşma bu şekilde daha kolayıma gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pratik oluyor. Farklı yayınevleri olunca düzen bozuluyor o ayrı dava.

      Sil
  6. Kitaplığın yeni hali süper olmuş kesinlikle. Emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Emek ayrı bir şey. Tabi siz daha iyi bilirsiniz:)

      Sil
  7. valla bravo harikasınız çok güzel olmuş, zor iş ama elinize sağlık..:) benim tercihim kırmızı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı benimde favorim. Yeşille zıt renk kullanılabilir ama aklımda Sarı komidin var. Komidinin çekmece içlerini mor düşünüyorum.

      Sil
  8. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....