29 Aralık 2020 Salı

2020 okumaları


''Okudukça  ilave edersem yıl sonunda zorlanmayacağımı düşünerek bismillah diyorum. ''

 cümleleri ile ocak ayında giriş yapmışım ara ara yazdım ki yıl sonunda yığılmasın. 

 İlk önce okuma sırasına göre yazmıştım. Sonra yayınevlerini bir araya toplayayım dedim. Her şeyi kattım karıştırdım. 

 Kitap aralarına yazdıklarımı da sildim. Hadi bakalım nasıl toparlayacağım :)

... 
2019 dan kaç tane yarım kitap devrettim ben bile bilmiyorum. Bildiğim bir şey varsa 

önceliğimin yarım kalan kitapları bitirmek olacağı.

...

Lawrence Durrell  - Labirent



2019 Beyoğlu Sahaflar Festivalinden alınan kitaplardan biri. Benim için yeni bir yazar ve yayınevi. 
Yazarı tanımak için ideal kitap mı bilmem ama kitap sürükleyici, okunabilir.
 Yazarın  Avignon beşlemesi 1 'i kampanyadan aldım. Geriye üç nalla bir at kaldı :) 

Murathan Mungan  - Mahmut İle Yezida


Gecen sene Beyoğlu Sahaflar Festivalinden bir kitap daha . 

2020 benim için tiyatro oyunu sevme dönemi oldu. 


Tavsiyemdir okuyunuz. Kitap kapaklarına vurulan biri değilimdir ama bu kitabın kapağı da en az içeriği kadar etkileyici. 

Cumhuriyet Dünya Klasiklerini gecen sene Beyoğlu sahaflardan almıştım. ince kitap canta da rahat taşınır dedim. Resmen çanta içinde paralandılar. 

Gerard Nerval - Sylvıe / Dizeler 


İnce olduğu için çanta da taşıyıp ara ara açıp okuyordum. Yağmurda ıslanınca çantadan  çıkarıp kitabı bitirdim. O kadar uzun zaman yaydım ki ne anlatıyordu unuttum :/


Son İbni Sıraç'ın Serüvenleri

Seyahatname beklerken gönül ilişkileri çıktı ya :)

Oscar Wilde Laydi Windermere'nin Yelpazasi


Kitabı okurken hikaye çok tanıdık geldi '' ben bunu izledim ama adı neydi diye bakayım '' derken sevmediğim bir film çıktı. Filmini tavsiye etmesem de kitabı okuyunuz. 

Melih Arat  - El Yazısındaki Sır

 

E kitap olarak okumak yerine alınıp kitaplıkta tutulmalı. İhtiyaç oldukça başvurulmalı.

Tavsiye eder miyim? Pek emin değilim.
Kitap kötü olmamakla beraber çok da güzel değildi. 

Ebubekir Hazım Tepeyran  -  Küçük Paşa 


2019 Beyoğlu Sahaflar Festivali  kitabı. 
İlk köy romanlarına örnek, değişik okunması gereken bir kitap.

... 

Suat Derviş - Behirenin Talipleri


Yazarı uzun uzun zaman önce not almıştım, okumak nasip olmuyordu. Kitap bulamayınca e kitap halini okudum.
Birbirinden ilginç isimler ile eski İstanbul'un şımarık bebelerini görüyoruz. Bebe de denmez de gerçi. İnsanların ne tuhaf adetleri varmış  diyorum. Sonra düşünüyorum. Çoğu hikaye yalıda villada geçiyor. İnsanların para sıkıntısı yok haliyle dertleri de bize gereksiz geliyor. Günümüzde de bir kesim var. Paraları yok, dertleri çok ama hiç büyük dertleri yokmuş gibi  ufak detaylarda boğuluyorlar.

Cem Kalender  - Klan



Yazarın okuduğum ikinci kitabı. Az biraz zorladı. Kim kimdi karıştırdım.


Miramar - Necip Mahfuz


Yazarın okuyup beğendiğim ilk kitabı. kısacıktı bir çırpıda okudum. Miramar oteli ve otel müşterilerinin gözünde 1960 ların mısırını görüyoruz.

...

Kitap yurdunun 5 kitap 15 lira kampanyasını ilk keşfettiğimde biraz temkinli yaklaştım. Bilmediğim yazarlar , belkide beğenmem dedim. 

Sonra az az almaya başladım. Arada güzel kitaplarda çıkıyor diye kendimi ikna etmiştim ki kitaplar 20 lira oldu.  20 lira olması hiç bir şey değil güzel kitaplar tükendi. 



CAN YAYINLARI




 



Bozkur Aydınlığında Aşk ,
Şairin Kedisi
Kitap yurdu kampanyası sayesinde tanıdım. Yok aslında masalını yitiren dev' i not almıştım. Kampanya da farklı kitapları görünce aldım. Yazarın kim olduğunu araştırmadan okudum. Diyarbakır Berlin arasında geçen bir yaşam. ve bir yere ait hissedeme duygusu. Bende tam olarak uyandırdığı duygu bu. Ait hissedeme, geçmişe takılıp kalma hissi ? Aklımdan geçenlerin kaleme dökülmüş hali.

Faruk duman


Keder Atlısı,
Kırk,

Baykuş Virane Sever 

 



Hikayeleri yer yer sevdim Bazen sıkıldım, yinede sevdim.

Kitap yurdu kampanyasından alına kitaplardan biri daha. Hep aynı tarz okumayacağım farklı yazarlar tanıyacağım dedim. İyi oldu. 

Yiğit Okur Büyücü


Oyuncu ve futbolcunun yollarının kesişmesinin hikayesi bir çırpıda okunuyor. 

Aşkı Mumya ve İma Kılavuzu - Murat Yalçın

Kitap yurdu kampanyasından almıştım. Mart ayında ücretsiz izin alıp 6 hafta işe gitmediğim zaman çok güzel okumalar yaptım. Bu kitaba o zaman başlayıp yarım bırakmıştım. Hasta olup evden çıkamadığımız kasım ayında bitirdim . 

 
Yazarın dilini tam sevdim diyorum araya saçma parçalar giriyor. Sanki kitabı iki kişi yazmışta birinin masalsı diline bayılmış, ötekine bakkal defteri bile tutma demişim .


Yok Adam - Nilüfer Kuyaş

Oldukça ilginç bir hikaye. Yazarı ilk defa okudum ve sevdim. Kadın yazarları destekleyelim lütfen. 



Bir Sonraki Dolunay - Nurdan Beşergil


Kitapyurdu kampanya kitabı. Hikayelerden oluşuyor. O kadar zaman geçtiki üzerinden sevdim mi sevmedim mi hatırlamıyorum. 

 Sen Benim Hayatımsın – Ferzan Özpetek


Her türü sevmek zorunda değiliz di mi? Bu kitapta sevilemeyenlerden oldu.

Adamın hayatına kaç kişi girdi çıktı ben sayamadım, kendi saymış ve yazmış, ilginç.

 Kendime Ait görünmez İşaretler – Aimee Bender

Savaş Savaş – Laszlo Krosznoholmi

21. yy Tembellik Hakkı- Organik Bozukluklar – Şenay Aydemir

  

Kitap Yurdu kampanyasından alıp beğenmediğim kitaplar :(



PEGASUSU YAYAINLARI 

Kampanyadan aldığım çoğu kitabı beğenmedim. 


İmkansız Özlemler Atlası

Pegasus yayınları bana basit geliyor. Pek sevemiyorum. Kampanyadan aldığım kitaplar içinde severek okuduğum nadir kitaplardan biri .


Daha önce Hindistand a gecen bir roman okumamıştım. Resmen bir ailenin kurulması ve dağılmasını üç kuşak üzerinden takip ettik. İsimler ve yerler akıl karıştırsa da güzel bir kitaptı. Tavsiye ederim. 

Arzularımın Listesi


Kitabın hikayesi ilgi çekici olsa da kurguyu beğenmedim. Daha farklı bitebilirdi. Gerçi paranın mutluluk huzur getirmediğini göstermesi güzel olmuş.
Konu ne mi dediniz?
Sakin bir kasaba da tuhafiye dükkanı işleten bir kadına piyango biletinin çıkar. Parayı hemen harcamak yerine yapılacaklar  listesi hazırlar ve gerçeği herkesten saklar. Devamı kitapta.
kitap yurdu kampanya kitabı. 

Turtanın En Tatlı Yeri – Alan Bradley


Biraz çocuk kitabı olsa da sevdim ben

13 yaşındaki kimya meraklısı kızın cinayet çözme çabalarını heyecanla okudum.

Uzun Ömrün Kısa Rehberi-  Dr. David B. Agus

Kitap yurdu kampanyasından aldığım kitaplardan. Düzenli yaşayan, sağlıklı beslenen insanlar için yüzeysel bir kitap. Yine de kafamdakileri toparlamama faydalı oldu. Soy ağacından hastalıkları not alma fikrim yoktu mesela. 

 Bukelemun Kitabı – Jose Edvarda Agualuse


Konu itibarıyla güzel olsa da konu geçişleri güzel bağlanamamıştı. Sahte kimlik ve pasaport basmanın bir tık ötesi, eski fotoğraflardan  sahte bir geçmiş yapmak. 
Güzel fikir. 


Kendini Seç 

 

Sevilemeyen  bir kitap daha. Kitap basmak nasip kısmet işi. Bu satırları bir matbaada basıp kitap diye satmak. Biz galiba çok ezik büyüdük, kendimize güvenimiz yok. Ezikliğimiz olmasa bundan daha güzelini basabiliriz. 

Hayat Ağacı 

Konusunu beğenerek almıştım ama sevemedim. Hastalanınca hayatın kıymeti bilen insanların olduğu bir kitap bekliyordum. Belki öyleydi de bana , yok yok Türk insanına göre değildi :)

Münire- Yusuf El Muhaymid


Körfez savaşı döneminde bir intikam romanı ama ne imtikam.
...

İlk Öpüçüğün büyüsü – Jennifer Probt

Sevileneyen bir başka kitap. Zaman kaybı bir çırpıda bitti.

Geçen sene Beyoğlu sahaflardan almıştım.


Hüseyin Rahmi Gürpınar

Gulyabani ,

İki hödüğün hikayeleri




Uzun bir süre yazarı okumayı düşünmüyorum az biraz baydı.

 

Dürdane Hanım – Ahmet Mithat Efendi

Yazıldığı dönem için fazla iddialı buldum. Adını neden Dürdana hanım koymuşlar yazık değil mi Ulviye Hanımcımın cabalarına J

Jack Landen

Düş Ülkesine yolculuk, Vahşetin çağrısı

 


Yazarın daha önce kitabını okudun mu emin değilim. Düşündüm okumuşum J  Beyaz dişi okumuştum ama ne zaman. Gecen sene sahaftan 3 tane kitabını aldım. İkisini okudum, diğerini bu sene aldığım kitapla yan yana koydum sıkılmasınlar. Nede olsa yakın zamanda okunmayacaklar. J

Stendhal – Armance

Bir dünya klasiğini okurken bu kadar sıkıldığımı hatırlamıyorum.

 Dergah Yayınları Dergisi

Kitap yurdu siparişlerinde kargo parası vermemek için kargo ödeyen dergilerden sipariş veriyordum ama dergileri bitiremiyordum. Bu sene ilk defa bir dergi bitirdim.

Bir ben miyim dergileri baştan sona okuyamayan. Çocukken okurdum da büyüyünce ne değişti acaba.

 Steweng Zweng – Mürebbiye


 Uzun süre okumayacağım yazarlardan biri daha. Kitap çok güzeldi. Bir çocuğun duyguları nasıl yerle bir olur görmüş olduk.

Tuba Ağacında Bir Tuti – Hayati Yolcu


Hakkında fikir sahibi olmadan sadece konusuna bakarak başladığım. Mobbing sürecinde ruhuma ilaç gibi gelen kitaplardan biri. Hakkında uzun uzun yazarsam büyüsü kaçarmış gibi geliyor. 

 Şükrü Erbaş

Otların oğultusu altında,

Çırpınır içimde döndüğüm dünya




Yazarı sosyal medyada çok görüyordum. Şiirde sevmem ama alayım belki severim dedim. Tek kelimeyle bayıldım.

İki kitapta mobbing dönemi ilaç kitaplarından. Okurken o kadar iyi geldi ki.

 Şeffaflık Toplumu – Byung Chul Han

Mahremiyetinin çöküşünü bir kaç başlık altında sunmuş. Yalın bir dili var. Az birazda çözümde sunsaymış fena olmazmış. Konu başlıkları güzel olsa da biraz yüzeyseldi. 

Beklentimi karşılamsa da okunması gereken kitaplardan.

 

Dervişin Teselli koleksiyonu – Mecit Ömür Öztürk

 


Sinan Canan – Senai Demirci canlı yayınında kitap önerilerinden biriydi hemen aldım, yavaş yavaş okudum. Ruhuma iyi gelen kitaplardan biri daha oldu. Kitabın yarısını çizdim desem yeridir. 

 Bitkilerin bildikleri – Daniel Chamovitz


Bitki yetiştirenlerin zevkle okuyacağı kısacık bir kitap.

 Aşkım Kapışmak

Yazarın ara ara konuşmalarına denk gelip biraz egolu buluyordum. Yasemin Sakallıoğlu'nun samimiyetine güvenirim. Beraber bir iki muhabbetine denk geldim ve için ısındı. 

Elma Dersem Çık


Yazarın okuduğum ilk kitabı. Sosyal medyada kendini takip ettiğim için konusu yabancı gelmedi.
Ah güzel fincanım kendi gözümden kenarı kırıldı ya :/

Kalbin Anahtarı Kelimelerle İyileş


Kısa kısa ruha dokunan yazılar. Okurken keşke motto kartı şeklinde basılsaydı dedim. Görünür görünmez her yere sıkıştırıverir zamanı gelince okurdum. 

Andre Gine – Kadınlar Okulu


Yazarın okuduğum ilk kitabı. Ne olduğunu anlamadan bitmiş olsa da dilini sevdim. Bir kadının nişanlılık döneminden evliliğini bitirme aşamasına kadar ki değişen duyguları aktarılmış. 

İzis – Tevfik El Hakim.

Mısır mitolojisini anlatan tiyatro oyunu, sevdim.

 

Yıl içinde okuduğum üçüncü oyun. Galiba bu türü sevmeye başladım. 

Verilecek kitaplar kolisinde bir oyun olmalı okumadığım, hemen geri alayım. Yazarına ayıp olmasın imzalamış göndermiş.  Gönderdiği kişi sevmemiş olmalı ki çekilişle bana geldi kitap. Yıllar önce zorla okumuştum, belki bu sefer severim. 

Şermin Yaşar – Ev Yapılı Sihirli Değnek

Bakırköy sahaftan almıştım.

Kısa kısa notlardan oluşuyor. 

Çizimlerini de en az metinleri kadar güzel. Tavsiyemdir okuyunuz. 

 Hüseyin kaya – Çırpınır içimde Döndüğüm deniz.

Atlas Sahaftan pek araştırmadan aldım. Severek okudum. 

 

Deneme severim. Bu kitabı da sevdim haliyle. 

Yeni yazarlar tanıma çabamın güzel sonuçlarından. 


İlker Balkan – Ockham’ın Usturası



Yazarın okuduğum ilk kitabı. Az biraz kafa yakan, düşündüren bir kitap.

Ahmet Baydar -  İktidar ve Kader - Beyan Yayınları


Konu ilgi çekici olsa da yeterince açıklayıcı bulmadım. 

Mauro ( Mevlüt ) Martine - Rucu

Yazarın gerçek hayat hikayesi mi emin olamadım .  Baş kahramanın İslamiyeti seçme yolunu anlatan bir kitap. O yüzden daha bir içsel yolculuk bekliyordum, günce tarzı çıktı. 

Ali Ayçil - Yenilgiden Dönerken

Yazarın okuduğum üçüncü kitabı. Deneme okumayı seviyor olsam da yavaş yavaş severek  okudum. 

Adel Ben, Memmun Oldunuz - Evrim Emeksiz


Adı gibi tasarımı da ilginç olan bir kitap. Farklı bir anne kız hikayesi. Seveni vardır muhakkak ama ben değilim. 

Türkistan Geceleri


İçimi kasvet basarak bir zulmün başlangıç hikayesini bir çırpıda okudum. Kitapta özgürlüklerine kavuşmuş gibi gözükse de Doğu Türkistan'da zulmün devam ettiğini bilmek insanı rahatsız ediyor. Rabbim yardımcıları olsun. 

 Huş Ağacının Sessizliği - Hakan Yaman

Yeni yazar tanıma çabalarım ve ben. Kitap kolay okunan ama bittiğinde kişide bir etki bırakmayan türlerden. Kitap okumakta zorlandığınız dönem okuyabilirsiniz. 


Değirmenimden Mektuplar

Uzun zaman önce alıp başlamıştım. Neden yarım bırakmışım emin değilim. Yarım kitapları bitireyim madem dedim ve bir çırpı da bitti.

Kassandra Damgası- Cengiz Aymatov


Kitap güzel olsa da okurken çok zorlandım. Kitleleri yönetmek, geleceği planlamak üzerine düşündürücü bir kitap.  

Sonsuz Uçuş - Robert Merle

 

Büyük hevesle başladım ama beklediğim etkiyi vermedi. En son Fransız yapımı  ''The Returned '' dizinin sonunda bu kadar afallamıştım. Neydi ki bu şimdi. Böyle bitecekse neden vaktimi aldın ki. 

Bu arada kitapta zombi yok. belirsizlik sonucu insanların ruh halleri var. 

Aşka Şeytan Karışır- Hande Altaylı

İlk blog yazmaya başladığımda ( 2012 yılında başladım ) takip ettiğim pek çok blogger yazarı okudu. Bir ben okumadım bir okuyayım demek için aradan sekiz sene geçmesi gerekiyormuş. Hiç bir şekilde bana hitap etmeyen bir kitap oldu.  İnsanlar bunları okuyup ''kitap okudum'' mu diyor!

Gülün öteki Adı - Mine G. Kırkkanat


Biraz seyehatname biraz tarih içeren. Tarih kısmının doğruluğunu ciddi anlamda sorguladığım bir kitap. Yazarı merak ediyordum. Okudum , merakımı yendim. Benim için zaman kaybıydı. Hatta ikinci elden almama rağmen ödediğim paraya yazık. 

Servi Ve Kıranta - Bülent Dağdeviren



Önündeki cahillik ve fakirlik engeline rağmen kendi yolunu çizmeye çalışan Servi'nin yolu bir sendika toplantısında Kıranta ile çelişir. Kıranta'nın Harran üzerine yazdığı kitap ile kaybolan tarih üzerine bir  kitap okuyoruz. Arada mantık hataları olsa da kitabı beğendim. 

Hancı  - Samiha Ayverdi 


Uzun zamandır yazarı okumuyordum. Kısa parçalardan oluştuğu için ara ara okuyordum. 

Yıl sonuna doğru kitap hedefim 65 sayısına ulaşmak için ince kitap okuyayım dedim. Hedef tamamlamak için ince kitap okumayı hepimiz yapıyoruz di mi :)

Yazarın okuduğum kitaplarına bakayım derken 2013 de bu kitabını okuduğumu fark ettim. Ama hatırlamıyorum. Nerede benim B12 vitaminlerim?

Hicranname - Gökhan Yıldırım

 Sade bir Tasavvuf  kitabı.



Müslümanca Yaşamak - Rasim Özdenören

Kitap yeni basım olunca yıllar önce okuduğum kitapla aynı olduğunu  düşünmüştüm Sonradan fark ettim. 

Bu yazıyı 2020 nin başında başladım. blog güncellenmiş ya. Yazmayı düşündüğüm, yazdığım ara yazılar ehenmiyetini kaybetmiş. 

Gölgenin Hakikati - Muda Dede

Bir iç yolculuk hikayesinin güncesi. Başlarda çok zorlandım. Hatta ilk 50 sayfayı zorla okuyup bıraktım. Her insan evladı gibi yıl sonu gelince yarım kitapları bitirme telaşına girdim.  Allah'tan birine vermeden önce okumuşum, sonlarını severek okudum. 

Hay Bin Yakzan - İbn Sina / İbn Tufeyl





Kitabın  benim tarafından hikayesi kitabın kendin uzundur :) uzun zamandır okumayı düşünüyordum .2016 da almışım kitabı. 2017de başlamış, bırakmışım. 2018 de  ve 2019 da tekrar okumaya çalışmışım. Kitabın yarısı kitap hakkındaki yorumlardan oluşuyor. Kitabı bitirmek 2020 ye nasipmiş.

İnsan Nedir ? -  Mark Twaın 

Barış Özcan önerisiydi. Aldım ama  okurken sıkıldım. Hele son 30 sayfa resmen günde 2 , 3 sayfa okuyarak geçti. 

Başbakanın Krallığı - Süreyyya Evren

Yazılanların gerçek hayattan bir bağlantısının olmadığı (!) zehir zemberek bir kitap. İncecik olmasına rağmen etkisi büyük. Kitabın kapağına bakarak kesin yanlış yazılmış YYY yan yana gelmez dedim. Bir hikayesi varmış. 

Yazarın değişik bir düşünce yapısı olduğu kesin. 

Hava ,Su, Toprak İçin 100 Yeşil Adım - Temek Karataş  

Geneli bildiğimiz şeyler olsa bile toplu bir şekilde olması güzel. Herkesin dikkat etmesi gerektiği konular. 


...

Kitaplar bu kadar gelelim istatistik bilgilere. 

...



2020 de 107 kitap satın almışım. Sahaftan ayırıp almadıklarım da var ama sayısı kaç bilmiyorum. 74 adet kitap okumuşum. 
Kitap yurdu kampanyasından bolca alışveriş yapıp çoğunu okumuşum.  
Bu kitaplar genelde can yayınları ve pegasus olmuş.  
Kampanya ve sahaf haricinde de aldıklarım olmuş tabi. 
Özellikle yeni tarzlar ve yazarlar tanımak istiyordum. Okuma performansı olarak güzel bir sene oldu.

... 

 Kitap boş zamanda okunacak bir etkinlik değildir. İstersen zaman ayırırsın derdim yıllardır. 74 adet kitabı görünce evet doğru bir tez ama sayı 74 olmaz da 24 olur. 
Mart sonunda ücretsiz izne ayrıldım 6 hafta sonra işe döndüm o 6 haftada 13 kitap okudum. 
Haziranda işten çıkarıldım. O zamandan bu yana evdeyim. Arada örgü ördüğüm, etamin işlediğim dönemlerim olsa da genel olarak okudum.  Okumak güzel bir şey olmasa da sıkıldığım dönemlerimde oluyor. 
...
Okumak ve paylaşmaya çalışmak ciddi emek istiyor. Bu yazıyı ara ara yazmış olmama rağmen son bir haftamı aldı resmen. 
Excel'de kitap okuma listesi hazırlayacağım kendime ki seneye yazı yazarken zorlanmayayım. 
Böyle bir listesi olan varsa paylaşabilir  Ben şimdi 100 tane liste yapar dururum :) 
...
2020 hedefim kitaplıkta okunmayı bekleyen kitapların yarısını bitirebilmek.
...
2019  ve daha önceki senelerde okuduğum kitaplar için tık tık yapmayı unutmayın. 
2018  , 2017  , 2016, 2015, 2014, 2013, 2012 




 

2 yorum:

  1. he maşallah valla :) baksan yaa, lawrence durrell ile ilgili bir dizi var. çok güzel dizi, kaçırmaaa, ingiliz dizisi, the durrells :) izle yaaa :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....