3 Eylül 2019 Salı

Babalar ve Oğullar

Ramazan kitap fuarında aldığım kitaplardan biri daha bitti. Aldığım  kitapları çok bekletmeden okumak istiyorum. En az yarısı bitmeden yeni kitap alamama kararı aldım. Ne zaman kadar uygularım bilemiyorum.

Rus edebiyatını hep sevmişimdir. Her şey fazla gerçekçi.
Kitap özeti kuşaklar arası çatışma diyor. Bana  sorarsanız  ne oldum budalası olmaktan başka bir şey değil. Sonuçta iki farklı karakter var. Zengin aile çocuğu Arkadiy Petroviç ve onun nihilist arkadaşı Bazarov. 
Yoksa sizde benim gibi kelimenin ne olduğunu bilmiyorsunuz !
Ah cahil biz :)
...
Hiççilik ya da nihilizm veya yokçuluk; 19. yüzyıl ortalarında Rusya'da, özellikle genç entelektüel kesim arasında taraftar bularak yükselen ve bu nedenle kendine büyük felsefi akımlar arasında yer edinen bir felsefî yaklaşımdır.
...

Çevremde bu karakterden bolca olduğunundan kitabı fazla gerçekçi buldum. İlgisiz bir aileden  gelip üniversite okuyan pek çok erkek bu şekilde kasıntı. İlla bir şeylere muhalefet olunacak. İlla ben her şeyi biliyorum modu! Olmazsa olmaz.
Ha birde bu kasıntılara hayran kız güruhu var ki Allah muhafaza. Ne yer ne içer de bu  kafadalar anlamış değilim.
Neyse ki konu bu değil yoksa üstüne uzun uzun yazacağım.
Siz en iyisi kitabı okuyun.

10 yorum:

  1. Üniversite yıllarımda okumuştum. Tabii Bazarov (oğullar) tarafından bakarak. Hayata karşı isyankar, geleneksel bir çok değere üstten bakarak ne varsa küçümseyip karşı çıktığım, şimdi iki çocuk babası olarak yıllar sonra onlara tutunuyorum.
    Galiba bu kitabı yeniden okuma zamanı gelmiş gibi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap hakkında yazılabilecek en iyi yorum galiba...

      Sil
  2. çok iyi roman evet yaa. bazarova hayran olmuştum :)

    YanıtlaSil
  3. ben de yakın zamanda okudum, ilginç, etkileyici bir kitaptı gerçekten, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikler hiç eskimiyor, her döneme hitap ediyor.

      Sil
  4. Selamlar blogunu takipteyim sende blogumu takip edim yazılarıma göz atarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabın detayına boğmadan ne de güzel bir kitap tanıtımı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaya boğmayı severim aslında , her şey tembellikten :)

      Sil

Sizden alalım bir fikir....