31 Aralık 2022 Cumartesi

2022 kitapları


2022 de okum düzenim alt üst oldu. Uzun süre evdeydim ama odaklanıp okuma yapamadım. 



Piri Reis Haritasının Şifresi – Metin Soylu – Truva Yayınları 

Haritanın sırrından daha ziyade yazarın haritanın sırrı  için yapmış oldukları desek daha yerinde bir cümle olur.  

Semerkant Amin Maalouf – Yapı Kredi Yayınları 

Yazarın her kitabı ayrı güzel. Bu kitabı da bir tarih kitabı olarak değil de masal kitabı okur gibi okudum çok sevdim. Nedense Ali Ayçil Sur Kenti hikayelerini anımsattı. Ben sevdim. 

Dam Irkı  - Zeynep Burcu Gündoğdu – mitolojik roman 

Bana pek hitap etmeyen bir kitap oldu. 

İtalyanca Aşk Başkadır – Maeve Binchy – Doğan Kitap – roman 

İtalyanca kursuna giden bir grup insanın hayatını anlatan güzel bir kitap. Kitapla ilgili tek saçma şey kitabın sağ üst köşesine macera/aşk yazıyor olması. Daha önce okuduğum kitabında da belirtmiştim. Kitabı basit bestseller gibi gösteriyor bu damgalama.  

Ben Ney'im - Hakan Mengüç  

Kişisel gelişim desem değil, tasavvuf desem değil. Ortaya karışık yazarın kendi için tuttuğu notlar gibi bir kitap. Bu tarz konularda başlangıç kitabı arayanlar için olabilir ama benim gibi menkıbelerle büyümüş, tasavvuf denince ilk akla gelen kaynakları okumuş biri için yüzeysel kalır.  

İzmir Büyücüleri  - Mara Meimaridi  

beklediğimden çok çok farklı bir ktaptı. Ben büyücü kelimesini mecazı anlamda bekliyordum bas baya büyücü çıktı. Muskacı bacı geldiii.

Duman / Surat mosmor - Paul Auster - Tiyatro

Yazarı severek okuduğum dönemlerde kitabı alıp kenara atmışım. Abartısız iki yıl üzerine kitabın üzerindeki ambalajı çıkardım. sadece yazarın adına bakarak alışveriş yapılınca kitap sevilmiyormuş. Tiyatro okumayı sevemedim gitti. 

Bir Dağcının Güncesi - Nasuh Mahruki - YKY

Yazarın dağlarda geçen ilk gençlik günlerini anlatan kitabını yollarda İstanbul'a gidip gelirken okudum

Sultan ll. Kılıç Aslan ve Aksaray – Ahmet Şimsirgir 

Kitap oldukça akıcı bir kitaptı. Kronojik olarak olayları aktardığı için okunması kolay. Düşünce aktarma kısmı biraz geri planda kalmıştı buna rağmen severek okudum. Aynı anda yazarın Kayı kitabını da okudum az ondan az bundan. Kayı serisi bitmedi o ayrı dava.

Nihail Bulgakov – Usta ve Margarita – İlgi kültür yayınları – roman 

Çok uzundu, okurken konular arasında bağ kurmakta zorlandım. Üç farklı kitaptı. Usta ve margarita sadece bir bölümdü neden kitaba bu isim verildi bilemedim. 

Siyah gözyaşı – uyanış _ Aret Vartenyan – Destek yayınları 

Yazarı tanımak için doğru kitap mı bilemedim.  

İnsanlığın geleceği Zümrüd’ün elllerin de derken düşünce olarak  Zümrüt’ün bir kapıyı kapayıp diğer bir kapıyı açmasını bekliyor insan ama öyle değil. Olay zaten yaşanıp gidiyor da kilit noktası Zümrüt kendi dünyasında. Elinde de görünmeyen bir anahtar değil bir flaj bellek var. Nedense havada kalmış bir konu, ifade etmesi de zor zaten.  

Deli Duman – Emrah Serbest 

Yazarın dilini uzun zamandır merak ediyordum. Kitabı alalı uzun zaman oluyor. Okumak bu günlereymiş.  

Kitap okuyamadığım bir dönemde odaklanmama yardımcı oldu.  

Kitap tam adı gibi ergen bir abi ve onun dans etmeye meraklı kardeşi etrafında dönüyor. Boşanmış bir ailede ihmal edildiğini düşünen iki kardeş ve gezi olayları.  

Ülke birbirine girmiş onların derdi dans. ‘’köy yanarken deli taranırmış’’ lafı tam bunlar için 😊 

İlginç bir roman diyorum ama kendi içinde bir felsefesi var, bilim var, mitolojisi var. Var da var güzel değişik bir kitap. 

Ateşböceklerinin mevsimi – Maeve Binchy – Doğan kitap 

Bu kadar akıcı olup uzun sürede biten bir kitap okumadım. Nasıl merak ediyordun komşunun hikayesi gibi geliyor ama bitmiyor. Bunda kitabın kalın olması da etkili tabi. 

Küçük bir kasabada geçiyor hikaye. Bar işleten ailenin karşındaki harabe ev romanın odak noktası. Kendi içinde başlı başına farklı konular içeriyor. 

Sonu hiç beklemediğim bir şekilde bitti.  

Bay Mucize – Debbie Macoınber 

Yazarın okuduğum en ince kitabı, işe gitmesem bir günde oturur bitirirdim. İnsanlara yardım etmeye gelen bir melek etrafında geçiyor hikaye. 

Yardım etmek için geldiği kişiye pek yardım etmedi de neyse kendine söylemeyelim üzülür sonra 😊 

2 yorum:

  1. İtalyanca Aşk Başkadır ve Semerkant okuma listemde.

    2023'te çok güzel kitaplar okuruz umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semerkant yıllardır okuma listemdeydi. Sahafta bulunca aldım hemen. Çok da severek okudum.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....