4 Aralık 2022 Pazar

Tınaztepe Mağarası

 Alanya'ya giderken hemen yol üstünde diye uğrayalım dedik. Bu kadar güzel bir şey beklemiyordum. 


Mağaraya etrafının coğrafyası çok güzel. Girişte bir dere var. Muhtemelen mağaraya giriyordur. Derenin masalsı bir şelalesi ve köprüyü andıran bir kemeri var. 

Mağaraya doğru giderken kekik kokuları her yanı sarmış. Nedense aklıma Yaşar Kemal Bir Ada Hikayesi geldi. Yarbuz kokusunu, menekşe kokusunu öyle bir anlatır ki yazar dağ bayır o kokuyu takip edesi gelir insanın.  Bu bölgede kokuyu takip edeyim diyemiyorsun çünkü alan  korkuluklarla sınırlandırılmış. 


İki mağara var sadece birinde yürüme yolu yapılmış. Onu da git git bitmiyor. 1500 metre yolu iniyorsun çıkıyorsun, ''yeter, acaba dönsek mi?'' diyorsun, dönemiyorsun. Merak insanı bırakmıyor. Sonu var biliyorsun, yorulsak da sona kadar gidelim diyorsun. 


Mağara çok uzun olunca her çeşit oluşumu görüyorsun. 


Yürüme yolları yapıldığı için rahat yürünüyor. İnişler çıkışlar çok var. Haliyle merdiven yoruyor. Bazı kısımlarda merdiven dik ve dar. Sabredip sona varınca insan şaşırıyor. Çok yüksek bir tavan ve büyük bir gölet. Profesyonel çekim olmadığı için belli değil, bir apartmanın 10. katından bakıyor gibi bir his. 



Benim telefon güzel çekmedi ama alan çok büyük hem derin hem yüksekliği tavana doğru bak bak bitmiyor. 


2 yorum:

  1. Çoğu insan geri dönerdi herhalde. Sonuna kadar gitmişsiniz. Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gitmezdim de yolum o tarafa tekrar düşmez ikinci bir şansım olmaz diye gittim. Gittiğimize de değdi.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....