17 Ocak 2024 Çarşamba

Yılın ilk kitapları

Ocağın ilk pazar günü Ayrancı antika pazarına gittim. 3 adet kitap aldım. Okuma listelerime bakınca bir kitabı 2015 yılında okuduğumu öğrendim :( 

Yılın ilk kitap alış verişi ile birlikte 2024 excel listelerimi hazırladım. Okuduklarım/ aldıklarım. 

Bu arada Felsefe derslerinin ikisinden kalmışım bütünlemeye hazırlanacağım. 

Kzılcık dalları sahaftan aldığım bir kitaptı. Daha önce e kitap olarak başlamıştım, meğer kitap eksikmiş yarım kalmasın diye pazarda görünce aldım. 

Reşat Nuri 'nin tarzını seviyorum. Bu kitabı da severek okudum ama çok ani bitti. Sanki sınav sonuna denk geldi de konuyu bağlayayım demiş gibi oldu. 


Aeden'i 2021 yılında Tuzla Sahaftan almışım. O zamandan beri okunmayı bekliyor. 

Gereksiz derecede detaylı bir kitaptı. İlk başlarını anlamakta zorlandım. Orta kısmı akıcı oldu. Tam olaylar bitti derken ta kitabın en başına olaylardan öncesine geri döndük. Amaç ne yani?

Kitap sıktı mı emin değilim ama Numi'nin  annesine ulaştılar mı kısmını kaçırdım. 

Hava kirliliği, insanların kendi çıkarı için doğaya, hayvanlara, zayıf buldukları kişilere yaptığı eziyetler ( cinsel istismar, organ hırsızlığı vb ) fazlasıyla rahatsız edici.

Kitap çok kalındı fiziksel olarak okunmayı zorlaştırıyor. Uzandığım yerden okuyayım diyorum, çok ağır el havaya kalkmıyor. 

Yazarın daha önce Fi, Çi, Pi serisini okumuştum. Tamam en çok sen biliyorsun, en çok sen araştırıyorsun, bilgi taşıyor kitaplardan da bu kadar boğmaya gerek var mı? 

 Elimde yazarın başka kalın kitabı var. Tutmak zor olur diye okuyasım yok : ) Şaka şaka o kadarda değil. Biraz ara verip okuyaçağım.

Yılın ikinci haftasından işten çıktım. Bir süre çalışmayacak gibiyim o süre zarfında kursa gideyim dedim ki dikiş kursu kayıtları dolmuş.

Biraz kaldığım derslere çalışayım sonra kitap okurum artık. 

3 yorum:

  1. Azra Kohen, asla tarzını da kalemini de sevip benimseyemediğim yazarlardan ne yazık ki...
    Umarım işsiz kalmak kendi tercihindir ve üzülmemişsindir. Eminim daha güzel kapılar açılacaktır.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azra Kohen 'in Cansu Canan Özgen ile canlı yayınlarını dinlemiş pek itici gelmişti bana da. Buna rağmen kitaplarını almışım :/ . İşsiz kalmak tercihim değdi ama şartlar öyle gerektirdi.

      Sil
    2. Yaşasın bu konuda yalnız değilim... Gerçekten üslubu çok itici ve bunu eserlerinde de hissettiriyor bence.
      Umarım çok daha güzel kapılar açılır...

      Sil

Sizden alalım bir fikir....