19 Nisan 2018 Perşembe

Nefes alıyorum

10.4.2018
"Bim bam bom catlasın düşmanlar benimde  artık biten kitabım var"
Yanlış anlaşılmasın kitap falan yazmadım.  Abartısız iki aydir elimde olan kitabı bitirdim.
Nasıl mutluyum anlatamam. Hayatta olduğumun işareti resmen. 

Yazmadım ama ruhen beni yoran bir işim var. Tamam bedenen de yoruluyorum da ruh yorgunluğu farklı bir şey. 
Oturunca, uyanınca,  uyuyunca yada uyanınca geçmiyor.  
İnsanın eli bir şeyede  varmıyor. 


...

  " burnunun yaptırılmış hali bu mu?"   dediği yetmiyormuş gibi bunu ulu orta paylaşıyor. 
 Sonra hayat enerjine ne oldu?

Neye tutunsam ki.
Kitaplara tutunsam olur mu? 
Kitaplara tutunmuş halimde iki ayda bir kitap!
 Halbuki sıkıcı bir kitap değil.  
Daha önce okuduğum kitaplara göre de akıcı.


Çözülmesi gereken bir sır yok. Düz bir anlatım. Yeni başlangıçları konu edinen birbirinden ilginç karakterlere sahip bir kitap.

Paul Auster okurumda kitap /yazar not almam mı?

Yazar olarak Henry David Thoreau ve Edgar Allan Poe yi not almışım.  Poe nin tüm hikayeler kitabını almayı düşünüyorum ama yıllar yıllar sonra :)
Zane Grey 'den Mor Çalılığın Atlıları' nı not almışım ama çevirisi yok.
Kızıl damga 'da şuan için ilgi alanıma girmiyor.
O yüzden tek yazar Poe.

 Kitap güzeldi,  okuyunuz.

...

Bu koşuşturmaca içinde bir iki sinemaya gittim. Aile arasında ya da
Ailecek Şarkınız' a da kahkahalarla güldüm, hiç kimse gülmezken.
Hatta çok gülmemize de güldük.

...

İki satır yazıp işi düşünüyorum.  Sevilmeden yapılan iş böyle oluyor galiba. Rabbim kolaylıklar ihsan eyle. Olmadı sabır ver.


19.4.2018

İnsan evladı çok çabuk alışan bir varlık.  Çalışma şartlarında bir değişiklik yok ama alıştım. Yok bu dedim. Tövbe bismillah çarpılırım. Dahada katlanılamaz oluyor da kabul ediyoruz bazı şeyleri. 
Misal bir aydır nefes alamıyorum doktor olan patronumda halimi görüyor ki 7/ 24 bir aradayız. Git doktoruna görün demiyor. Kontrol zamanım geldi de geçiyor.  Tek dediği damla kullan. Diş için izin almışken kulak burun bogaza mi gitsem dedim. Devlettte yer bulamazsın dedi. 
Diş izni bile zorla verildi. Ameliyattan çıktım işe gittim. 
Diş eti cekilmesinden dolayı  damağımdan parça alınıp etleri çekilen yerlere dikildi. Henüz dikişler alınmadı, bugün pansuman vardı,  herhangi bir sorun yok dendi. Bakalım haftaya kadar neler olacak.

...

Bunca olumsuz durum içinde güzel şeylerde oluyor tabi. Kuzenim nişanlandı. Fuful safinaz artık hangisini kabul ediyorsan Rabbim utandırmasın, hayırlı kapılar açsın, ömür boyu mutlu ol inşallah. 

...

 A101 den kitap aldınız mı?
Çeviriler nasıl olur demeden alıyorum. 


Daha önce aldığım halde okumadığım iki kitap olmasına rağmen yeni kitaplarda aldım. 

Moby Dick bir süredir aklımda idi bulmuşken hemen aldım. 
Sürekli sürekli karşıma çıkıyordu,  umarım beğenirim. Gözüme gözüme sokan kaynakları düşününce ilginc bir tarzın beni beklediğini düşünüyorum. 

Bu kaynaklar Poe'yi de gözüme gözüme sokuyor. Biri bana hediye mi alsa :)







7 yorum:

  1. evet bayağıdır yoktun.merakta ettimdi.geçmiş olsun,hayırlı olsun,Allah mesut etsin ve daha yazıda geçen konulara göre hayırlı dualar ile efendim :))

    YanıtlaSil
  2. en çok sevdiğin kuzenin teşekkür eder. Darısı tüm bekarlarımızın başına inşallah ... seviliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) " en sevdiğim kuzenim" yazacaktım vazgeçtim :) :)

      Sil
  3. heeey, işe girmen güzel ki, ne olursa olsun, sevindim, poe, thoreau, auster, hepsi de iyi tabii. e özel sektör böyle, sömürür insanı yanii :) e o zaman iş dışı kitap dışı nabıyon neyle zaman geçiyoo, iş yoruyodur tabii normal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş ve kitap dışında bol bol uyuyorum. uayninva bazı şeyler değişmesede :)

      Sil
  4. Bayağı olmuş sen yazalı ama ben yeni okuma fırsatı buldum, öncelikle çok geçmiş olsun inşallah şimdi iyisindir? İŞin konusunda üzüldüm, umarım onda da geçen zaman içinde durumlar düzelmiştir, kuzenini çok tebrik ederim, mutluluklar dilerim, kitaplar güzelmiş, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....