10 Mart 2020 Salı

Kafalar Karışık # 1


05.03.2020

Nereden başlasam , nelere değinsem. Klavyenin tuşuna basan parmaklarımın çok fena sızladığından mı , gidiyorum ama emin değilim dediğim gezinin güzel geçmesinden mi, insan oğlunun fikirlerinin sürekli değişmesinden mi, durup dururken kitap neden alıyorsun psikolojin mi bozuk diyen arkadaşımdan mı
Deprem korkumu henüz atlatmışken Corana ve şehir haberlerinden mi?
???
Ne çok şey var!
Paylaşım yapmasam da  tek tek yazıyorum ki  aklımda olanları göreyim.
Yazınca insan rahatlıyormuş öyle diyor uzmanlar. 
Ne düşündüğümden emin değilim dediğin bir anda aklımdakilerin bir milyon tane olduğunu fark etmeye yarıyormuş yazmak.
Şuan keşfettim.
Aklımdakileri sıralamak çok zor. Nereden başlamalıyım ki?
İzni aralık sonundan patrona çıtlattığım için izinden önce ortaya çıkan bol denetimli günlerde ( daha doğrusu denetime hazırlıklı günlerde ) başımın etini yiyemedi. Dönünce acısını çıkaracak dedim ama o da olmadı. Bir haftayı bitirdim ses yok.
Bir hafta oldukça yoğun geçti dememe gerek yok herhalde.
Laf sokuşturan kaşla gözle arkandan konuşun insanları görmedim. Daha doğrusu yaşam enerjim onları görmeme engel oldu.
 Neymiş ; bazı kişileri ben gözümde büyütüyormuşum. Çokta kafaya takmamak gerekiyormuş.
Tatil güzel geçti , bolca dinlendim.  Sadece uyumaya bile gidebilirim dedim ama daha fazlasını yaptım .
Afyon!
Üniversiteyi Eskişehir de okuduğumu her fırsatta söylüyorum. O yıllarda kışın yapılacak en iyi aktivite Afyona kaplıcaya gitmek. Arkadaş ortamı güzel olunca sıradan hamamları kapatıp bolca eğlenirdik. Tabi kar da olurdu. Hamamdan çıkınca bomboş dağlara bakmak yerine bembeyaz örtüye bakardık.

Yaş ilerleyince sıradan yerlere de giderim diyemiyor insan . Yok aslında yine lüks aramam ama aktivitesi olmayan yerde de az biraz göze hitap eden bir yer olsun istiyor. Bölgenin en iyisine istemeye istemeye gittim. 

Yalnız aktivitesi yok dediğim yeri fazla küçümsemişim , kullanmadığım alanları oldu.
Uzun laf etmeden ablam her yıl kaplıcaya gider, anlata anlata bitiremez. Afyon nihayetinde neden bu kadar abartıyorsun diyordum. Hiçbir zamanda kendisi ile gitmeyi kabul etmedim.
Ta ki işyerinde muhattap olduğum çevreden bunalıncaya kadar. 
Sadece uyumak istiyorum. Arada da annemi havuza getir götür yaparım dedim ve gittim. İyi ki de gitmişim. Çok çok dinlendirici bir tatil oldu.
İstemeden gidiyorum ama arada da gezi rotası çiziyorum. Tarihini araştırıyorum. Gezilecek yerler haritası çıkarıyorum falan. Her gün ablamı bunaltacak sorular soruyorum.
Gitme günü geldi. Gezi haritamı yanıma almadım :/
Mayo çantasını da almadım gerçi :/

09.03.2020
Afyon gezi haritam yanımda olmasa da sağda solda hep tanıtım afişleri olunca ablamın aklına yattı ve gitmeye ikna oldu.
Bol gezdik her kayaya olmasa da çoğu kayaya tırmandık. Bir günde 1000 tane foto çekildik. Annemi bol bol paniklettik. Gız  gıııız çıkmayın orayalarla dolu dolu bir gün geçirdik.


Ayazini ; kayanın ta en tepesine çıkabilmeyi isterdim.


 
Emre gölü- Döğer
Tek bir tekne yok yok kayık var. 6 kişilik olup 90 liraya hareket ediyor. bizim zaman sınırlıydı 15 dk gezdik döndük. 




Ayazini kasabası  mezarlık alanına tek kelimeyle bayıldım. Eski ve yeni mezarlar yan yana. 





Avdalaz kalesinden 
Kale manzarası inanılmaz güzel. Bu geziden sonra neden dronum yok dedim. Dünya kadar fotoğraf çekildim de o fotoğrafların ne kadar yüksekte çekildiği anlaşılmadı  ya :(

 
Aslankaya ; evet çok belirgin değil. Çünkü arabadan inmedik.

peri pacaları 



Ayazini kilisesi; en sevdiğim yapı galiba bu oldu. Çok güzel bir oyma sanatı. 


Buraya da bayıldım dememe gerek yok herhalde. En tepeye çıkamadım arada kaldım. Sonradan araştırınca ekipmanla tırmanma yapıldığını gördüm. Tarihi bir yapıda ne kadar etik olur emin olamasam da bende tırmanmak isterdim. 


Ayazini kasabasına da yurdumun sıcak kanlı insanına da bayıldım. 
Annemi camiye bırakıp köyün içinde gezmeye çıktık geldik ki annem teyzeyle dertleşiyor. 

Pek çok fotoğraftan içinde olmadığımız foto çok az olduğu için şimdilik bu kadar. 
fırsat bulursam Afyon yazısını devam edeceğim. 

2 yorum:

  1. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı içeriklerinizi göremiyorum. Telefondan baktığım için olabilir mi acaba?

      Sil

Sizden alalım bir fikir....