31 Temmuz 2012 Salı

Mirdad'ın kitabı


Kitaplaşma etkinliğinden sandukam'dan gelen hediyelerden birisi idi kitap diğer iki kitabı okudum, bu kitap kalmıştı okuyayım dedim.
Kitap hakkında, yazarı hakkında hiçbir fikrim yoktu. Yazar hakkında halen daha bir fikrim yok sadece Lübnan doğumlu olduğunu öğrendim, devamı da işime gelmedi. Çeviri yapan Merve Duygun.
Neyse kitaba geçecek olursak kitabın Allah'ı bulmak için manastırda rahipler arasında yapılan muhabbetler diyeceğim, ama o saçma cümlelerle insan Rabbine nasıl ulaşır bilmiyorum.
Olaylara biraz felsefik acıdan bakılmış. Okurken çok sıkıldım 3- 4 ün elimde süründü desem yeri. Yer  yer atladığımı itiraf edeceğim.
Cümleler güzel başlıyor ''ha adam akıllı bir cümle'' diyorum sonu saçma bitiyor. ''Al bunlar senin olsun* '' der gibi.

Yinede anlamlı cümleler var.
Sıkıldığım yere kadar paylaşacağım.

Kılavuzsuz olan en güvenilir rehbere sahiptir. (benim aklıma Rabbimiz ve kuranı kerim geldi)

Ebenin ölüm olduğu, bitmek bilmeyen doğum sancıları çeken bir dünya sizinki.

Güçsüzler, güçsüzlere yüktür. Güçlülere ise zevkle üstlenilecek bir görevdir. Güçsüzleri bulun. Onların güçsüzlüğü, sizin gücünüzdür. ( ne yani bulunca koruyalım mı, ezelim mi? )

Körler körlere engeldir. Ama görenlere rehberdir. Körleri bulun. Onların karanlığı sizin ışığınızdır.

İnsan tutunduğu her şeyin tuzağındadır. Kontrolü ele alamıyorsanız, sizi kontrol eden her şeyden kurtulun.

Cehalet, peruk takıp cübbe giymeyi, kanunlar sunup cezalar vermeyi sever.
( ne saçma bir cümle, eski devirde peruk takan adamlar var desem, Avrupa nere Lübnan nere)

Husumet barındıran bir kalp, dostluk için güvenli bir liman olabilir mi?

Sevgi bir erdem değildir. Sevgi bir ihtiyaçtır;ekmek su gibi; ışık ve hava gibi.  (tek anlamlı cümle )

Sizin en ufak dileğinizi dahi yerine getirmek için hazır bekleyen güçlü bir ordu var. Doğru donatıldığı, akıllıca yönlendirildiği ve korkusuzca önderlik edildiği taktirde, tüm sonsuzlukları aşıp hedefinin önündeki tüm engelleri yok edecektir. Yanlış donatılır, yönlendirilmez ve zayıf bir şekilde önderlik edilirse, en ufak engelin önünde dahi sarsılır, yalpalar ve yenik düşer.

Bu koca paragraftan sonra insanın aklına umut etmek, iman gücü falan gel,yor ama nafile bildiğimiz ALYUVARLAR ıyy :(  Ne bu şimdi biyoloji dersinde miyiz.
Bu satırlara kadar sabredip okunuz mu bilemem artık. Ben çok sabırlı değilim. Daha fazla alıntı yapmayacağım.

 Zevk meselesi beğene çıkar muhakkak, ben pek beğenmedim. kitabın yarısına zor geldim, sonrada atlayarak okudum/baktım.

* yıllar önce ablamla magazin izliyoruz. o zamanın mankeni şimdiki dönemin sunucusu/şarkıcısı asuman var ekranda.
Sunucu diyor ki ''küpeleriniz çok güzel''
''benim için çok kıymetli, arkadaşımdan ''
evet seyirci ilginç bir hikaye bekler ama devamı, arkadaş demiş ki ''al bunlar senin olsun''  :) ablamla ne gülmüştük.
Beklediğinden daha basit çözüm yada cümle duyduğumuz zaman  ''al bunlar senin olsun'' der halen daha  güleriz.

Kitapta aynen öyle yaptı. Mabedin sıra dışı öyküsü demiş ümitlendirmiş.  ''Al bu bilgiler senin olsun'' demiş Alsam mı? Aman siz almayın.

14 yorum:

  1. o zaman ne yapıyoruz itinayla not almıyoruz, teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel notlar :) paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. bir kitap hakkında yazılabilecek en saçma şeyler yazılmış maalesef okuyan anlamamış diğer yorumcularda ona güvenerek saçmalamış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yorumlari kişiden kişiye değişebiliyor dogal olarak. Bizide birbirimizden ayiran düşüncelerimiz, bakiş açımız degil mi zaten. Ben beğenmedim. Okuyunlar benim düşünceme katilir mi kendileri bilir. Sizin beğendiğiniz, benim algılayamadığım noktaları merak ettim doğrusu.

      Sil
    2. Bu kitap çok güzel ama Buket Yayınları çevirisini berbat etmiş. Arıtan Yayınları olanı alın. İkisine de baktım, bambaşka iki kitap gibi.

      Sil
    3. Bu kitap çok güzel ama Buket Yayınları çevirisini berbat etmiş. Arıtan Yayınları olanı alın. İkisine de baktım, bambaşka iki kitap gibi.

      Sil
  4. çok iyi gerçekten..

    YanıtlaSil
  5. Bazi kitaplar o kadar derindir sig fikirlerde tutunamazlar.o yuzden yoruma aldanmayin bilgelik ve varligi anlamaksa derdiniz bu kitap sizin rehberiniz.herkese hitap edemiyecek bir kitap.kalabalikta anlayan bir kisi bile olsa israf olmamistir sozleri.

    YanıtlaSil
  6. kitap hakkında doğru bir yorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "kitap hakkında doğru bir yorum" diye Muck Blue'nun yorumunun altına yazmıştım ayrı bir yerde çıktı, blog yazarı için demiyorum, muck blue için diyorum doğru diye... gene de belirteyim

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Farklı bir yayın evinden alıp tekrar okumayı düşünüyorum.

      Sil
  8. Kitap cok iyi,blogger daha yolun var

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....