16 Kasım 2012 Cuma

Kaktüs


Daha önce kaktüs sevdiğimi söylemiş ve var olan 3- 5 çiçeğimizi de yayınlamıştım. O günden bu güne bazı çiçekler kurudu bazıları dahada büyüdü. Başlık kaktüs olunca son zamanda çoğaltığım kaktüslerden bahsedeceğim.


Görmüş olduğunuz kaktüs geçen nisanda çekilmişti. Yılllarca tek parça büyüyüp son anda dal budak verdi. Yaz için terasa çıkınca hepten büyüdü bende hemen kırpıp çoğaltayım dedim. Bir kısmını kırpınca son hali aşağıdaki gibi. 


Parmak gibi olan kaktüsten öğrenci iken vardı ama büyütemedim. Komşum sağ olsun benim için getirmiş. Hemen diktim.


Üç tane mini saksı vardı, diğer ikisini de krem kutusuna diktim. Kitaplığa yada ilerde işim olursa masama koyarım diye kenarlarını da kapladım. 


Biraz çöpçü yanım var. Bir şeyleri atmaya kıyamam. Bir yerde kullanırım diyerek. Çiçek demetlerine sarılan kumaş (tam olarak adı ne bilmiyorum) uzun süredir elimin altında duruyordu. Hemen saksı kapladım.


Saksılara da renk gelsin diye minik bir dal şıkıştırdım.  



Yabancı bloklar olsa DIY diye başlık atarlar ama ben atmıyorum. Alt tarafı krem kutusunu kapladım. 

Geçenlerde arkadaşlarla konuşurken yaptıklarımdan bahsettim. Fatma abla çiçekleri çok mu seviyorsun dedi. Bende ''yok aslında, sadece büyütme sürecini seviyorum'' dedim fatma ablanın cevabı ''İnşallah çocuklarını büyütünce sevmekten vaçgeçmezsin'' 
:)

Bak ben bunu düşünmemiştim. Vazgeçer miyim? Tabi ki saçmalıyorum. 
Kalın sağlıcakla.

4 yorum:

  1. Anneler hem çocuklarını hem çiçeklerini sevgi ile büyütürler... Annemin balkondaki gülümüz ve menekşeleri ile konuşmaları, sularken ona söylediği sevgi dolu sözcükler geldi de aklıma :)
    Saksıların güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde yengem çiçeklerini nazlatır. Kızları ile konuşur gibi konuşur. Ben o derece sevmiyorum :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık, ben de bayılırım kaktüslere, Üçüncü fotoğrafta olan beşinci kaktüsleri çok seviyorum ama benimki eski evdeyken saksısıyla birlikte yok oldu. Güle güle besle,büyüt:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ama çok fazla iğne bırakıyor. Bizim de bir tane büyük vardı. Balkondan düşüp parçalanınca kırılan parçaları pek çok yere diktik. Şuan 5 saksıda ondan var. Dağıttıklarımız da cabası. Diğrelerine nazaran daha çabuk büyüyor.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....