22 Eylül 2013 Pazar

Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu - Italo Calvino

Yazarı daha önce duymamıştım. Okuma şenliği kapsamında kendi doğum tarihimde ölen yada doğan bir yazar okumamız gerekiyordu. Kütüphanede bulabildiğim tek yazar Calvino olunca almak zorunda kaldım. 


Kitaba başlarken yazar en güzel/rahat okuma şeklimizi almamızı, kitabı okurken bize engel olacak pek çok şeyi şimdiden önlememizi tavsiye ediyor. Zira Calvino okuyuruz. 

Bu tarz cümlelerden hoşlanmam, bırakın okuyucu karar versin onca tedbiri almaya değecek bir kitap mı diye. 
Kitap incecik 248 sayfa. İnce olmasına rağmen iki günde okudum. Tam olarak ne oluyor anlamakta zorlandım. İlginç, alışılmışın dışında bir tarz. 
Bir heves alıp okumaya niyetlendiğiniz kitap yanlış basım çıkar, ardından başladığınız kitabı bitirmek istersiniz. O yüzden asıl okumak istediğiniz kitap değilde kazara başladığınız kitabı okumaya niyetlenirsiniz. Ama kitap hangi kitap tam olarak emin olamazsınız. 

Ukko Ahdi'nin Sarp yamaçtan sarkanken mi? Rüzgardan ve baş dönmesinden korkmadan mı? Yoksa Molbork kasabanın dışından mı? Yok yok galiba Gölgenin yoğunlaştığı aşağıya bakarken. 
Okuduğumuz  bu kitap bunlardan biri olabileceği gibi hiç biride olmayabilir.

Erkek okur ve kadın okur asıl okumak istedikleri kitaba ulaşana kadar ilgilerini çeken pek çok kitabı yarım bırakmak zorunda kalırlar. 
Milletin derdi ne kitapları neden karıştırıp duruyorlar anlamış değilim. O kısmı anlamasam da kitabı beğendim. Okuyun yorum bırakın ki bende aydınlanmış olayım :)

Kitap ismi o kadar uzun ki okuyana kadar kitap bitti :)
Keyifli okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....