3 Ekim 2015 Cumartesi

Biryerlerden başlamak


Benim bir blogum varmış, yeni öğrendim. Ay aman yanlış söyledim yeni hatırladım. 
Oysa ki anlatılacak o kadar çok şey birikti ki. Madem elime kalem kağıt alamıyorum. Madem yazı yazmayı unutmuşum sanalda olsa bir yerlere not almalıyım değil mi?


Ne zormuş uzun bir aradan sonra başlamak.  Kaç kere niyetlendim, yazdıklarımın ne kadarını düzelttim bende unuttum.
Evet bir yerden başlamak lazım.
Biraz gezdim az birazda okudum. Sonra döndüm dolaştım  medeniyetin başkenti varoş mahalleme geldim.
Ay bu Istanbul ne kalabalık, dahada kötüsü kokuyor. Tüm dereler, yollar izler, otobüsler, insanlar hep kokuyor :(
Tamam biraz mübala sanatı kullanmış olabilirimde gerçekten kokmuyor mu?

Görüşmeyeli neler yapmışım?
En son köyde fındık topluyordum galiba.




20 gün topladık, öldük bittik. Fındık bittikten sonra biraz gezdik.

ilk defa Sümela Manastırı,  Sera Gölü ve Hamsiköye gittim.
Büyük bir ihtimalle oralara özel yazı yazmam. O sebepten bir iki cümle edeceğim.


Sümelaya giderken hava durumuna muhakkak bakın.
Sera gölünün bir albenisi yoktu. Deniz bisikletleri pahalı.  Yarım saate 30 tl verdik. Hep Araplar yüzünden. Yerli olanlara bir ayrıcalık yapılabilir.


Hamsiköye muhakkak gidip sütlac yiyin. Hem manzara hemde sütlac çoook güzeldi.


Bir ara Sinop'a (Ayancık ) atanan kuzenimle okul görüp ev tutmaya gittik. Ne berbat yolculuktu öyle.
Ayancıktan iki gün sonra gayet sakin bir yolculukla Istanbul'a döndük. Sinop yollarında 130 ile gidip istanbul yolunda 90 ın üzerine çıkmadan gitmek sıkıcı idi. Bir ara gidip gaza bassam mı diye aklımdan geçti :)

Köyden döndük iki gün sonra Eskişehir'e doğru yol aldık.  Ablamların bayram iznine bende ortak oldum.
Eskişehirde dört gün kaldık.  4,5 yıl Eskişehir'de yaşadım ilk defa Havacılık müzesine gittim. Beğendim mi? Beklentinin altında.
Eskişehir'den dönerken malum bayram trafiğine yakalandık.


Kocaeli Istanbul arasını 3 saatde aldık.  Neyseki üç kişiydik pek sıkılmadık. Tamam tamam Menekşe abla biraz sıkıldı.  Ayla ablam bol bol resim ve tv ile yolu tamamladı.

Eskisehirden sonra AÖF kaydoldum. Kültürel Miras ve Turizm.
Çok hevesle kaydoldum, hevesim kursağımda kaldı.  Kitaplar kalmamış.  Ödemiş olduğum paracıklarımın karşılığını masamın üzerinde kâğıt olarak görmeliyim. Tamam ders dökümanları indirilebiliyor biliyorum. Anadolu Arkeolojisini indirdim ama okuyamıyorum :(
Kitaplarımı istiyorum.
Şimdilik iki şubeye baktım.  Hafta içi başka yere bakacağım.

Üsküdar'da minyatür kursuna kaydoldu. Geçen salı mülakata gittim. Cizimim güzel olmadığı için hoca beni kabul etmek istemedi. Israrcı oldum. Kendime güveniyorum, yapabilirim dedim. "Sizi ararız" dediyselerde pek inanmadım :(


Halbuki evde güzelce çiziyordum. Kursda heyecan yaptım. 


Bunların haricinde  yazın köyün kıt imkanları ile kırtasileşme etkinliğine katıldım.
Heybemdeki huzur ve z.hanim'ın ortaklaşa düzenlediği etkinlikte öylesine biri eşleştik.


Bana gelen hediyeler bunlar.
Etkinlik sahiplerine ve öylesine birine teşekkür ederim.

Galiba benden bu kadar bir ara okuduğum kitapları paylaşırım.
Allaha emanet olun.



2 yorum:

Sizden alalım bir fikir....