29 Aralık 2015 Salı

2015 değerlendirmesi

Yılbaşı kavramı ne farklı.
Neden yıl sonu değil?
 Benim ki yıl sonu olsun.
Bir klasiktir bütün yıl neler okumuşum, neler yapmışım.  Yeni yılda neler yapmalıyım. Yazmazsam eski yıl gitmez, yeni yıl gelmez :)

Ilk neler yapmışım bir düşüneyim.
Blogu ihmal etmişim.
Yıllara göre post sayısı
2012 (155), 2013 (88), 2014 (80), 2015 (40)
Istikrarlı düşüşe bakılırsa iki senelik ömrüm kalmadı :)

Geçen sene çalışırken yoruluyorum, yetişemiyorum diye bahanem vardı bu sene bol vakte rağmen anlatmaya değecek hikayem yok.

Var mı yoksa? Bir düşüneyim.

Biraz gezmişim. Batı karadeniz turu yapmışım mesela.


Bu güzergah da  Abant,  Yedigöller,  Amasra, Safranbolu ve Kastamunu gezilip görülen ama yeterli bulunmayan bir gezi olmuş.



  Fırsatım olursa daha detaylı bir Kastamonu gezisi yapmak isterim.

Dört sene üstüne köye gitmişim mesela.



Dolu dolu iki ay geçirmişim. 
Bir Trabzonlu olarak bunu yazmaya utanıyorum ama yazmalıyım.

Bu yaşıma kadar hiç gitmediğim yerleri gezdim memleketimde ( Hamsiköy, Sümela Manastırı,  Santa Harabeleri, Hapsiyaş köprüsü,  Sera Gölü, Ayasofya) . Her yerde karşıma çıkan Araplar olmasa "ne ayıp bu yaşıma kadar hiç gitmedin mi?" sorusunu kendime sormazdım.

Sinop'un Ayancık ilçesine gittim günübirlik.


Allahım ne korkunç yolculuktu. Bir daha gidersem kaybolmayayım diye yollara işaret koydum geldim.  Ay tamam pislik yapmayacağım.

Bir ara ( kurban bayramı olur o ara ) Eskisehir'e gittim geldim.
Daha doğrusu gittik.


Onun dışında minik bir kızımız oldu (yanlış anlaşılmasın abimin).
Oğlanda kocaman oldu. 10 yaş kutlaması yaptık.

Karakalem kursuna başladım. 

Iki ay oldu. Henüz başlardayım.

AÖF öğrencisi oldum.  


Bir şeye karar verdim, bu kitapları yazanlar birbirlerinden bir haberler. Aynı ders içerisinde birkaç farklı yazar (öğretim görevlisi ) var ve önemli olarak vurguladılar yerler birbirini tutmuyor. Birbiri ile çelişen soru cevapları var. Kitaplar zaten renksiz fotokobi birde bu tarz ufak hatalar insanı soğutuyor.
Tamam itiraf etmeliyim sınavlar tahminimden zor geçti. 
Kusuru başkasına yıkmaya çalışıyorum :)


Arkeoatlas dergisinin eski sayılarını istiyorum. Satış yok, sahaflarda da bulamadım.  Doğan burda yayıncılığı mesaj gönderdim eski sayıları temin etmek istiyorum diye. Geri dönen olmadı.  
Atlas+Atlas Tarih dergilerine abone olduğumuz halde aralık sayısı gelmedi üstünede mesajıma karşılık gelmedi soğudum dergiden. Gelince hevesim kaçmış ve ben okumamış olacağım. 

Derin tarih dergisinden vazgeçip atlas tarih almaya karar verince böyle olur. Ders olsun bana. Bir de ablamın başının etini yedim "iki tarih dergisinide aynı anda okumak istiyorum, kıyas yapacağım " diye :(
Mesajımı görmeyen yetkililer es kaza bu yazıyı okur mu?

Onun dışında not almaya değecek bir durum yok. Yaşayıp gidiyoruz.
 Okuduğum kitaplar o kadar az ki bu postun devamına iki satırda sığdırabilirim.

Düzen açısından ayrı post yapsam fena olmayacak. 
Yapınca bir tık eklerim.
Kalın sağlıcakla. 

2 yorum:

  1. Merhaba.
    Yıl sonu yazılarını nedense ayrı bir keyifle okurum, yada sebebi okunacak kitaplar listeme eklemeler yapmam sanırım. :)
    Şimdiden iyi seneler. :)
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıl sonu yazılarını bende severek yazar ve okurum. Plan yapma noktasında insana yardımcı oluyor listeler.
      Sizede iyi seneler.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....