21 Eylül 2019 Cumartesi

Mürebbiye - Hüseyinn Rahmi Gürpınar

Lise yıllarında yazarın kuyruklu yıldız altında izdivacını okumuştum. Babamların köy kitaplığında ince , eski basım bir kitaptı. Pek detay hatırlamasam da çok çetrefilli karışık bir oyundu. Aradan yıllar geçti. Edebiyat öğretmeni olan kuzenin kitaplığından Şık adlı bir kitabını okumuştum. Ne oldum budalası insanları oldukça muzip bir dille anlatıyordu biraz da ağır bir dil tabi. 

Aradan yıllar geçti yazarı unuttum gitti. Bir süredir de depresif kitaplar okuyorum değişiklik olsun diye Türk Klasiklerinden okumak vardı aklımda.  Ahmet Hamdi , Ahmet Mithat ve  Hüseyin Rahmi gibi.

 Elimde de Ahmet Hamdi vardı. Baktım baktım okuyamadım. Her zaman gittiğim ikinci el kitapçıya gittiğim gibi ilk elime mürebbiye geldi.


Tek kitap alıp gelmedim, gelemiyorum.  Abartmayaçağım dedim 5 kitap aldım. 
Montaigne denemeleri yeğenim aldı. 
Allahım daha dünkü çocuk büyüdü de aynı kitapları mı okur olduk!
Bu konuda çooook şey yazarım ama konu bu değil,  kitap.
Sahafları toplamadan eve geldim.
Eve geldiğim  gibi de kitaba başladım. 
Pek eğlendim, yuh dedim .
Pembe dizi izler gibi kitabı okudum.


Sonradan görme insan profilini bir kez daha gördüm. Sonunda başka birini bekliyordum şoka girdim.
Kitap güzeldi siz en iyisi alıp okuyun.
...

Kitap okumak sizede terapi gibi geliyor mu? Hele soğuk kış günlerinde bir elinde çayın bir elinde kitabın ne güzel oluyor.
Bir türlü geçmediğim sınavımı düşünmemek için kendimce bir unutma yöntemide olabilir.
Sınava rağmen kitap önerileriniz açığım :(
...

Geçen ay kasfetli kitaplar almıştım az biraz okudum bıraktım. 


Az biraz dediğim ikisini okudum " bitik " kaldı.

Bu ay sahaftan kolay okunacak kitaplar aldım daha kitap almam diyordum ki durmadım.
Arkadaşın doğum günü hediyesi için kitap siparişi vermişken kendimede kitap aldım. Hatta ileriye gidip arkadaşa aldıklarımdan birini kendime mi ayırsam diyorum.


Yok yok o kadar da değil 
:)
Yalnız kıza seçtiğim kitaplara bakar mısınız,  tamamı ile kendi tarzım. "Genç kız kalbini" bilmiyorum sırf Türk klasiği olsun diye aldım. 
 Bu arada kendime Doppler 'i aldım.  Yazarı tanımam etmem. Norveç'in en çok satan yazarıymış. Kitaba başladım da sonunda "devam edecek" yazıyor.  "Bildiğimiz dünyanın sonu" devam mı acaba, bilgisi olan var mı?

6 yorum:

  1. Son dönemlerde İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkan basımlarını almayı düşünüyorum ben de.. paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yayında çok fazla yazım hatası vardı. İş bankası yayınları bu konuda sorunsuz diyebilirim.

      Sil
  2. Bazen bende kitap alırken oğluma diye alıyorum ama bir bakıyorum kendi tarzım:) Sonra oğlum itiraz ediyor alırken geri bırakıyoruz;)

    YanıtlaSil
  3. ben de bi kitap almaya giriyorum sahaftan çıkamıyorum. zaten kokusu yetiyor baştan çıkarmaya.

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....