5 Eylül 2016 Pazartesi

Az biraz söylenmece

Eski filmlerde hep görürdük devlet dairesine gidersin günlerce beklersinde kimse senle ilgilenmez. 
Zaman ilerleyince teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bekleme süreniz azalmış olsa bile memur insan zihniyeti değişmiyor.
Bugün kısa bir süreliğine Defterdarlık da işim vardı.  Kimse ilgilenmedi. İlgilenmekten öte azar bile işittim güvenlikten. Sonra yaşlı bir amca buldum. Ben bu güvenliği nereye şikayet edebilirim dedim. Tamam ben senle ilgileneçeğim dedi. İşim bitimce kayboldu. 

Şimdi özet yapmadan uzun uzun hikayemi anlatacağım. İsteyen kaçıp gitsin. 

Üzerimde bir uğursuzluk var. Elimi nereye atsam elimde kalıyor. Yüksek lisans yapayım dedim okul kapandı. Mesleki kursa gideyim dedim kurs iptal oldu. Spora gideyim dedim iki ay tatile girdi. Geçenlerde parka gittim adamın biri üstüne vazife olmadan fiskiyelerle oynadı su oldum. Öyle kenarda dönerken 3 - 5 damlanın üzerimize sıçraması şeklinde değil direk sırtıma geldi. Bu kadar detayı ne derece uğursuz olduğumu anlayın diye yazıyorum.
 Geleyim asıl konuya. Biraz özgeçmiş sunar gibi olacak. Acıyın beni işe alın hadi :)
Neyse efendim. 2013 de c sınıfı ISG uzmanı oldum. Önce şahıs firması ile işe başladım sonra şantiyede. Hal böyle olunca 3 senem dolsada B sınıfına yükselemiyordum. Bende kıyayım parayada yüksek lisans yapayım dedim. Bu fikrimi çalıştığım firmadaki koordinatöre bahsettim. Kendisinin eğitimci olarak çalıştığı Bayrampaşa daki TEMA AKADEMIYE yönlendirdi.  Hem yüksek lisans hemde TMGD için uygun bir fiyat aldım.  Sonra ben işten ayrıldım. Bayrampaşa ne işe nede eve yakın. Daha merkezi bir yere gideyim diye kalktım iki eğitimide ayrı ayrı kurslardan tercih ettim. 
İkiside Şirinevlerde. İlk TMGD den bahsedeyim. Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı meslek kolu ilk geçen senelerde gündeme geldi. O vakitde yapsam mı diye düşündüm, vazgeçtim.  Daha sonra koordinatör beni teşvik etti. "Şuan iş yok, yakın bir zamandada gündeme gelmez.  Zorunluluk olduğunda da eleman olmaz. Olurda sen ayrıcalıklı olursun. Hem İSG uzmanı hemde kimya mühendisi olduğun için tercih edilirsin. " diye aklıma girdi. İRİS AKADEMİ ile görüştüm.  Yüksek lisans ile çalıkşsın istemiyorum. Yakın bir dönemde kurs acamayacaksanız söyleyin başka bir yer ile görüşeyim diye özellikle belirttim. Onlarda kesinlikle açılacak dediler.  Ders zamanı başladı kimse aramadı.  Ben aradım ramazamdan dolayı ertelenmiş.  Ramazandan sonra bahane ne oldu bilmiyorum da bir ara darbeden dolayı ertelendi. Daha sonra 13 günlük egitimi bir haftaya sığdıracaklarını söylediler. söyledikleri tarihlerin bana uymadığını söyleyince bana özel ders verileceğini dahi söylediler. (Söylerken bu yalana kendileri inandı mı diye soramadım.) Özetle kurs yalan oldu. Kurs ücretini yatırmamış olsamda vaktim ziyan oldu. Baştan söyleselerdi başka bir yerle anlaşma sağlardım.
Ikinci derdim yüksek lisans. DAMAR AKADEMI ile anlaştım.  Onlarda Fatih Üniversitesi ile anlaşmalı oldukları için olaylardan sonra okul iptal oldu. Damar Akademiye saydırmayacağım. Ellerinden geleni yapmaya çalıştılar.  Esenyurt ile anlaştılar. Ama bir farkla Mayıs 2017 sınavı yerine Aralık 2017 sınavına. Şuan ne istediğimde emin değilim.  Daha ucuzunu bulsam biliyorum ki atlayacağım da nerde.  En son dilekce verin İstanbul Üniversitesinden Esenyur üniversitene geçişinizi isteyin. Biz hallettik herşeyi dediler. 6500 TL çok geliyor tabi. Daha ucuzunu iki gün içinde bulup başvurmalıyım cuma  son gün.  
Şimdi gelelim bu yazıyı yazmama sebeb olan meseleye. Fatih Üniversitesine yaptırdığım ücrete. Defterdarlıkta hazır dilekçe formatı var dekont ile başvurun diye damar akademi mail atmış. Bizde ufak bir sorun var ki o da ablamın parayı yaptırırken hiç bir açıklama yapmadan yatırmış olması. Hatayı fark edip ilgili kişi ile vaktinde yapılmış olunan yazışmalarıda dilekceye ekledim. Kabul edilirmi bilmiyorum. Sebeb sorarsanız bugüne hızlı geçiş yapayım.  İşten izin aldım koştum defterdarlığa, ne yapılacak bilgim yok. Direk güvenlikte görevli kıza dedim. Fatih Üniversitesi öğrenim Ücreti icin geldim. Gayet sert bir sekilde "hepiniz zaten aynı yerden gelmişsiniz, gidin şuraya birbirinize sorun" diye azarlandım. İş yerinde taze bir olayım var zaten burada atışmayacağım dedim söyleneni yaptım baktım hazır dilekceler bana hitap etmiyor zoraki birine danıştım. Girişte yaşlı bir bey, o yönlendirdi sağ oldun. Sadece evrak teslim ediyorsun, hi5c bir açıklama yapamıyorsum evrak teslim edildigine dair numara veriyorlar birde 16 eylülden sonra 
gel diyorlar. O vakit nolacak demiyorlar. Bilen varsa aydınlatsın.

Bu kadar uzun yazıyı benim gibi mağdur olan varsa diye yazdım. Hazır dilekçeyi unutun kendiniz yazın. Yazmaya yer olsaydı ben elde yazardım da kalabalık idi. Ben damar akademiden geldiğimi belirttim o kadar. Ha birde ücreti farklı bir kişi yatırdı ise imzası gerekli. Ablam dekont üzerine gerekli açıklamayı yazıp imzalanmıştı. Bakalım zorluk çıkmadan ücreti geri alabilecek miyim.

Buraya kadar okuduysanız lütfen çok çok dua edin. Süslü cümleler ile bitiremeyeceğim. Allah a emanet olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....