30 Temmuz 2012 Pazartesi

Çarpı işi


Annelerimizin yapmış olduğu etaminler, kanaviçeler bir anda isim değiştirmiş olmuş çarpı işi :)
Kanaviçe çok küçük aralıklı olduğu için etamin yapmayı tercih ediyorum diye cümle kuracağım, okuyan etaminde sergi açacağımı sanacak nerde :) Bir kaç tane seccade işlemişliğim var o kadar. Hatta en son başladığımda  (iki yıl önce başlamıştım) yarım duruyor.
Yengemin gençken yaptığı tablo halen duvarda, herkesin evinde vardır eminim. Ev, değirmen, koyun, çift süren çiftçi. Birde uzun süredir saklı duran balıklı tablo var. Resim çekmeye üşendim


Başkalarının yaptıklarına bakınca beğeniyorum ama başlayınca hevesim kaçıyor. Daha doğrusu oturduğum yerde alabileceğim etamin ve ip çeşitleri sınırlı. Hal böyle olunca bu yazıyı yazan şahsiyet sadece bakıp beğenmekle yetiniyor.



Tabi ki bunlara başlamayacağım. O kadar sabırlı değilim.



Eğer yapmaya başlarsam oldukça sade bir şeyler yapacağım.



Denizci desenlerinden bir tablo olabilir. Aşağıda da şemaları var.



Bu tarz kitap ayraçları da yapabilirim. 


Annem görse kızar ''netten bakacağına evden bak'' diye. 
Aşağıda ki menekşeden evinde, çevresinde olmayan var mı? Havlu kenarı, yastık, kırlent, bohça ...


Etamin denince insanın aklına gelecek ilk model. Güzel bir klasik
Daha çok seçenek için buralardan tık  tık tık 

Esenkalın...

7 yorum:

  1. el işi konusunda özürlü biri olsam da hep sevmişimdir etamini..
    diğerleri gibi değil, dinlendiriyor insanı..
    her bir kare terapi seansı gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünüyorum ama, terapiye de başlayamıyorum. Nasıl çelişki ama :)

      Sil
  2. Kitap ayraçlarından yapsan ne kadar hoş olur.
    Bir de etkinlik düzenleyip hediye edersin
    Kağıt kaleme elim pek yatkındır da böyle ipli tığlı şeyleri beceremiyorum.
    El emeği göz nuru işlerini bekliyorum
    Sevgiler
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle düşündüm ama kenarlarını nasıl yapmam gerektiğini bilemedim. netten bir bakmam lazım kenarlar nasıl işlenir, içe mi dikilir ne yapılır?

      Sil
  3. Çarpı işini daha önce annemden de duymuştum sanki daha sade kolay bişeydi Etamin ya da kanaviçeden.Aman zaten ben beceremem:D Beceriksizim:D ama o ayraçlardan yapsam ağzımın suyu akar:D

    YanıtlaSil
  4. benimde ayraçlarda gözüm var ama netten şema çıkarmakta zorlanıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Bulunduğunuz yerde etamin, kanaviçe malzemelerine ulaşmakta zorluk çekiyorsanız, bir de bunu deneyin :)
    www.goblenci.com
    Ayrıca çabuk bitmesini istiyorsanız baskılı modelleri tavsiye ederiz. Siz bile tamamlayabilirsiniz ;)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....