4 Kasım 2013 Pazartesi

Kış Okuma Şenliği


Yaz boyu okuma şenliğini duymayan kalmadı. İlk etkinliğe 72 katılımcı olunca ve onların takip ettiklerini de düşününce pek çok kişi duymuştur. 
Etkinlik devam ediyor.
Okuma şenliğinin kış versiyonu 3 kasım itibarı ile başlamış bulunmakta. Bir önceki etkinliğin az biraz gelişmiş modülü.
 4 ay içerisinde 15 kategori için toplam 17 kitap okunacak. 
Listemi kısmen oluşturdum. 
Aklımda Menekşe ablanın verdiği kitapları ve sahaftan aldığım kitapları bitirmek var ama uygun bir kategori bulamadım. Allah dan sahaf kitapları bölümü var, Samiha Ayverdi'nin kitaplarını okuyacağım. 
  

Bloglarda, okuduğum kitaplardan yada gazetelerden ilgimi çeken kitapları not alırım. Eski defterimde sayfalar dolusu listem var. Kitap, yazar yada tür pek çok listem vardır. Yeni yıla girmeden eski defterimdeki listeyi azaltmayı düşünüyorum.  O yüzden kategoriler için bir kaç örnek verip o anki ruh halime göre gerçek liste şekillenecek. 

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.

Yayın evinin her katılımcıya sponsor olamayacağını düşününce çok gereksiz bir kategori olarak gördüğümü itiraf etmem gerek. 
Henüz ne okuyacağıma karar vermedim. Kitap okuma hızı ve kitapların bıraktığı etkiye göre değerlendirilecektir. 
Elimde ihanet noktası var ama okur muyum?

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.

Yeni kitap almayı düşünmediğim için pek çok kitabı kütüphaneden ödünç alacağım zaten. Bu katogoride Samiha Ayverdi okumayı düşünüyorum. Beyoğlu sahaflardan 4 adet kitabını alıp okumadım. Artık hangisi olursa.

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.

İsim, Şehir, Hayvan
Hayvan Çiftliği,
İki Yeşil Su Samuru 

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.

Oblomov - Gonçorov
Beda yayınları- 684 sayfa
Geçenlerde sahaftan aldım bekletmeden okuyacağım.
  
5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.

Aklımda Necip Mahfuz ve Ernest Hemingway okumak var. Hangisini okurum bilemedim. 

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.

Henüz karar veremedim. 


7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.

Oscar Wılde - Dorıan gray'in Portresi
Daha önce İrlanda edebiyatından kitap okuyup okumadığıma emin olamıyorum. Okuduysam da yazarın nereli olduğunu bilmiyorumdur. 



8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.

Uzun zamandır okumak istediğim kitapları bu listede değerlendirebilirim. 
Filmi/dizisi çekilmeyen kitap kalmamış.

Körlük, Mutluluk, Fikrimin İnce Gülü, 1984...
bu liste uzar gider.

  
9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.

Lizbon'da kış - Antoino Munoz Molina

 Konusunda kış teması olan kitap bulursam heme değiştirebilirim. Konusu ilgimi pek çekmedi. 

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

Pınar Kür- Yarın Yarın
Gazap Üzümleri

 11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

Gazi ve Fikriye - Hıfzı Topuz
Dönem dönem babamın kitaplarından okumayı düşünüyordum.  Hıfzı Topuz'un başka bir kitabı kenarda bekliyor. Ortaya karışık hem okumak istediğim yazar, hem babamın kitaplığından. 

 12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.

Henüz karar veremedim aklımda pek çok yazar var. Daha sonra karar veririm. 

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.

Yüksek lisans yapmayı düşündüğüm bölüme hazırlık olsun diye İslam bilim adamlarının hayatlarını ve eserlerini okumayı düşünüyordum. Yalnız sayfa sayısını uygun bir kitap bulabilir miyim bilmiyorum. 
Şimdilik 
İbn-i Kemal ve Düşünce Tarihimiz - Sayın Dalkıran

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
  
Tahmini 1990- 1991 yılında okula başlamışım.
Orhan Pamuk Kara Kitap 

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.

Yaşar Kemal Ada Hikayesi
Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana
Karıncanın Su İçtiği
Tanyeri Horozları
Çıplak Deniz, Çıplak Ada (Türk Klasiklerine saysam mı ki)


Liste yapmak ne zor işmiş böyle. Kitabı okuyacağım elimde yok, elimde var sayfa sayısı tutmuyor derken son liste bu şekilde. Pek çoğunu kütüphaneden alacak gibiyim. Şuan elimde sadece resimdekiler var. Zamanla alır mıyım belli olmaz.

Kimler ne okuyacak diye merak eden varsa ev sahibine tık tık

 Keyifli okumalar. 

4 yorum:

  1. Liste güzel. Sadece Çıplak Ada Çıplak Deniz klasik kabul edilemeyecek kadar yeni bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda refik halit karay'in herhangi bir kitabı var. Sahafta eski basım bulursam alırım olmadı baska kitap düşünürüm.

      Sil
  2. Pinuccia listeleri kontrol ediyor :) İnşallah bende de açık bulmaz :))

    YanıtlaSil
  3. Yeni geldim, deyip kaçacağım.

    Kafa Dergi ve Ters Düz'e bekliyorum. Dizilerden hoşlanıyorsanız Ters Düz'ün konsepti size çok iyi gelecektir! :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....