19 Mayıs 2014 Pazartesi

Mayıs okumaları

Kuzenim blogumda kitaptan başka yayın olmadığı icin sıkıcı buldugunu söyledi. Bende onu dinledim ve tek tek kitap yayınında vazgecip toplu yapayım dedim.

Toplu yayın yapmanın dezavantajı insan unutuyor. Hangisi önce,  hangisi sonra?


Han Duvarları

Lisedeyken sık sık şiir kitabı okurdum. Felsefe hocamızdan isterdik, bizi kırmazdı. Neden şimdi okumuyorum dedim ve evdeki en ince kitaptan başladım. Ömer Erinç'in şiir kitabında 13 sayfaya zor geldim. Baktım olmuyor, bıraktım siiri. Ben kim şiir okumak kim. 
Daha sonrada kitap okuma şenliği kapsamında han duvarlarına başladım. Kitabı lise döneminde severek okuduğum için sahaflarda görünce hemen almıştım.  Hemencecik okudum mu? HAYIR :(
Şiir düz yazı gibi okunmuyor ki. Ilk başlarda günde bir kaç tane daha sonra haftada bir kaç. 
Nihayetinde bitti. Bir aydan uzun süredir elimde kaldı o ayrı. 

Dünya Edebiyatından Seçme Öyküler

Kitap yıllardır kitaplıkda duruyordu. Kim almış, nerden gelmiş  bilmiyorum. Tek bildiğim daha önce rast gele birkaç hikaye okuduğumdu. 


Bir yazardan öyküler okumak yerine dünya edebiyatından seçmeler okumak daha güzel. 


Liste pek uzun olmasada güzeldi. 

Istanbul Geceleri

Tamam Samiha Ayverdi'nin yazılarını beğeniyorum,  elimdeki kitapları da bitirmek istiyorum ama insan kendine bu kadar eziyet eder mi a dostlar.
Okuma şenliği kapsamında aynı yazardan 1200 sayfa okumak diye bir katogori var. O kapsamda kendimi zorluyorum. Dil ağır zor okunuyor. 


Kendime güveniyorum,  son bir kitap daha.
Gaza geldim mi? Yok artık :)


Efsane Iskender Pala

Kitabın ismi benim için Efsane değil Barboros. Bir türlü efsane demek aklıma gelmiyor hep Barboros.
Bir aydır okuduğum kitaplar o kadar ağrıdı ki Iskender Pala ilaç gibi geldi. Gündüz Samiha Ayverdi ( Efsane bittiğinde 65. Sayfaya gelmiştim ) akşam Barboros okudum. 


Kitap Barboros'u an, anlatsada ben sidi can'ı merak ettim durdum. Gerçekte kimdir, sırrı nedir, Billure'yi bulacak mı?
O yuzden kitabın sonunu yavan buldum. Son ana kadar heyecanlı gitti son anda yazar sıkılmışda bir an önce bitsin diye hemen yazıvermiş gibi.   Ne oluyoruz, bitmemeli dedim ama bitmiş.


Köprü - Ayşe Kulin

Utanarak yazıyorum, Menekşe ablanın verdiği kitapları bitiremedim. Aklımda başka bir kitabı okumak vardı, başladım da. Bitiremeyince bunu okuyayım dedim.
Kitap hakkında bir fikrim yoktu. Kapağı açmamla fikir sahibi oldum. Recep Yazıcıoğlu hakkında pek çok şey bildiğim için kitap yabancı gelmedi, bildik hikayeler. Samiha Ayverdi okurken araya girmiş oldu ( 110. sayfadayım Ha gayret bitecek).

Son bir ay kala KPSS'ye hazırlanmaya karar verdim. Sadece iki denemeye girerek başlamış oldum. İkisi de kötü geçti. Ders çalışmak ne uyuz bir şeymiş öyle. Rabbim hazırlananlara kolaylık versin. 
Esenkalın efendim. 

8 yorum:

  1. bana arkadaşlarım kitap postlarımın sıkıcı olduğunu söyledikleri içn hafta da bir kitap yorumu girmeye çalışıyorum daha fazla değil.
    :)
    bir tek köprüyü okumuştum bahsettiğin ktiapların içinde.
    barbarosu da okumak isterim ama :D

    YanıtlaSil
  2. yorumun başı çok enteresan , kitap yorumları sıkıcı denince , toplu kitap yorumlamak ,:)Bunu postu okuyan kuzen yine sıkılmıştır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkılmış olmalı ki heyecan olsun diye hırsız damgası yapıştırmış :)

      Sil
  3. lütfetmişsiniz hanfendi böyle çok iç açıcı olmuş :) Dünya Edebiyatından Seçme Öyküler adlı kitap benim senin gibi çirkeflik yapıp çaktırmadan kitapları almıyorum , bunu söylemezsem içimde kalır kitap yarımken odamdan almış a dostlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A dostlar kuru iftira :) kız uzun zamandır bizde bu kitap, bende ablam getirmiş sanıyordum. Ben mi almışım :)

      Sil
  4. bakıyorum da hala rahmetli s.ayverdiyle bağını koparamamışsın.3 ihlas,1 fatiha oku.olmadı aslanlar gibi bir yasin oku yetsin gitsin:)))bu arada kitap hırgızı olduğunu sanal alem öğrendi,karizman çizildi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım da takipci sayım değişmemiş :)
      Samiha ayverdiden son kitabıma başladım. Bir kaç sene kitabını okumam o ayrı dava.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....