25 Mayıs 2012 Cuma

yağmur

Karadeniz de büyüyen birisi olarak, yağmuru çok sevdiğimi daha önce söylemiş olmam lazım. Bizim oralarda yaz yağmurları aniden bastırır, tepelerden gelen yağmur suları adeta dere olur akar. Çocukluğumda akan suda oynamak gibisi yoktu.

İstanbul gibi kalabalık şehirlerde insan neleri seveceğine emin olamıyor. yağmur yağar; trafik altüst olur, içi boş kanallar dolar taşar, insanlar yollarda sefil olur. Ha birde yağmur sonrası toprak kokusu da yok. yaa ben köyümü özledim.

yağmur geliyoooooooor.


Orada bir köy var uzakta :) bu şarkıyı duyunca Türkan Şoray'ın köy öğretmeni olduğu bir filmi geliyor aklıma. Çocuklar dağlarda bayırlarda atlayıp zıplıyorlar. Filmi izleyenin öğretmen olası geliyor.
oy oy zamanında öğretmenlik yazsaymışım şimdiye emekli olurdum :)


Geyiğe daldım canım köyümden bahsedemedim. Uzaktan gelen sis yağmurun habercisi.
Sol tarafta canım deremiz var. Benim çocukluğumda çok güzeldi,  ikiye ayrıldığı yerde yüzmeye giderdik. Boyumuzu aşacak kadar derindi. Üzerine HES yapıldıktan sonra suyu kalmadı. Bir mühendis olarak HES hakkımdaki düşüncelerimi soracak olursanız; ortaya karışık. Belki başka zaman bu konuda yazarım.


pc çökmemiş olsaydı daha güzel resim ve videolar ile karadeniz de yağmur nasıl yağarmış gösterirdim. Yağmur sürekli yapmasa da kapalı hava devam edebilir.


Bunlarla idare etmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....