6 Aralık 2012 Perşembe

Atlas ekleri

Coğrafya, fotoğraf ve gezi dergisi deyince insanın aklına iki dergi gelir. Atlas ve NG. 

NG'nin dergi ve belgesellerini severek takip ederdim. Taki İsrailin Gazze de yaptığı zulmün haklı olduğunu (!) belirten belgeselinden sonra. Bu olay yıllar önce oldu tabi ki. Dergiyi bir yerde görünce alır okurum ama satın almam.  


Atlas dergisini alma kararımda 2008 de tarihi olaylar atlası eki verdiği zaman oldu. O zamanlar öğrenci idim. Her ay 7 lira vermek külfetli oluyor tabi. Allah tan ikinci elde satışı var. Bir iki ay gecikmeli olarak 3,5 liraya alıyordum. Daha sonraları ekli hali ile ikinci el bulmak mümkün olmayınca beğendiğim sayıların normal satışını almaya başladım. Gerek ekleri gerekse derginin kendisi oldukça göz doldurucu. 
Taşınırken yer meselesi sorun olunca dergileri arkadaşa vermek zorunda kaldım. Bende sadece çok beğendiğim dergiler ve ekleri kaldı. 
Dergilere kitaplıkta yer açamadığım için kuytu köşede kaldılar. O yüzden sadece ekleri yayınlayacağım.


Gezginin inanç yerleri atlası
Türkiye tarihi köprüler atlası
Dünya kültürel miras atlası
Anadolu Selçuklu kervansarayları


Türkiye şelaleler atlası
Adalar atlası
Saklı cennetler atlası
Milli parklar atlası



Baharat atlası
Avrupa atlası
 ( Atlas dediğin kocaman haritadan oluşur o yüzden beğenmedim)
Balık atlası
Keşifler atlası
(yeğenimle en çok incelediğimiz atlas )



Türkiye nehir rotaları atlası
Türkiye tatil atlası
Son cennetler atlası
Mavi tatil ( NG eki kardeşim almış)


2010 almanak ve yörüklerden kayıp masallar. 


Bir kaç tane harita, CD ve karayolları atlasıda var ama ben resmetmedim. 

Ha birde geçen gün kütüphanede görüp istediğim. Türkiyeyi sevmek için 365 neden diye bir takvim. Her sayfasında ayrı bir resim var. Ben yüzsüzlük yapıp kullandıkları takvimi istediğim için yarısı yoktu. Olsun ben ufak bir şeylede mutlu olurum. 

 Cevre ile ilgili  gösterilerin altında farlı nedenlerin yattığını öğrenen kadar atlas dergisini severek takip ettim. Sonra paronayak oldum. Acaba dışa bağımlı toplum olmamız için çevreye duyarlı olma yönümüz ile mi etkileniyoruz diye. 

Hasan keyfe gittikten sonra kesinlikle su altında kalmamalı dedim. Köye gidince HES den dolayı suyu ve  azalan balıkları ile derenin son halini görünce çevreci olup pankart açasım geldi. 

Tabi ki çevreyi boşverin demiyorum, gelecek nesilleride düşünüp hareket etmeliyiz.
 Ayrıca derelerde HES ler dolsun taşsın Hasankeyf sular altında kalsın demiyorum. Enerjide dışa bağımlı kalmamak için ne yapmak gerekiyorsa kültürel değerlere ve doğaya da o derece sahip çıkmalı ve başka enerji kaynaklarına yönelmeliyiz.   
Neyse dergileri ara ara elime alıp 100 kez gözden geçiririm. Yurdumun dört bir bucağı ayrı güzel. Her yerini görmek lazım. 
Türkiye'nin her yeri ayrı güzelde benim gönlümde Artvin yatıyor. Dereleri, şelaleleri, mini göl ve milli parkları ile gitmek istediğim yerler arasında başı çekiyor. 
Ardından Sri lanka, Hindistan, Bosna ve Makedonya geliyor.

Atlas dergisinin bu aylı eki piri reis 2013  ajandası imiş haberiniz olsun. 

Esenkalın. 



2 yorum:

  1. hic atmamak saklamak gerekir .guzel bilgiler vardir.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşa verdikten sonra bende pişman oldum. Emanet bıraksaydım keşke dedim ama iş işten geçti.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....