22 Aralık 2012 Cumartesi

İmkansızın Şarkısı- Haruki Marukami

 Blog aleminde pek çok kişi Marukami kitaplarına bayılıyor. İlk kitabını beğenmeyince bende mi bir anormallik var diyerek ikinci bir kitap okumaya karar verdim. Yazar aylarıda bahane oldu.  Beğendim mi? Sanmıyorum.

Yazarın okuduğum iki kitabınıda  ayrı bir tiskinti ile sıkılarak okudum. Cümleler akıcı ama olaylar gelişmiyor. Detaylar sıkılıyor. Yok şu kafede bu müzik eşliğinde falanca kitap. Tamam pek çok yazar ve besteciyi tanımak için iyi olabilir ama ortamın detayları yerine okumuş olduğu kitabın Vatanabe üzerindeki etkisi ne idi onu bileydik iyiydi. 


Okuyup bitirdikten sonra iyi ki okumuşum denecek bir kitap değil. Olur olmadık yerlerde  ön plana çıkan cinsellik çıkarılınca bir şeye benzer mi ? Biraz düşünmek lazım. 
İnsan düşünmeden edemiyor gençlik bu mu. Ye iç önüne gelen kızla yat. 

Midori gibi kızlar var mıdır acaba? Tiskindim gerçekten. 

Ölümler ve intiharlar etrafında şekilleniyor kitap. 
Kizuki neden intihar etti. Naoko nun intihar etmesini bekliyordum ama kıyafetlerimi Reilo ya verin dışında iki satır daha not bırakaydı fena olmazdı. 

Çıkmaza sürüklenen aşk hikayesi gibi gözükse de insan psikilojisinin kırılganlığı ve ölüm teması daha ağır basan kitap cinselliği görmemezlikten gelinirse belki bir şeye benzer. 
(Benim için değil o ayrı dava).

 Bir dahaki yazar aylarında buluşmak üzere, esenkalın. 




10 yorum:

  1. merhabalar
    paylastiginiz gezi kareleri cok hos
    sevgiler bahcemden

    YanıtlaSil
  2. Murakami ile yıldızı barışmayanlardan biri de benim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazara haksızlık olmasın diye ikinci kitabını okudum ama olmadı. Zevk meselesi.

      Sil
  3. Ben de haksızlık etmemek için ikinci kitap olarak Sahilde Kafka'yı deneyeceğim. Yine de yapacak bir şey yok. Bazı yazarlarla olmadı mı olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olmayınca olmuyor. Herkes beğenecek diye bir kaide yok dimi?

      Sil
  4. Fazla cinsellik adamın imzası sanırım:) 1 hafta süründü diyince ben henüz bitirmemişsinizdir diye düşündüm , Şubat ayında okuyacağım,merak ettim bile:)
    Yazar aylarını ben çok sevdim:) Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın başka kitabını okuyacağımı sanmıyorum. Artık başka Japon yazarlar tanırım.
      Yazar aylarını bende sevdim. Necip Mahfuz'un Midak sokağını okuyacağım. Sizin okuduğunuz kitapları şimdilik bulamadım. Yazarı beğenirsem başka kitaplarını da okurum.

      Sil
  5. Bu kitap kesinlikle benim de favorilerimden olmadı:) ama filmini tavsiye ederim, biraz yavaş ama görsellik süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap hakkında bilgi ararken filmi gördüm. Kitaba sinir olmuşum ya fragmana bile bakmadım. İlerde izler miyim bilemedim. Japon filmi ile aram pek yok Kore olaymış bir gideri olurmuş ya.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....